همکاری با شرکت مگنا برای ساخت قطعات خودروهای برقی

ورود ال جی به دنیای خودرو

7 دی 1399 11:34

امروزه شاهد پیشرفت روزافزون خودروهای الکتریکی در سطح جهانی هستیم. با در پیش گرفتن چنین روندی توسط خودروسازها، نیاز به قطعات الکترونیکی، موتورهای برقی و... نیز افزایش می‌یابد.

هدف مشترک ال جی با شرکت مگنا تولید موتور‌الکتریکی، تبدیل‌کننده، شارژرهای همراه و ترکیبشان برای دست‌یافتن به یک سیستم یکپارچه به نام e_ axle است.شرکت LG Electronics، که یکی از زیرمجموعه‌های گروه ال جی است، در امر تولید محصولات و قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کند و اخیراً خبری مبنی‌بر همکاری این شرکت کره‌ای با شرکت کانادایی مگنا (Magna)، که تولیدکننده قطعات خودرو و کامیون است، منتشر شده‌.

‌این همکاری، با هدف تولید قطعات مورد نیاز برای خودروهای برقی ایجاد شده‌است. البته این شرکت جدید، هنوز تولید محصولات خود را آغاز نکرده‌ و قرار است که جولای سال آینده، به طور رسمی افتتاح شود؛ هم اکنون، عموماً با نام LG Magna e_Powertrain شناخته می‌شود و احتمال تغییر آن، زیاد است.

‌هدف فعلی، تولید قطعات و بخش‌های خودروهای الکتریکی برای سه کشور چین، آمریکا و کره است؛ در حال حاضر بیش از 1000 نفر در نقاط مختلف این سه کشور، برای ال جی کار می‌کنند. البته طبق گفته‌ها، مقر اصلی شرکت جدید در شهر اینچئون (کشور کره‌جنوبی) خواهد بود.

‌یکی از دلایل ادغام این دو شرکت، بهره‌گیری از تجربیات یکدیگر است. LG خبره در امر تولید محصولات و موتور‌های الکتریکی است؛ از طرفی هم مگنا، تجربه‌ فراوان در ساخت قطعات، پیشرانه دارد و همچنین آشنا با قسمت‌های مختلف خودرو است.

‌سهم مگنا در این مشارکت، 49 درصد است و همچنین 51 از آن به LG تعلق دارد. هدف مشترک آن‌ها تولید موتور‌الکتریکی، تبدیل‌کننده، شارژرهای همراه و ترکیبشان برای دست‌یافتن به یک سیستم یکپارچه به نام e_ axle است.

‌آقای Swamy Katagiri، مدیر شرکت مگنا، در بیانیه‌ای گفته‌اند که این مشارکت به پیشرفت و کسب اولین رتبه آن‌ها در امر تولید قطعات الکترونیکی، بسیار کمک می‌کند؛ و قصد سرمایه‌گذاری و پیش‌روی بیشتری در این زمینه را دارند.

از طرفی آقای دکتر Kim Jin-yong، مدیر بخش الکترونیکی ال جی، نیز در ادامه اضافه کردند که با شروع این همکاری، شرکتشان وارد فاز جدیدی از تولید محصولات الکترونیکی شده و فرصتی فوق‌العاده برای پیشرفت است؛ همچنین به اعتقاد وی، پیمودن این مسیر به کمک مگنا، سبب تسریع در دست‌یافتن به اهداف شده‌ است.

‌حال باید تا شروع رسمی این شرکت در جولای آینده صبر کنیم و شاهد همکاری و میزان کیفیت محصولات آن‌ها باشیم‌.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران