رقیب تازه نفس برای شرکت‌کنندگان لمان

معرفی SCG 007 LMH

13 اسفند 1399 11:50

«اسکودریا کامرون گلیکن‌هاوس» (Scuderia Cameron Glickenhaus) یا به اختصار SCG یک خودروساز آمریکایی است که در ساخت خودروهای مسابقه­‌ای و خیابانی با پرفورمنس بالا تخصص دارد. حال آن‌ها با سوپراسپرت کمتر شناخته شده جدید خود یعنی Scuderia Cameron Glickenhaus 007 که با نام اختصاری SCG 007 هم شناخته می­‌شود، عزم خود را برای شرکت در مسابقات لمان سال 2021 جزم کرده‌اند.

این خودروساز آمریکایی دو دستگاه از SCG007 را برای شرکت در کلاس ابر خودرو در مسابقات قهرمانی جهانی استقامت در نظر گرفته است. در «مسابقات قهرمانی جهانی استقامت» (World Endurance Championship) یا همان WEC شاهد کلاسی جدید به نام کلاس ابر خودرو هستیم و این خودروی جدید هم قرار است در همین کلاس به رقابت بپردازد.

پس از صرف چندین ماه زمان برای امور توسعه مهندسی و طراحی، اکنون تیم سازنده این خودرو را به پیست Vallelunga در ایتالیا برده تا مورد بررسی‌­های نهایی قرار دهد.حضور SCG 007 در پیست، فرصتی برای عکاسان خودرویی فراهم نموده تا با این خودروی تازه وارد بیشتر آشنا شوند.

SCG 007 حاضر شده در پیست با خودرویی که سال گذشته در تصاویر رسمی مشاهده کردیم بسیار متفاوت است و البته مجموعه‌ای از قطعات آیرودینامیک را نیز به همراه دارد که شامل باله بزرگ عقب، هلالی گلگیرهای عقب و باله سقفی کوسه‌­ای می­‌شود.

SCG 007 LMH

وظیفه هدایت این خودرو در اولین تست رسمی برعهده راننده فرانسوی مسابقات اتومبیلرانی یعنی Romain Dumas قرار دارد که سابقه پیروزی در مسابقات 24 ساعته لمان را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

پیشرانه­‌ای که قرار است نیروی محرکه SCG 007 در مسابقات لمان را فراهم کند، واحد 3.5 لیتری توئین توربو 8 سیلندر است که توسط مهندس فرانسوی به نام Pipo Moteurs طراحی شده. این پیشرانه سرسیلندرهای خود را از پیشرانه‌های مورد استفاده در مسابقات WRC به عاریت گرفته و به مدیریت هوشمند دریچه گاز هم مجهز شده که توربوشارژرها را یاری خواهد کرد.

خودروهای حاضر در مسابقات لمان نباید بیش از 670 اسب‌بخار قدرت در اختیار داشته باشند که SCG هم از این قانون پیروی خواهد کرد. برخی خودروسازان همچون تویوتا از سامانه هیبرید در قوای محرکه نماینده خود در لمان استفاده خواهند کرد درحالی‌که SCG چنین اقدامی نکرده است.

SCG 007 LMH

این تیم برای حضور دو خودرو در مسابقات لمان برنامه­‌ریزی کرده که ریچارد وستبروک، رومن دوماس، فرانک میلوس، اولیور پلا، پیپو درانی، رایان بریسکو و گوستاو منزس هدایت آن‌ها را برعهده خواهند داشت.

با اعلام انصراف تیم آلمانی ByKolles Racing از حضور در مسابقات لمان 2021، تیم SCG به مصاف با تویوتا و آلپاین خواهد رفت. البته تعداد رقبا در سال‌های آینده افزایش می‌­یابد چراکه شرکت‌ پژو در سال 2022 و فراری در سال 2023 به این رقابت وارد خواهند شد.

علاوه‌براین، SCG نسخه خیابانی SCG007 را هم به تعداد 25 دستگاه تولید خواهد کرد. مسلماً چنین خودرویی ارزان نخواهد بود. سال گذشته این خودروساز آمریکایی اعلام کرد که احتمالاً قیمت SCG007 چیزی در حدود 2 میلیون دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران