خودرویی همه جا رو برای آینده

معرفی هیوندای تایگر X-1

23 بهمن 1399 20:21

هیوندای با رونمایی از جدیدترین پروژه خود، دیدگاه متخصصان این شرکت نسبت به آینده را به معرض نمایش گذاشته است. این خودرو که تایگر X-1 نام دارد، افق‌های دید طراحان این شرکت نسبت به آینده را نشان می­‌دهد.

مهمترین ویژگی تایگر X-1 را باید قابلیت حرکت آن به نقاط مختلف بدون حضور راننده‌­ای درون آن دانست.مهمترین ویژگی تایگر X-1 را باید قابلیت حرکت آن به نقاط مختلف بدون حضور راننده‌­ای درون آن دانست. این «روبات هوشمند زمین‌نورد تبدیل‌شونده»، دومین خودرویی است که با تاثیر از هیوندای Elevate ساخته شده، کانسپتیکه در سال 2019 رونمایی شد.

همچون Elevate، تایگر X-1  به سامانه چهار چرخ محرک مجهز است و هریک از چرخ‌ها به کمک بازو و با اتصال مفصلی به سازه اصلی خودرو متصل شده که باعث افزایش توانایی این خودرو در عبور از مسیرهای ناهموار خواهد شد. درحقیقت چرخ‌های این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده که در خیابان ها با کمک چهار چرخ حرکت می‌کند اما در برخورد با موانع دشوار و مسیرهای ناهموار مکانیزم آن به حالی شبیه به راه‌ رفتن تغییر خواهد کرد.

براساس اعلام هیوندای، تایگر X-1 با هدف تحویل کالا در نقاط دور از دسترس طراحی شده که می­‌تواند در همکاری با پهپادها فعالیت کرده و حتی  به عنوان محلی برای شارژ پهپاد هم مورد استفاده قرار گیرد. به لطف ساختار ماژولار و انعطاف‌پذیر ، هیوندای تایگر X-1 قادر است با انواع اتاق‌های حمل بار هماهنگ شود.

کانسپت هیوندای تایگر X-1

یکی از کاربری‌­های دیگر این خودرو می‌­تواند فعالیت‌­های اکتشافی در مناطقی باشد که برای حضور انسان‌ها شرایط مناسبی ندارد. استفاده نظامی یا حمل محموله­‌های پزشکی در مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی هم به عنوان سایر کاربری‌­های قابل تعریف برای تایگر X-1 ، از سوی هیوندای اعلام شده است.

بد نیست بدانید از مهارت متخصصان Autodesk برای کاهش وزن هیوندای تایگر X-1 بدون هرگونه تاثیر منفی بر استحکام بدنه آن استفاده شده است. درحقیقت تایگر X-1 یک پروژه پژوهشی بوده که هیوندای در حال مطالعه کاربری­‌های مختلف قابل تعریف برای آن است تا بتواند در آینده آن را بکار گیرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران