ترفندی برای بهبود قابلیت آفرود

تویوتا تاکوما با پکیج TRD Lift

1 اسفند 1399 18:19

اگر می‌خواهید تویوتا تاکوما 4x4 مدل شش سیلندر Vشکل نسخه 2020 را کمی بالاتر و به عبارتی آفرودتر ببینید، خبر خوب این است که شرکت به صورت استاندارد پکیج TRD Lift را برای این پیکاپ تنومند عرضه کرده است.

با نصب پکیج TRD Lift زوایای حمله و فرار به ترتیب 3.1 و 0.5 درجه بهبود پیدا کرده است.در حالی که برخی از قطعه‌سازان و سازندگان لوازم جانبی متفرقه، تجهیزات بالابرنده را برای این خودرو عرضه می‌کنند ولی تویوتا می‌گوید پکیج TRD لیفت تنها تجهیزات مهندسی سازگار با سیستم تویوتا Safety Sense است.

کیت لیفت تویوتا حدود 5 سانتی‌متر به ارتفاع محور جلو تاکوما اضافه می‌کند. این کیت شامل کمک‌فنرهای تک لوله‌ای برند Bilstein با دریچه انحرافی است. در محور عقب نیز سیستم فنربندی با ارتفاع استاندارد 3.8 سانتی‌متر اکنون به 5 سانتی‌متر رسیده‌اند. کیت بالابر اجازه می‌دهد فاصله از سطح زمین تا 4.3 سانتی‌متر افزایش پیدا کند. با اعمال این تغییرات زوایای حمله و فرار به ترتیب 3.1 و 0.5 درجه بهبود پیدا کرده است.

اضافه شدن کیت لیفت جدید شامل سنسورهای موج، براکت مخصوص دوربین و البته توری جلوپنجره مخصوص مدل‌های TRD Pro می‌شود. همانطور که تویوتا می‌گوید تجهیزات جدید تکمیل‌کننده سیستم ایمنی هوشمند تویوتا Safety Sense خواهند بود.

بهبود قابلیت‌های آفرود تویوتا تاکوما

کیت لیفت تویوتا تاکوما TRD با قیمت 1350 دلارفروخته می‌شود. نکته مهم اینجاست که تویوتا این تجهیزات را فقط در نمایندگی‌های خود عرضه می‌کند. نصب این کیت چیزی بین 4 تا 5 ساعت زمان می‌برد.

تویوتا بعد از نصب قطعات جدید روی مدل‌های دست‌دوم آن را سه سال و یا حدود 58 هزار کیلومتر گارانتی می‌کند. این در حالی است که پکیج فوق روی تاکومایی که از پیش‌تر مجهز به پکیج TRD Pro شده نصب نمی‌شود.

دیدگاه کاربران