• فيدليتي پرستيژ
  • ماشين فيدليتي پرستيژ
  • خودرو فيدليتي پرستيژ
  • عکس ماشين فيدليتي پرستيژ
  • تصوير فيدليتي پرستيژ
  • خودرو فيدليتي پرستيژ بهمن
  • فيدليتي پرستيژ

قیمت نهایی اعلام شد!

بررسی فیدلیتی پرستیژ بهمن (FIDELITY PRESTIGE)

27 اسفند 1402 10:06

تعیین قیمت فیدلیتی پرستیژ با مدل 1402

اسفند 1402: شورای رقابت در تاریخ 28 آذرماه 1402، قیمت فیدلیتی پرستیژ را در دو نسخه 5 نفره و 7 نفره مشخص نمود. البته قیمت تعیین شده شورا، بدون احتساب مالیات، بیمه، عوارض شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های جانبی بود. پس از این ماجرا، شرکت بهمن موتور نیز در تاریخ 27 اسفندماه 1402 قیمت نهایی این محصول را برای اولین‌بار، مطابق جدول زیر اعلام کرد:

قیمت گذاری فیدلیتی پرستیژ
محصول قیمت پایه کارخانه قیمت نهایی
فیدلیتی پرستیژ 5 نفره 1,375,000,000 1,561,900,000
فیدلیتی پرستیژ 7 نفره 1,378,900,000 1,574,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

رونمایی فیدلیتی پرستیژ در مشهد

شهریور 1402: کراس‌اور لوکس بهمن موتور برای عرضه در نیمه دوم سال 1402 آماده شده است. در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1402 شرکت بهمن موتور برای چندمین‌بار، از فیدلیتی پرستیژ رونمایی کرد.

فیدلیتی پرستیژ، که هم نسخه 5 نفره و هم نسخه 7 نفره دارد، می‌تواند تهدیدی برای محصولاتی همانند تیگو 7 پرو از شرکت مدیران خودرو، چانگان UNI-K وارداتی از شرکت سایپا و همچنین وی‌جی‌وی U75 پلاس از شرکت ایلیا موتور باشد. جالب‌تر اینکه در میان خودروهای وارداتی BM CARS نیز محصولی مانند بستیون T77 می‌تواند رقیب مهمی برای فیدلیتی پرستیژ محسوب گردد.

قیمت گمرکی فیدلیتی پرستیژ بهمن

تیر 1402: اخیرا منابع گمرکی، قیمت خام دو تیپ 5 و 7 نفره فیدلیتی پرستیژ را اعلام کرده‌اند که به شرح زیر است:

قیمت خام فیدلیتی پرستیژ
مدل قیمت
فیدلیتی پرستیژ 5 نفره 117.5 هزار یوآن
فیدلیتی پرستیژ 7 نفره 124 هزار یوآن

احتمال رونمایی تیپ پرستیژ در زمستان

مهر 1401: تست‌های فنی و جاده‌ای فیدلیتی پرستیژ، همچنان درحال انجام است و به نظر می‌رسد، زمان زیادی تا معرفی رسمی آن به بازار کشورمان، باقیمانده. 

نسخه آزمایشی فیدلیتی پرستیژ (عکس از خودروبانک)

آقای علیمرادلو، مدیرعامل بهمن موتور، در اواخر سال 1400 گفته بود که خودروی جدید فیدلیتی پرستیژ، بعد از دیگنیتی پرستیژ، به بازار ایران خواهد آمد و از آنجایی که دیگنیتی پرستیژ در پاییز 1401 عرضه می‌شود، بنابراین قطعا تا پایان سال جاری، خبرهای خوبی از فیدلیتی پرستیژ نیز خواهیم شنید. 

جتور X70 پلاس یا فیدلیتی پرستیژ

جتور (Jetour) که به عنوان زیرمجموعه نیمه‌لوکس از شرکت چری شناخته می‌­شود، در سال 2021، فیس‌لیفت جدیدی از جتور X70 را معرفی کرد که نسبت به همه مدل‌های سابق X70، اسپرت‌تر، شیک‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسید و طراحی مدرن‌تری داشت. به همین دلیل، چری برای آنکه دوباره نگاه مشتریان را به این خودرو برگرداند، پسوند «پلاس» را به نام این خودرو اضافه کرد و به این ترتیب، مدلی جدید از جتور با نام X70 Plus خلق شد؛ خودرویی که بهمن موتور قرار است آنرا با نام فیدلیتی پرستیژ در بازار کشورمان عرضه کند.

فیدلیتی پرستیژ

طراحی فیدلیتی پرستیژ، آنقدر از فیدلیتی پرایم متمایز است که خیلی‌ها آنرا نسل دوم از خانواده جتور X70 محسوب می‌کنند. اما واقعیت این است که به غیر از تغییر نماهای جلو و عقب خودرو و طراحی مجدد کابین، تغییر دیگری در این خودرو رخ نداده. حتی اگر به نمای جانبی فیدلیتی پرستیژ نیز دقت کنید، خواهید دید که هیچ تفاوتی با فیدلیتی پرایم ندارد.

فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ، به واسطه جلوپنجره بزرگ با نوارهای افقی کروم و چراغ‌هایی که اکنون باریک‌تر شده، چهره‌­ای قابل شناسایی پیدا کرده است. به لطف بازنگری در طرح چراغ‌های عقب، نمای این بخش نسبت به قبل بهبودیافته است. اما در نمای عقب، نکته‌ای که فیدلیتی پرستیژ را جذاب‌تر از فیدلیتی پرایم می‌کند، خروجی‌های دوبل اگزوز است که به صورت دایره‌ای شکل، درطرفین سپر عقب جاسازی شده‌اند.

طول بدنه فیدلیتی پرستیژ، حدود 3 سانتیمتر نسبت به قبل افزایش یافته و به 4.749 متر رسیده اما عرض، ارتفاع و فاصله میان محورها به ترتیب برابر با 1.9 متر، 1.72 متر و 2.72 متر بوده و نسبت به قبل، بدون تغییر باقیمانده است.

فیدلیتی پرستیژ

در فضای کابین، نمایشگر یکپارچه‌ای به چشم می‌خورد که همزمان به عنوان نمایش دهنده اطلاعات سرگرمی و همچنین به عنوان صفحه کیلومتر، انجام وظیفه می­‌کند. هرکدام از این نمایشگرها ابعادی برابر با 10.25 اینچ داشته و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز از هواوی HiCar، اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می­‌کند.

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ

در بازار چین، فیدلیتی پرستیژ را می‌توانید با همان موتور فیدلیتی پرایم سفارش دهید یا اینکه آنرا با موتور حجیم‌ترش خریداری کنید. طبق گفته‌های مدیران بهمن موتور، فیدلیتی پرستیژ قرار است با موتور ارتقایافته در بازار کشورمان عرضه شود. پس قطعا شاهد موتور 1.5 لیتری روی آن نخواهیم بود. در جدول زیر، تفاوت موتورهای این خودرو را مشاهده می‌کنید. 

مدل خودرو فیدلیتی پرایم فیدلیتی پرستیژ
کد موتور 4T15C F4J16
نوع موتور 1.5 لیتر توربو 1.6 لیتر توربو
قدرت تقریبی 156 اسب بخار 197 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر 290 نیوتن متر
گیربکس 6 دنده دوکلاچه 7 دنده دوکلاچه

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

رقیبان فیدلیتی پرستیژ در ایران

دیگر برای همه ما علنی شده است که بهمن موتور با عرضه فیدلیتی پرستیژ، می‌خواهد رو در روی مدیران خودرو، بایستد و سهم خوبی از بازار دست‌نخورده این شرکت را برای خود کند. فونیکس تیگو 7 پرو، بدون شک اصلی‌ترین رقیب فیدلیتی پرستیژ است.

فیدلیتی پرستیژ

اما فراموش نکنیم که مدل‌های کاملا جدید دیگری مانند دانگ‌فنگ T5 از شرکت خودروسازی فردا موتور، هایما 8S از شرکت ایران خودرو، سویست DX7 از شرکت مانیان خودرو، روژیانگ X5 از شرکت مکث موتور، لاماری ایما فول آپشن از شرکت آرین پارس موتور، جک X7 از شرکت کرمان موتور و حتی دیگنیتی پرستیژ، همگی در صف انتظار برای ورود به خیابان‌های کشورمان هستند.


شرایط فروش فیدلیتی پرستیژ

با فرض اینکه فیدلیتی پرستیژ، با موتور 1.6 لیتری‌اش در ایران مونتاژ می‌شود، می‌توان محدوده قیمتی آنرا حدس زد. در بازار چین، قیمت این خودرو با این موتور، حدود 110 تا 140 هزار یوآن یا معادل تقریبی 17 تا 22 هزار دلار بوده که این تفاوت قیمت، به دلیل 5 یا 7 نفره بودن خودرو و همچنین سطح آپشن‌هاست.

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش فیدلیتی، شامل پیش فروش فیدلیتی، فروش فوری فیدلیتی، قیمت فیدلیتی و همچنین نحوه عرضه فیدلیتی در بورس کالا، مقاله شرایط فروش فیدلیتی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
mohamad javad 1403/1/8
من تو نمایشگاه سوارش شدم مشخصات فنیش عینا فونیکس FX با این تفاوت که کیفیت کابین فیدلیتی خیلی بهتر از FX من نمیدونم چرا باید 200میلیون FXگرون تر باشه قیمت کارخونه
پاسخ
0
0
0