فیس لیفت جدید با نسخه 300 اسبی آمد

پژو 3008 مدل 2021

12 شهریور 1399 09:35

بازار خودروهای کراس‌اور در اروپا هر روز شلوغ‌تر شده و همین مسئله رقابت را برای خودروسازان سخت‌تر نموده است. پژو هم، خواهان سهمی از این رده بوده و به همین دلیل فیس لیفت پژو 3008 را با تغییراتی مهم معرفی کرده تا از قافله جانماند.

حک شدن نام 3008 روی کاپوت، امضای جدید طراحان پژوست پژو 3008 که در سال 2017 توانست عنوان افتخارآمیز خودروی سال اروپا را به دست آورد، اکنون چهره‌ای متناسب با زبان طراحی جدید خودروساز فرانسوی داشته که شبیه آن را در مدل‌های پژو 508 جدید، نسل جدید پژو 208 و نسل جدید کراس‌اور 2008 مشاهده کرده‌ایم. یکی از نقاط بارز این فرم جدید را باید چراغ‌های دیلایت دانست که تا روی سپر جلو و به سمت پایین امتداد یافته‌اند.

جلوپنجره بدون حاشیه با ابعادی بزرگتر از قبل، فرم جدید چراغ‌های جلو و حروف 3008 که بر بالای لوگوی پژو روی بخش جلوی کاپوت نصب شده را می‌توان جزو سایر تغییرات مهم این مدل نسبت به قبل از فیس لیفت دانست. نصب نام خودرو به عنوان نشان جداگانه را می‌توان یادآور سنت قدیمی پژو دانست که در مدل‌های کلاسیک همچون 204 و 504 هم دیده می‌شود.

زبان طراحی کابین محصولات پژو در سال‌های اخیر که با نام i-Cockpit  شناخته می‌شود، در نسل جدید پژو 3008 مورد بازبینی قرار گرفته و به موارد جدیدی شامل نمایشگر 10 اینچی اطلاعات سرگرمی، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی دیجیتال و اضافه شدن حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت و اکو برای مدل‌های اتوماتیک مجهز شده است. درنسخه هیبرید 3008 نیز می‌توان از میان حالت‌های برقی، هیبریدی، اسپرت و 4WD یکی را برای راندن خودرو انتخاب کرد.

طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های مختلف برای پژو 3008 قابل انتخاب است که ضعیف‌ترین آنها موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری بنزین سوز به قدرت 130 اسب بخار خواهد بود که با جعبه دنده 6 سرعته دستی یا هشت سرعته اتومات همراه می‌شود. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری نیز 180 اسب بخار قدرت داشته و از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتومات به چرخ‌ها نیرو اعمال می‌کند.

نسخه دیزل پژو 3008 را می‌توان با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر سفارش داد که 130 اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده دستی یا اتومات به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

دو نسخه هیبرید نیز از پژو 3008 جدید قابل خریداری بوده که در یکی از آنها پیشرانه بنزین سوز و یک موتور الکتریکی با نیروی 110 اسب بخار نصب شده که مجموعا 225 اسب بخار نیرو و 360 نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده 8 سرعته اتومات در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل 8.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن برابر با 225 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما نسخه قوی‌تر پژو 3008 هیبریدی، به سه پیشرانه مجهز شده که شامل یک موتور بنزین سوز به قدرت 200 اسب بخار به همراه دو موتور الکتریکی به قدرت 110 و 112 اسب بخار است که به ترتیب در محورهای جلو و عقب نصب می‌شوند. این خودرو مجهز به جعبه دنده 8 سرعته اتومات بوده و تنها به صورت چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. پژو 3008 در این نسخه 300 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور در اختیار داشته و ظرف 5.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند ضمن اینکه حداکثر سرعت آن برابر با 235 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

لازم بذکر است در هر دو نسخه از پژو 3008 هیبرید، مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 13.2 کیلووات ساعت نصب شده که برای پیمایش 56 و 59 کیلومتر مسافت در حالت تمام برقی (براساس استاندارد WLTP)، به ترتیب برای مدل‌های دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل کافی خواهد بود.

پژو، فروش مدل جدید 3008 را از اواخر سال 2020 در اروپا آغاز خواهد کرد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران