سریع‌تر، خشن‌تر و ایمن‌تر

معرفی نسخه مسابقه‌ای دانکروورت D8 GTO

7 آبان 1399 13:02

اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت Donkertvoort نسخه جدیدی از D8 GTO خود موسوم به سری JD70 را با استانداردهای شهری رونمایی کرد. یک خودروی اسپرت منحصربه‌فرد که قرار است تنها 70 دستگاه از آن تولید شود. اکنون هلندی‌ها در اقدامی هیجان‌انگیز ویرایش مخصوص پیست این خودرو را نیز رونمایی کرده‌اند.

قیمت مدل پایه دانکروورت D8 GTO مخصوص پیست از سوی سازنده 233 هزار و 848 دلار اعلام شده است. دانکروورت سری جدید D8 را به مراتب‌ سریع‌تر، خشن‌تر و البته با افزایش سطح ایمنی معرفی کرده‌ است. حالا که دست مهندسان برای عدم رعایت استانداردهای شهری در این مدل است، محصول جدید توانسته به رکورد صفر تا صد 2.7 ثانیه‌ای دست پیدا کند. نکته حیرت‌انگیز اینجاست که شتاب صفر تا 200 کیلومتر برساعت این خودروی مسابقه‌ای فقط 7.7 ثانیه است. سرعت نهایی این سوپراسپرت روباز چیزی حدود 280 کیلومتر برساعت ثبت شده است.

این شتاب‌گیری شدید را باید مدیون پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر خطی آن بدانیم. در حقیقت این همان قوای محرکه TFSI آئودی است که اکنون روی این خودرو به راحتی 415 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ 6 سرعته ترتیبی به صورت RWD به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته وزن 725 کیلوگرمی این خودرو را نیز باید یکی از مزیت‌های طلایی آن قلمداد کرد.

نسخه مسابقه‌ای دانکروورت D8 GTO

آن‌طور که دانکروورت ادعا می‌کند تغییرات گسترده‌ای در شاسی و سیستم تعلیق D8 GTO اعمال کرده است. البته این بزرگ‌ترین تحول در سوپراسپرت هلندی‌ها نیست، چرا که بهینه‌سازی سنگینی روی سیستم‌های ایمنی به ویژه ترمزگیری و کنترل هوشمند هندلینگ اجرا شده است. گفته می‌شود با این خودرو می‌توان شتاب جانبی تا حداکثر 2.25 واحد G را تحمل کند.

قیمت مدل پایه دانکروورت D8 GTO مخصوص پیست از سوی سازنده 233 هزار و 848 دلار اعلام شده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران