نمایش قابلیت‌های شاسی‌بلند برقی

کانسپت‌های مرسدس‌بنز برپایه مدل EQC

23 مهر 1399 10:18

اعلام توقف ساخت جعبه‌دنده‌های دستی و اعمال تغییر بر بسیاری از پیشرانه‌ها توسط مرسدس‌بنز به معنی پایان هیجان در محصولات این خودروساز باسابقه نخواهد بود چراکه پس از معرفی نسخه All-Terrain 4x42 از E کلاس در سال 2017، اکنون با شاسی‌بلند برقی EQC 4x42 روبه‌رو هستیم.

مرسدس‌بنز با معرفی کانسپت‌های جدید برپایه مدل برقی EQC قابلیت‌های این شاسی‌بلند برقی را به رخ کشیده است.همچون مدل‌های G500 4x42 و G650 لندولت که مدتی پیش ملاقات کردیم، ارتفاع تعلیق این شاسی‌بلند پاک هم افزایش یافته تا آن را برای آفرود بیشتر آماده کند.

به لطف افزایش ارتفاع و البته نصب رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 285/50R20، فاصله کف خودرو از سطح زمین اکنون از 14 سانتی‌متر استاندارد در مدل EQC 400 4Matic به 29.3 سانتی‌متر رسیده یعنی 2.3 سانتی‌متر بلندتر از G کلاس.

نصب تعلیق مرتفع باعث شده عمق غوطه‌وری هم از 15 سانتی‌متر به 40 سانتی‌متر افزایش یابد و در نهایت EQC 4x42 تقریباً 20 سانتی‌متر بالاتر از همتای استاندارد خود قرار بگیرد.

شاسی‌بلند برقی EQC 4x42

زوایای حمله و خروج هم از 20.6 و 20 به 31.8 و 33 درجه افزایش یافته و در این زمینه هم توانایی EQC 4x42 را نسبت به G کلاس با زاویه 28 درجه‌­ای خروج و حمله پشت سر می­‌گذارد. در این میان نصب لبه گلگیرهای جدید را نیز نباید از نظر دور داشت که 10 سانتی‌متر به عرض کلی خودرو افزوده است.

شاسی‌بلند برقی EQC 4x42

چراغ‌های جلو EQC 4x42 شبیه به بلندگوهای سیستم صوتی طراحی شده و البته مرسدس هم ضمن تایید این مورد، آن را بخشی از طرح AVAS مخصوص خودروهای برقی این برند دانسته است.

به هرحال کانسپت EQC 4x42 را باید نمایشی از یک شاسی‌بلند لوکس برقی با توانایی آفرود دانست که نشان مرسدس‌بنز را بر خود دارد.

اما بشنوید از یک نمونه خاص از مرسدس‌بنز EQC که توسط 40 کارآموز به گونه‌ای ساخته شده که به لطف برش پنل‌های بدنه و نصب چراغ‌های LED، اکنون می‌­توان داخل این قطعات را تماشا کرد. برای اجرای این پروژه ابتدا باید قطعات بدنه بریده شده، سپس لبه آن‌ها نرم شده و سپس رنگ‌آمیزی شود.

نزدیک به 15 متر نوار LED و دو میکروکنترلر هم برای کنترل نورپردازی داخل قطعات نصب شده است.

در عین معرفی دو کانسپت جذاب از EQC، نباید فراموش کرد مهندسان مرسدس‌بنز در حال کار روی نسل دوم این خودرو بوده ضمن این‌که خودروساز آلمانی در اندیشه افزایش اعضای خانواده EQ بوده و در آینده مدل‌های EQA ،EQB و البته نسخه برقی از G کلاس را عرضه خواهد کرد. معرفی سدان‌های EQE و EQS نیز در برنامه قرار دارد.

دیدگاه کاربران