پایانی خوش با رکوردشکنی

آمار فروش بنتلی در سال 2020

22 دی 1399 14:15

سال 2020 به اتمام رسید اما خاطره خوبی از خود بر جای نگذاشت؛ شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی کارخانه‌ها و خط‌های تولید شد و بسیاری از مردم را خانه‌نشین کرد. فروش محصولات خودروسازها نیز در سال 2020 کاهش پیدا کرد و برای رسیدن به فروش بیش‌تر، تسهیلاتی را در نظر گرفتند تا مردم را به خرید خودرو ترغیب کنند.

بنتلی توانست 11,206 دستگاه از محصولات خود را در سال 2020 به فروش برساند که 2 درصد نسبت به سال‌ قبل افزایش داشته است. در این میان، شرکت بنتلی بر خلاف بقیه خودروسازها توانست به بیش‌ترین میزان فروش خود در سال برسد و رکورد خود را افزایش دهد؛ این در حالی‌ است که علاوه بر شیوع ویروس کرونا، آن‌ها با بحران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) نیز مواجه شدند.

با وجود مشکلات پیش آمده، بنتلی توانست 11,206 دستگاه از محصولات خود را در سال 2020 به فروش برساند که 2 درصد نسبت به سال‌ قبل افزایش داشته است. بنتلی با این اعداد و ارقام، توانست رکورد فروش خودروهای لوکس انگلیسی در 101 سال اخیر را از آن خود کند.

بنتلی بنتایگا، پر فروش‌ترین محصول بنتلی است که 37 درصد از کل فروش به آن اختصاص پیدا کرده‌است. پس از آن نیز کانتیننتال GT با 24 درصد، در رتبه دوم قرار می‌گیرد و 15 درصد فروش هم به نسخه کانورتیبل (کروک) آن تعلق دارد.

آمار فروش بنتلی در سال 2020

طبق گفته‌ آقای Adrian Hallmark، مدیرعامل شرکت بنتلی، فروش بیش‌تری پیش‌بینی شده بود که با وجود مشکلات فراوانی که رخ داد، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محقق نشدند، اما بنتلی همچنان تلاش‌های خود را ادامه داد و از هدف خود پا پس نکشید.

مارس 2020، همزمان با بدو ورود ویروس کرونا، خط‌ تولید بنتلی ناچارا برای 7 هفته تعطیل شد؛ پس از آن، کم‌کم تولید را شروع کرده و تا 9 هفته بعد با کاهش 50 درصدی تولید ادامه دادند. تمام این کاهش‌ها با معرفی فیس‌لیفت بنتایگا مصادف شد و از قضا همان بنتایگا به برگ‌برنده بنتلی و پرفروش‌ترین محصول آن بدل شد. پس از آن نیز بنتلی، نسخه هیبرید بنتایگا را معرفی کرد تا در سال 2021 آماده‌ عرضه شود.

دیدگاه کاربران