پرداخت 450 هزار دلار برای بازگشت به زندگی

در مرکز بازسازی لامبورگینی چه می‌گذرد؟

3 دی 1399 14:13

شرکت Polo Storico از زیرمجموعه‌های لامبورگینی به حساب می‌آید و وظیفه بازسازی برخی از بهترین خودروهای این شرکت را برعهده دارد. به نظر می‌رسد مدیران این شرکت علاقه‌ای به کمال‌گرایی ندارند.

فرآیند بازسازی هر خودرو چیزی حدود 18 ماه زمان نیاز دارد و اغلب هزینه آن‌ها بیش از 450 هزار دلار است.از زمان تاسیس پولو استوریکو تاکنون 98 دستگاه انواع لامبورگینی کلاسیک بازسازی شده است. فرآیند بازسازی هر خودرو چیزی حدود 18 ماه زمان نیاز دارد و اغلب هزینه آن‌ها بیش از 450 هزار دلار است.

پائولو گابریلی رئیس این مجموعه می‌گوید: «با وجود وقت و هزینه‌ لازم برای بازسازی یک خودرو، بیشتر از آن‌که محصول جدید با قابلیت‌های مدرن هم‌خوانی داشته باشد، تلاش می‌شود تا به تقلید از نمونه استاندارد کارخانه‌ای بازتولید شود.»

گابریلی در ادامه مصاحبه اخیر خود با مجله CAN Luxury می‌گوید: «پروژه‌های بازسازی باید کمی ناکامل باشند. اگرچه وظیفه من این است که برای مشتریان محصول را همانطور که تولید شده، بازسازی کنم ولی اگر کمی هم در این پروسه تغییرات ایجاد شود، برای من خوب است. ساخت یک خودروی 100 درصد کامل، کار آسانی است. اما اگر یک خودروی عالی بخواهید آن وقت دیگر اصالتی وجود ندارد. اگر خودروی بازسازی‌شده تمام و کمال باشد و بخواهید روی آن رنگ جدیدی انتخاب کنید، جزئیات کمی هستند که پروژه را ناکامل می‌کنند.»

بخش بازسازی لامبورگینی هم‌چنان به این فلسفه پایبند است که حتی هنگام چاپ مجدد دفترچه راهنمای اصلی خودرو، هیچ‌یک از اشتباهات املایی نسخه اصلی را برطرف نمی‌کند.

این واقعیت که مدل‌های قدیمی لامبورگینی تقریباً با دست ساخته می‌شوند به این معنی است که هیچ دو محصولی شبیه هم نیستند. مثلاً بدنه به طور کامل با دست شکل گرفته و روی قالب چوبی چکش خورده است. این نشان می‌دهد که کمی نقص وجود دارد.

از سوی دیگر تهیه قطعات اصلی تبدیل به یک چالش بزرگ شده است. مخصوصاً از زمان خروج اغلب تامین‌کنندگان از میدان کار. به این ترتیب پولو استوریکو به دنبال تهیه قطعات از طریق مهندسی معکوس است. این بخش حتی به جستجوی اسناد تولید یک خودرو می‌پردازد تا بفهمد چه خودرویی هنگام ترک کارخانه چه نقصی داشته است.

در نهایت به گفته مدیر این بخش، برای ساخت یک خودروی عالی کار سختی در پیش نداریم. هیچ لمس انسانی وجود ندارد و همه‌چیز برای بازآفرینی مهیا است. این تفاوتی است که ما می‌خواهیم ایجاد کنیم.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران