اولین خودرو با لوگوی آبی

هاچبک برقی هن تنگ با پیمایش عالی

10 اسفند 1399 15:00

برخلاف خودروسازان قدیمی چین، هن‌تنگ (Hanteng) ظاهرا علاقه‌ای به در چشم بودن ندارد! نه خبری از آن منتشر می‌شود و نه حتی خودش، چیزی درباره آینده شرکتش یا فعالیت‌هایش می‌گوید. آخرین خبری که از هن‌تنگ می‌دانیم، این بود که سال 2018 قرار بود سه محصول جدید را به بازار معرفی کند که عبارتند از:

  • یک کراس‌اور لوکس، که بعدها هن تنگ X8 نامیده شد، 
  • یک ون سایز متوسط که بعدها هن تنگ V7 نامیده شد،
  • یک هاچبک برقی.

از میان سه محصول فوق، فعلا از X8 خبری نیست. اما هن‌تنگ موفق شده که هم ون و هم هاچبکش را در مدل‌های 2019 به بازار چین بیاورد. در مقاله امروز قرار است شما را با هاچبک هن‌تنگ، بیشتر آشنا کنیم.

ژینگ‌فو e پلاس یا +Xingfu e نام اصلی این هاچبک است و از آنجایی که بغیر از چین، در هیچ بازار دیگری قابل خریداری نیست، هن‌تنگ نیز فعلا نام انگلیسی، برای آن انتخاب نکرده است. واژه «ژینگ‌فو» در زبان چینی به «شاد و خوشحال» معنی می‌شود.

هن‌تنگ ژینگ‌فو e پلاس، که از این به بعد آنرا اختصارا +e می‌نامیم، نه تنها اولین هاچبک این شرکت است، بلکه نخستین خودرویی بود که با پیشرانه تمام برقی، از برند هن‌تنگ دیدیم. از آنجایی که با یک خودرو برقی سروکار داریم، به همین دلیل در جلوپنجره این هاچبک، لوگوی آبی‌رنگ هن‌تنگ را می‌بینیم.

فاصله محوری هن‌تنگ +e حدود 2.3 متر است و طول کلی آن هم به حدود 3.7 متر می‌رسد. به عبارت بهتر، ابعاد هن‌تنگ +e تقریبا با ابعاد ام‌وی‌ام 110S مدیران خودرو، یکسان است. بنابراین طبیعی است که در صندوق عقبش، فقط 140 لیتر، فضا در اختیار دارید. وزن خالص هن‌تنگ +e نیز تنها 90 کیلوگرم از یک تن بیشتر است.

هن‌تنگ ژینگ‌فو +e مجهز به پکیج باتری‌های 30.7 کیلووات‌ساعتی است که می‌تواند موتورالکتریکی آنرا به قدرت 57 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر برساند. اگر این اعداد و ارقام برای‌تان راضی‌کننده نیست، باید بگوییم که هن‌تنگ +e می‌تواند با یکبار شارژ، تا 310 کیلومتر جابجا شود.

شارژ کامل باتری‌هایش نیز با ولتاژ معمولی حدود 10 ساعت زمان می‌برد اما اگز از پکیج شارژ سریع استفاده کنید، تنها 2 ساعت طول می‌کشد.

هن‌تنگ ژینگ‌فو +e از سال 2019 تا به امروز، تغییری در مشخصاتش رخ نداده و قیمتش نیز همچنان ثابت مانده و مابین 60 تا 70 هزار یوآن است که تقریبا معادل 9 تا 11 هزار دلار می‌شود. خودروهای کوچکی مانند چری eQ1 و چانگان بن‌بن E-star ازجمله رقبای مستقیم این هاچبک برقی هن‌تنگ هستند.

دیدگاه کاربران