به انتخاب مجله کار اند درایور

معرفی 10 خودروی برتر سال 2021

9 آذر 1399 12:47
  • انتخاب‌های مجله کار اند درایور

    انتخاب‌های مجله کار اند درایور

    نشریه با سابقه کار اند درایور (Car and Driver) به روال سنت همیشگی خود در انتخاب برترین خودروهای هر سال، برای سال 2021 نیز از میان بیش از 300 خودرو در کلاس‌های سواری، پیکاپ، ون و شاسی‌بلند در نهایت 10 خودرو را انتخاب نموده است.

    سه خودرو از میان 10 مدل برگزیده امسال، با قیمت پایه کمتر از 30 هزار دلار به فروش می­‌رسند ضمن اینکه یک پیکاپ بزرگ، یک خودروی خانوادگی با سه ردیف صندلی و چند مدل اسپرت نیز در این جمع دیده می­‌شود. لازم به ذکر است یکی از شروط اصلی قرارگرفتن در میان کاندیداها، سقف قیمت 90 هزار دلاری خودرو است.

    پس از هفته‌ها تست و بررسی 57 خودرو از میان تمام شرکت‌کنندگان به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت 10 خودرو به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

  • 1 - شورولت کوروت

    1 - شورولت کوروت

    شورولت کوروت از سال‌های دور به عنوان یک خودروی اسپرت در بازار مطرح بوده است. شتاب 2.8 ثانیه‌ای صفر تا 96 کیلومتر برساعت این خودرو، آن را در جایگاهی بین فراری 488 پیستا و پورشه 911 کررا S قرار داده که به ترتیب ظرف 2.7 و 2.9 ثانیه به این سرعت می‌­رسند، اما قیمت پایه 59,995 دلاری کوروت آن را در کنار خودروهای بسیار معمولی‌تر همچون برخی پیکاپ‌ها و جیپ رانگلر قرار می­‌دهد.

    قابلیت‌های کاربردی کوروت نیز بسیار قابل توجه است چراکه این خودروی اسپرت را می­‌توان به صورت روزمره مورد استفاده قرار داد ضمن این‌که نحوه باز شدن سقف آن نیز بسیار جالب بوده و در کمتر خودروی اسپرت دیگری قابل دستیابی است.

  • 2 - جنسیس GV80

    2 - جنسیس GV80

    با وجود گذشت تنها 4 سال از اعلام موجودیت جنسیس به عنوان یک برند مستقل، محصولات این شرکت تاکنون دو مرتبه در میان برندگان خودروی سال قرار گرفته‌اند. در نگاه کلی، محصولات جنسیس را باید بسیار درخور توجه دانست هرچند شاید این برند هنوز آن‌گونه که شایسته است، در میان خریداران مورد توجه قرار نگرفته.

    با وجود طراحی زیبای ظاهری، فضای کابین باکیفیت و ارگونومیک و قابلیت‌های چشمگیر رانندگی، شاسی‌بلند جنسیس GV80 مطمئناً به یکی از گزینه‌های جدی مشتریان خودروهای لوکس تبدیل شده است. سواری این خودرو بسیار راحت و کابین آن بسیار بی‌سرو صدا بوده و پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو که 375 اسب‌بخار قدرت دارد، شتابگیری بسیار خوبی برای آن به ارمغان آورده است.

    با وجود تمام این ویژگی‌ها، قیمت پایه GV80 کمتر از 50 هزار دلار تعیین ش

  • 3 - هوندا آکورد

    3 - هوندا آکورد

    از سال‌ها پیش به مشاهده نام هوندا آکورد در میان خودروهای برتر عادت داریم و امسال نیز این سدان ژاپنی برای 35مین سال در میان 10 خودروی برگزیده قرار گرفته است. هرچند آمار فروش این مدل اخیراً کمی نزولی شده، ولی این مسئله چیزی از ارزش‌های آکورد کم نمی­‌کند.

    قیمت منطقی، فضای کافی کابین، امکانات مشابه خودروهای لوکس و کیفیت مناسب که همواره از برند هوندا انتظار می­‌رود، مهمترین ویژگی‌های آکورد را شکل داده است. علیرغم عملکرد جالب آکورد مجهز به دنده دستی، بنابر تصمیم هوندا این نسخه از چرخه تولید خارج شده است.

  • 4 - کیا تلوراید

    4 - کیا تلوراید

    رانندگی لذت‌بخش، امکانات رفاهی فراوان، قیمت مناسب و پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری با عملکرد نرم و روان که 291 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد، مجموعه‌ای کارآمد با نام کیا تلوراید را شکل داده است.

    کیفیت سواری مناسب این خودرو روی جاده را با سامانه چهار چرخ محرک که توسط یک دکمه روی کنسول میانی فعال شده و گشتاور را به صورت مساوی میان محورها تقسیم می­‌کند، همراه کنید تا تلوراید قابلیت‌های خود به عنوان یک شاسی‌بلند واقعی را به شما نشان دهد.

    در نهایت می­‌توان ادعا کرد کیا تلوراید در خیابان‌های شهری و مسیرهای خارج از جاده، عملکردی بهتر از آنچه انتظار داریم را به نمایش می­‌گذارد.

  • 5 - مزدا CX-5

    5 - مزدا CX-5

    دلایل زیادی برای حضور مزدا CX-5 در میان ده خودروی برتر سال 2021 وجود دارد. طراحی چشمگیر بدنه، فرم هماهنگ فضای داخلی و کیفیت رنگ متمایز با خودروهای همرده و مهمتر از همه احساس بسیار خوشایند رانندگی با کراس‌اور مزدا عواملی است که آن را به خودرویی قابل توجه و کاربردی مخصوصاً در میان مدل‌های مشابه تبدیل کرده است.

  • 6 - پورشه 718 باکستر و کیمن

    6 - پورشه 718 باکستر و کیمن

    راندن باکستر یا کیمن، تجربه‌ای بی‌نظیر از ارتباط میان خودرو، جاده و راننده را فراهم می­‌کند. درواقع رانندگی با این مدل‌ها احساس خاصی از اعتماد به نفس را به راننده منتقل می­‌کند که شاید در کمتر خودرویی بتوان یافت. در طول سالیان متمادی، پورشه اقدام به بهسازی این دو خودروی موتور-وسط و دونفره نموده، تاجایی که از سال 1998 تاکنون، پورشه باکستر و کیمن 22 مرتبه در فهرست 10 خودروی برتر جای گرفته‌اند.

    هرچند قیمت این دو خودرو آن‌ها را از دسترس طیف زیادی از مشتریان خارج کرده، اما به جرات می‌­توان ادعا کرد نام باکستر و کیمن همواره در لیست خرید اکثر علاقمندان به خودرو وجود دارد.

  • 7 - پورشه ماکان

    7 - پورشه ماکان

    هرچند پورشه ماکان در رده شاسی‌بلندها جای گرفته و سرنشینان خود را در موقعیتی مرتفع‌تر از بسیاری خودروهای دیگر قرار می­‌دهد، اما به واسطه ابعاد کوچکتر از کاین و عملکرد فنی آن می­‌توان این خودرو را به نوعی یک هاچ‌بک قدرتمند نیز قلمداد کرد.

    همچون سال‌های گذشته، نسخه 6 سیلندر پورشه ماکان یعنی GTS در میان 10 خودروی برتر سال قرار گرفته است. این خودرو 375 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد و حدی از کیفیت سواری و فرمان‌پذیری را ارائه می‌­دهد که مدل‌های اسپرت ساخت برند پورشه را به یاد می­‌آورد. تجمیع چنین ویژگی‌هایی در یک خودرو می‌تواند مالک پورشه ماکان را از احساس نیاز به خرید خودرویی دیگر کاملاً منصرف کند.

  • 8 - رم 1500

    8 - رم 1500

    در میان افرادی که به یک خودروی باری برای انجام کارهای روزمره نیاز داشته باشند، رم شاید بهترین گزینه قابل انتخاب را عرضه کرده است. رم 1500 علاوه بر وظایفی که برای انجام آن‌ها ساخته شده، می­‌تواند در رانندگی روزمره نیز در مقام خودرویی قابل توجه ظاهر شود. به لطف عملکرد مطلوب سیستم تعلیق، کیفیت سواری با رم 1500 را می­‌توان به جرات بیشتر شبیه به مرسدس‌بنز GLS دانست تا پیکاپ ساخت فورد یعنی F-150.

    اخیراً نسخه‌ای خاص از این مدل با پسوند TRX نیز معرفی شده که 702 اسب‌بخار قدرت دارد و در عین قابلیت آفرود، به لطف کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر، در مسیرهای عادی نیز عملکردی درخشان ارائه می­‌کند.

  • 9 - تویوتا سوپرا

    9 - تویوتا سوپرا

    نسل دوم تویوتا سوپرا برای دومین سال متوالی در میان فهرست خودروهای برتر سال قرار گرفته است. هردو پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو به قدرت 255 اسب‌بخار و شش سیلندر توربو با قدرت 382 اسب‌بخار که برای سوپرا قابل سفارش است توسط ب‌ام‌و طراحی شده و در میان نمونه‌های مشابه، جزء برترین‌ها به شمار می‌آیند. حتی ضعیف‌ترین نسخه تویوتا سوپرا نیز می‌­تواند ظرف 4.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد.

    هر دو نسخه سوپرا عملکردی درخور یک کوپه اسپرت دیفرانسیل-عقب ارائه می‌دهند ضمن این‌که عملکرد فرمان و سیستم تعلیق را نیز نمی­‌توان نادیده گرفت.

    با توجه به قیمت پایه 43,985 دلاری نسخه 2 لیتری، تویوتا سوپرا اکنون در دسترس قشر وسیعی از خریدار

  • 10 - فولکس‌واگن گلف GTI و جتا GTI

    10 - فولکس‌واگن گلف GTI و جتا GTI

    فولکس‌واگن گلف GTI و همتای صندوق‌دار آن یعنی جتا GTI روی پلتفرم MQB ساخته و به پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ به قدرت 228 اسب‌بخار، دیفرانسیل لغزش محدود و جعبه‌دنده دستی یا دوکلاچه اتوماتیک (بنابر سفارش خریدار) مجهز شده‌اند.

    قرار گرفتن پشت فرمان گلف GTI یا GLI تجربه‌ای دلپذیر از رانندگی با یک هاچ‌بک پرمیوم را فراهم می­‌کند که در کمتر خودروی اسپرت جمع‌وجور دیگری می‌­توان یافت. برای به دست آوردن این مجموعه هیجان‌انگیز نیازی به پرداخت ارقام بالا نیست چراکه قیمت پایه گلف GLI برابر با 27,340 دلار تعیین شده که می‌­تواند آن را برای طیف گسترده‌ای از مشتریان جذاب نماید.

دیدگاه کاربران