پیش به سوی مسابقات

معرفی پورشه 911 GT3 Cup مدل 2021

23 آذر 1399 10:07

تصاویر نسخه  GT3 Cup از پورشه 911 که براساس نسل جدید این خودرو یعنی سری 992 ساخته شده، اندکی قبل از معرفی جهانی این مدل به صورت رسمی منتشر شده است. پورشه درنظر دارد 911 GT3 Cup را در مسابقات جهانی کررا کاپ شرکت دهد، از جمله کررا کاپ آمریکای شمالی که سال آینده برگزار خواهد شد.

پورشه درنظر دارد 911 GT3 Cup را در مسابقات جهانی کررا کاپ شرکت دهدپروژه ساخت این مدل از سال 2018 آغاز شد. علاوه بر ظاهر خشن‌تر نسبت به نسل قبل، عرض بدنه 2.8 سانتی‌متر افزایش یافته و سیستم خنک‌کننده آن نیز هم بهسازی شده است.

به لطف فضای بیشتر ایجاد شده توسط گلگیرها، محور جلو نیز عریض‌تر شده و باله عقب نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌­کند که همگی این عوامل باعث بهبود مشخصه‌های آیرودینامیکی خودرو شده است. 70 درصد بدنه 911 GT3 Cup از آلومینیوم و 30 درصد آن از فولاد ساخته شده به همین دلیل وزن کلی بدون تغییر نسبت به نسل قبلی و برابر با 1260 کیلوگرم باقیمانده است.

پورشه 911 GT3 Cup مدل 2021

پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر آب/خنک پورشه 911 GT3 Cup تا 8400 دور در دقیقه دوران کرده و سیستم اگزوز آن در سه حالت مختلف قابل تنظیم است تا بسته به حضور در پیست یا خیابان، صدای مناسب تولید نماید.

صندلی‌های اسپرت جدید این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع در دو سطح را داشته و ستون فرمان فیبرکربنی را نیز می‌­توان تنظیم کرد ضمن این‌که در طراحی در خودرو بازنگری انجام گرفته تا خروج سرنشین مخصوصاً در مواقع اضطراری به راحتی انجام شود.

نمایشگر 10.3 اینچی برای نمایش داده‌های موردنیاز راننده، قابلیت تنظیم دیجیتال سیستم کنترل کشش و ترمز ABS ، بازنگری در سیستم اطفای حریق داخل کابین و چندین مورد بهسازی دیگر جزء تغییرات اعمال شده بر این مدل است. سیستم انتقال قدرت مورد تقویت فرار گرفته و کالیپر ترمزها بگونه‌ای طراحی شده که تعویض قطعات این بخش به سرعت قابل انجام باشد.

پورشه 911 GT3 Cup مدل 2021

بنابر ادعای سازنده، فرمان‌پذیری، عملکرد فنی و لذت رانندگی با این مدل نسبت به قبل بسیار بهتر شده و این خودرو بهترین نمونه از سری Cup بوده که تاکنون ساخته شده است.

هر نمونه از این خودرو با پکیج کاملی از تجهیزات مورد نیاز برای حضور در پیست مسابقه عرضه خواهد شد بنابراین تیم‌هایی که پورشه 911 GT3 Cup را خریداری کنند نیاز به سفارش این قطعات به صورت جداگانه نخواهند داشت.

تحویل این خودرو به تیم‌های مسابقه از فوریه 2021 آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران