با اجازه ورود به خیابان

معرفی هایپرکار مسابقه‌ای ByKolles

1 بهمن 1399 15:28

مدت کوتاهی پس از معرفی خودروهای مخصوص مسابقات لمان از سوی تویوتا و پژو، تیم آلمانی ByKolles Racing هم از نماینده خود در این مسابقه هیجان‌انگیز رونمایی کرده است.

نسخه خیابانی این خودرو نیز از همین پیشرانه 8 سیلندر بهره می‌برد با این تفاوت که قدرت آن به ترتیب به 650 اسب‌بخار کاهش یافته است. این هایپرکار که فعلاً تحت نام PMC Project  یا «پروژه PMC» معرفی شده، قرار نیست تنها در مسابقات جهانی اتومبیلرانی شرکت کند بلکه نسخه مجاز برای حرکت در خیابان از این خودرو نیز معرفی شده است.

نیروی محرکه ByKolles PMC Project از پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی تامین شده که مطابق با سقف تعیین شده برای شرکت در رده هایپرکارهای لمان، 700 اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کند. بد نیست بدانید که خودروهای تویوتا و پژو با کمک سامانه هیبرید به این میزان قدرت دست یافته‌اند. وزن کلی PMC Project نیز برابر با 1039 کیلوگرم است.

نسخه خیابانی این خودرو نیز از همین پیشرانه 8 سیلندر بهره می‌برد با این تفاوت که قدرت آن به ترتیب به 650 اسب‌بخار کاهش یافته است. البته این پیشرانه با سامانه هیبرید همراه شده و در مجموع 1000 اسب‌بخار قدرت در اختیار این سوپراسپرت تازه‌وارد قرار می­‌دهد.

وزن نسخه خیابانی به 950 کیلوگرم محدود شده است و متخصصان تیم در نظر دارند پیشرانه این خودرو را با سوخت اتانول نیز هماهنگ کنند و وزن آن را در محدود هزار کیلوگرم ثابت نگه دارند.

نسخه خیابانی از هایپرکار مسابقه‌ای ByKolles

تصاویر منتشر شده از سه نسخه مختلف این خودرو، نشان از شباهت کلی میان نمونه­‌های مسابقه‌ای و خیابانی دارد که شامل طراحی دماغه، چراغ‌های جلو، فرم باله روی سقف و انتهای بدنه می­‌شود. البته نباید از نظر دور داشت که فرم همین قطعات به هم پیوسته یعنی باله سقفی و عقب، در عین شباهت کلی به دلایل آیرودینامیکی در دو نسخه متفاوت هستند.

در نسخه مخصوص مسابقات لمان تنها یک صندلی در وسط خودرو پیش‌بینی شده درحالی‌که مدل خیابانی از یک یا دو صندلی با فرمی عادی‌تر بهره‌مند خواهد شد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، قرار است ByKolles Racing PMC Project در مسابقات لمان 2021 با تویوتا GR010 Hybrid، اسکادریا کامرون Glickenhaus 007 و هچنین محصول پژو، به رقابت بپردازد.

دیدگاه کاربران