استقبال کمی یانکی‌ها از حضرت

اعلام رسمی خروج تویوتا لندکروزر از آمریکا

10 دی 1399 11:15

در روزگاری که تنوع مدل خودروهای شاسی‌بلند هر روز بیشتر از قبل می‌شود، استقبال خریداران از تویوتا لندکروزر رو به افول گذاشته است. با وجود گذشته پرافتخار و البته توانایی فنی قابل احترام، مشتریان آمریکایی از این شاسی‌بلند بزرگ کاملاً رویگردان شده‌اند درنتیجه تویوتا تصمیم گرفته پس از سال 2021 عرضه لندکروزر به ایالات متحده را متوقف کند، حداقل برای مدتی.

یکی از عوامل مهم شکست تجاری تویوتا لندکروزر در آمریکا را باید در قیمت بالای 86,780 دلاری آن جستجو کرد، که رقم زیادی برای یک خودروی نه چندان جدید با برند تویوتا محسوب می‌­شود.مدتی پیش چند منبع آگاه در شرکت تویوتا از عدم استقبال بازار آمریکا از لندکروزر به نشریه موتورترند خبر داده بودند. در آن زمان مسئولان شرکت تویوتا به صورت رسمی احتمال خروج این خودرو از آمریکا را تکذیب کردند ولی اکنون به نظر می‌­رسد دیگر دلیلی برای پنهان‌کاری وجود ندارد چراکه خودروساز ژاپنی در بیانیه‌ای رسمی، ضمن اشاره به بیش از 60 سال سابقه درخشان لندکروزر از قطع عرضه این مدل در آمریکا پس از سال 2021 خبر داده است.

نکته مهم این است که تویوتا در ادامه این بیانیه، از عزم خود برای باقی ماندن در کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ و تولید محصولاتی جدید برای گرامیداشت سابقه غنی لندکروزر در آفرود خبر داده است.

لندکروزر قدیمی‌ترین محصول تویوتا بوده که همچنان روی خط تولید باقیمانده است. نسل‌های گذشته این خودرو هم با گذر زمان محبوبیت خود را حفظ نموده و حتی این روزها در میان مجموعه‌داران و علاقمندان جایگاهی ویژه کسب کرده‌اند.

خروج تویوتا لندکروزر از آمریکا

اما نسل جدید این خودرو علیرغم عرضه توامان رانندگی راحت و قابلیت آفرود بسیار خوب، در محاصره تعداد بسیار زیادی رقیب تازه‌نفس قرار گرفته که ادامه کار را برای تویوتا لندکروزر دشوار ساخته‌اند. واقعیت این است که لندکروزر اکنون خودرویی نسبتا قدیمی محسوب می­‌شود چراکه آخرین نسل آن یعنی سری 200 در سال 2008 عرضه شد.

بد نیست بدانید فروش تویوتا لندکروزر در ایالات متحده از سال 2008 تاکنون برابر با فقط 35 هزار دستگاه بوده که بیشترین رقم سالانه نیز به همان سال اول یعنی 2008 مربوط می‌­شود یعنی تنها 3801 دستگاه.

بنابر نظر کارشناسان، یکی دیگر از عوامل مهم شکست تجاری تویوتا لندکروزر را باید در قیمت بالای آن جستجو کرد. قیمت پایه مدل پایه 2020 برابر با 86,780 دلار تعیین شده که رقم زیادی برای یک خودروی نه چندان جدید با برند تویوتا محسوب می‌­شود.

تویوتا لندکروزر مدل 2021

به هرحال با استناد بر بیانیه تویوتا این‌گونه استنباط می­‌شود که پس از سال 2021 نیز لندکروزر به حیات خود در سایر بازارهای دنیا ادامه خواهد داد ضمن این‌که تویوتا صراحتاً به امکان ساخت خودرویی جدید در این رده در آینده نزدیک هم اشاره کرده است. البته برخی افراد حدس می‌­زنند شاید تویوتا قصد دارد نام مدل سکویا را تغییر دهد. به هرحال باید منتظر ماند و دید در آینده چه سرنوشتی در انتظار این شاسی‌بلند بزرگ قرار دارد.

دیدگاه کاربران