آماده‌باش برای کراس‌اور جدید ایتالیایی‌ها

مازراتی گریکالی 2021

23 شهریور 1399 14:00

مازراتی اخیرا بسیار فعالتر از قبل شده، چراکه پس از معرفی نسخه گیبلی هیبرید، نسخه تروفئو از سدان‌های این شرکت، نسخه قدرتمند از لوانته و شاید هیجان انگیزتر از همه سوپراسپرت MC20، اکنون تصویری تبلیغاتی منتشر کرده که از ورود یک کراس‌اور جمع و جور با ابعادی کوچکتر از مازراتی لوانته خبر می‌دهد.

گریکالی با پلتفرم آلفارومئو استلویو ساخته می‌شودقبلا تصاویری از نمونه آزمایشی این خودرو درحالی منتشر شده که برای جلوگیری از افشای طراحی ظاهری، از آلفارومئو استلویو به عنوان بدنه این مدل استفاده کرده بودند. مازراتی برای این محصول تازه نفس اسم «گریکالی» یا Grecale را انتخاب کرده که ظاهرا، نام بادی است که در بخش غربی دریای مدیترانه و جنوب فرانسه می‌وزد.

همانطور که اشاره شد، ابعاد گریکالی از لوانته کوچکتر بوده و بر روی پلتفرم مورد استفاده در آلفارومئو استلویو ساخته خواهد شد. بد نیست بدانید کارخانه کاسینو به عنوان محل تولید مازراتی جدید انتخاب شده؛ جایی که استلویو و البته مدل سدان جولیا نیز در آنجا تولید می‌شوند.

پس از رونمایی رسمی از گریکالی در بهار 2021، تولید این خودرو نیز آغاز خواهد شد.

از تصویر اولیه‌ای که منتشر شده می توان دریافت ابعاد گریکالی تفاوت معناداری با لوانته نداشته و این بدان معنی است که مازراتی لزومی به عرضه یک شاسی بلند بسیار کوچک احساس نمی کرده همانگونه که در صحبت با برخی رسانه‌ها، از تمرکز این مدل بر پویایی و قابلیت کاربردی خبر داده است.

همچون تمام محصولات مازراتی (حتی سوپراسپرت MC20)، نسخه تمام الکتریکی از گریکالی نیز قرار است وارد خط تولید شود هرچند فعلا اطلاعات دقیقی از این مدل در  دسترس نیست. 

در هر حال سال 2021 را باید زمان مهمی برای مازراتی دانست چراکه علاوه بر گریکالی، نسل دوم گرن‌توریسمو و نسخه روباز از سوپراسپرت MC20 نیز عرضه خواهند شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران