توقف تولید خودروهای بنزینی در سال 2035

برنامه بزرگ جنرال‌موتورز برای کاهش آلایندگی

12 بهمن 1399 10:20

شرکت بزرگ جنرال‌موتورز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2035، خودروهای کاملاً پاک و بدون آلایندگی تولید کند‌؛ قدم بعدی و هدف بزرگ‌تر جنرال‌موتورز، ساختن خودروهایی عاری از کربن است که در سال 2040 محقق خواهد شد. این خودروساز آمریکایی معتقد است که پیشرانه‌های درون‌سوز به زودی کاملاً از چرخه‌تولید حذف می‌شوند.

جنرال‌موتورز قصد دارد در تمام بازه‌های قیمتی و انواع کلاس‌ها، خودروی الکتریکی تولید کند.طبق آمار جنرال‌موتورز، اکنون 75 درصد از آلودگی کربنی مختص خودروهاست. این شرکت قصد دارد که مقدار آلودگی را کاهش دهد و اظهار دارد که تا سال 2025، چهل درصد از بازار خودروهای الکتریکی در آمریکا را از آن خود می‌کند.

برای رفع مشکل ایستگاه‌های شارژ، جنرال‌موتورز با همکاری EVgo قصد دارند که تا سال 2025، بیش از 2700 ایستگاه شارژ سریع، با استفاده از انرژی‌های کاملاً تجدیدپذیر، احداث کنند.

البته جنرال‌موتورز خاطرنشان کرده که پس از برقی شدن تولیدات، خودروهای سنگین و قدرتمندی همچون سیلورادو 2500 و پیکاپ‌های 3500 همچنان بر پایه پیشرانه‌های درون‌سوز خود خواهند ماند؛ اما برنامه برقی شدن همچنان پیشرفت می‌کند و جنرال‌موتورز قصد دارد در تمام بازه‌های قیمتی و انواع کلاس‌ها، خودروی الکتریکی تولید کند و بقیه خودروسازها را نیز در این زمینه ترغیب کند.

تمام نکات و اخبار ذکرشده، بر طبق سخنان مدیرعامل جنرال‌موتورز برداشت شده است و معرفی لوگوی جدید برای این خودروساز، حاکی از آن است.

دیدگاه کاربران