مسافری از آینده

معرفی کانسپت نیسان GT-R (X)

29 آذر 1399 19:00

با نگاهی به محصولات جدید نیسان همچون کراس‌اور برقی آرییا، می‌­توان متوجه تفکر آینده‌نگر طراحان این برند ژاپنی شد.

کانسپت نیسان GT-R (X) را می‌توان به عنوان یک خودروی پوشیدنی فرض کرد، که همچون پوشش محافظ خارجی روی بدن راننده را پوشانده است.اکنون آقای دیوید وودهاوس به عنوان قائم مقام استودیو طراحی نیسان در آمریکای شمالی و طراحی جوان به نام Jaebum "JB" Choi از یک کانسپت جدید رونمایی کرده‌اند که بر نگاه برند نیسان به آینده تاکید بیشتری دارد.

طرح اولیه و رندرهای کامپیوتری نیسان GT-R (X) زمانی انجام شد که آقای JB Choi محصل کالج هنری طراحی بود. این طرح باعث برقراری ارتباط میان وی و استودیو طراحی نیسان در آمریکا شد تا جایی که نیسان تصمیم گرفت نمونه‌­ای کوچک از این کانسپت را بسازد.

طول و ارتفاع کانسپت نیسان GT-R (X) به ترتیب برابر با 3 و 0.6 متر است و بنابر اظهار آقای وودهاوس بیشتر شبیه به یک دوچرخه قدرتمند با چهار چرخ دیده می­‌شود.

البته چهره این کانسپت جزئیاتی شبیه به مدل‌های جدید نیسان را نیز به همراه دارد که شامل طرح V شکل جلو و چراغ‌های 4 تایی عقب می­‌شود، اما نقطه تمایز اصلی نیسان GT-R (X) با تمامی سوپراسپرت‌های جهان را باید در موقعیت صندلی جستجو کرد چراکه راننده این خودرو به روی شکم دراز می‌کشد به گونه‌ای که سر روی محور جلو قرار می‌گیرد و هرکدام از دست‌ها و پاها روی یک گوشه خودرو جای می­‌گیرند. این نحوه رانندگی که حسی شبیه به پرواز روی جاده را به همراه دارد با یک جلیقه مخصوص ایمن خواهد شد. همچنین یک کلاه ایمنی با قابلیت برقراری ارتباط میان مغز انسان و خودرو، سر راننده را دربرمی‌‌گیرد.

معرفی کانسپت نیسان GT-R (X)

آقای چوی کانسپت نیسان GT-R (X) را به عنوان یک خودروی پوشیدنی فرض کرده که همچون پوشش محافظ خارجی روی بدن راننده را پوشانده و فضایی پدید خواهد آورد که خودرو و انسان در یکدیگر ادغام می‌­شوند.

قرار نیست این کانسپت به این زودی‌ها وارد خط تولید نیسان شود، اما همان‌طور که آقای وودهاوس اشاره کرده، می­‌تواند نمایانگر تفکر برند نیسان نسبت به خودروهای آینده باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران