آغاز شمارش معکوس برای تولید

انتشار تصاویر اولیه از مینی جان کوپر الکتریکی

13 آذر 1399 18:53

تنها یک ماه پس از انتشار اخباری درباره ساخت مینی جان کوپر الکتریکی، اکنون تصاویری از نمونه اولیه این خودرو به صورت رسمی منتشر شده است.

با وجود آن‌که بدنه نمونه اولیه از مینی JCW برقی با روکش‌های استتاری پوشانده شده، ولی به نظر نمی‌­رسد این خودرو چیزی برای پنهان کردن داشته باشد.مینی فعلاً درباره جزئیات فنی این مدل سکوت کرده ولی درعین حال از آمادگی این شرکت برای برداشتن گام بعدی در توسعه مدل‌های الکتریکی سری جان کوپر ورکز خبر داده است. نکته مهم اینکه شرکت مینی اعلام کرده مدل‌های الکتریکی JCW در کنار نمونه‌های مجهز به پیشرانه درون‌سوز تولید خواهد شد. بنابراین به نظر می­‌رسد این خودروساز بریتانیایی قصد دارد طیف گسترده‌ای از خریداران را راضی نگه دارد.

با وجود آن‌که بدنه نمونه اولیه از مینی JCW برقی با روکش‌های استتاری پوشانده شده، ولی به نظر نمی‌­رسد این خودرو چیزی برای پنهان کردن داشته باشد. درواقع فرم ظاهری این مدل چیزی میان مینی JCW GP و خودروی برقی کوپر SE بوده و البته همچون هر هاچ‌بک قدرتمند دیگری، به باله بزرگ عقب و گلگیرهای برآمده مجهز شده با این تفاوت که به علت قوای محرکه برقی، پره­‌های جلوپنجره بسته بوده و از خروجی اگزوز هم خبری نیست.

مینی JCW برقی مدل 2022

مینی اولین خودروسازی نیست که برای ساخت یک هاچ‌بک اسپرت برقی برنامه‌ریزی کرده چراکه شرکت رنو هم در مارس 2017 اقدام به معرفی Zoe E-Sport نمود، خودرویی مفهومی که 460 اسب‌بخار قدرت و 640 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار داشت.

البته بعید است که مینی JCW برقی چنین قدرتی داشته باشد ولی مطمئنا از کوپر SE خودروی قوی‌تری خواهد بود هرچند فعلاً مشخص نیست که JCW برقی به یک پیشرانه قوی‌تر از SE و یا دو موتور الکتریکی و سامانه چهار چرخ محرک مجهز خواهد شد.

مینی JCW برقی مدل 2022

بد نیست بدانید کوپر SE با 184 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور معادل با 270 نیوتن‌متر، می­‌تواند ظرف 7.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یافته و نهایتاً به حداکثر سرعت 150 کیلومتر برساعت برسد.

لازم به ذکر است باتری 32.6 کیلووات ساعتی کوپر SE شعاع حرکتی برابر با 177 کیلومتر برای این خودرو فراهم کرده ولی به لطف بهسازی­‌های متوالی که گروه ب‌ام‌و بر فناوری باتری خودروهای برقی اعمال می­‌کند، می­‌توان به افزایش شعاع حرکتی مدل‌های جدید ساخت این شرکت و برند زیرمجموعه آن بسیار امیدوار بود. البته نباید فراموش کنیم که JCW برقی بیشتر به عنوان یک هاچ‌بک قدرتمند وارد بازار خواهد شد تا یک خودروی اقتصادی.

دیدگاه کاربران