جیلی ژینگ یو (Xing Yue) که البته در بازار روسیه با نام جیلی توگلا (Tugella) فروخته میشود، خودرویی بود که با آمدنش، اتفاقات خوب هم برای جیلی آورد. ژینگ یو اولین خودرو از نسل چهارم محصولات جیلی بود. ژینگ یو اولین خودرویی بود که با پلتفرم CMA ولوو ساخته شد. ژینگ یو همچنین اولین کراساور کوپه جیلی به حساب میآید.
”مصرف این کراساور هیبریدی تنها 1.2 لیتر است.“جیلی حالا برای تکمیل افتخارات این خودرو، نسخه پلاگین هیبرید آنرا با نام Xing Yue ePRO معرفی کرده است.
این کراساور هیبریدی، حالا در کنار موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی خود که حدود 177 اسب بخار و 255 نیوتن متر تولید میکند، به موتور الکتریکی جدیدی با قدرت تقریبی 82 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن متر مجهز شده است. ترکیب این دو موتور، حالا قدرت و گشتاور جیلی ژینگ یو را به ترتیب به 258 اسب بخار و 415 نیوتن متر رسانده.
جیلی ژینگ یو ePRO در کنار شتاب 7.5 ثانیهای خود، مصرف ترکیبیاش نیز حدود 82% کاهش یافته طوری که نسخه بنزینی آن با همین موتور 1.5 لیتری حدود 6.6 لیتر میسوزاند اما این نسخه پلاگین هیبرید تنها 1.2 لیتر در 100 کیلومتر میسوزاند.
قیمت جیلی ژینگ یو ePRO وابسته به ظرفیت باتریهایش است؛ اگر باتریهای 11.3 کیلووات را برای آن سفارش دهید، پیمایش آن در حالت تمام برقی به حدود 56 کیلومتر میرسد و قیمت پایه آن هم 175 هزار یوآن یا حدود 26 هزار دلار است.
حال اگر باتریهای 15.5 کیلووات را بخواهید، پیمایش آن به 80 کیلومتر رسیده و قیمت پایهای آن از 196 هزار یوآن شروع شده و تا 217 هزار یوآن هم افزایش مییابد که معادل تقریبی 29 تا 32 هزار دلار خواهد بود.
نویسنده : مرتضی برجسته