حراج فرانسوی کمیاب

مگان R26.R؛ هات‌هچی به یادماندی از رنو

14 اسفند 1399 13:04

شرکت رنو پیشینه‌­ای طولانی در ساخت هاچ‌بک‌های قدرتمند دارد. از رنو 5 توربو در اوایل دهه 80 که با آئودی کواترو رقابت می‌­کرد تا خودروی دونفره با رینگ‌های کربنی یعنی مگان RS Trophy-R که همین اواخر معرفی شد.

رنو مگان R26.R که اکنون در حراجی حاضر شده یکی از نمونه­‌های کمیاب صادر شده به بریتانیاست که در طول حیات خود تحت مالکیت 3 نفر درآمده.همه هاچ‌بک‌­های قدرتمند ساخت رنو توانسته‌اند رقبا را به چالش بکشند. یکی از این محصولات رنو، مگان R26.R بوده که اکنون یک نمونه مدل سال 2008 از آن به صورت حراجی در معرض فروش قرار گرفته است.

اگر با مشخصات رنو مگان R26.R آشنایی ندارید، باید بدانید که این خودرو نسخه‌ای تغییر یافته از R26 بوده که صندلی­‌های ردیف عقب آن حذف و شیشه‌های جانبی آن با نمونه‌های پلاستیکی تعویض شده است. کاپوت فیبرکربنی، سیستم اگزوز تیتانیوم و تایرهای ساخت تویو با چسبندگی بالا جزء سایر تغییرات اعمال شده بر این خودرو توسط مهندسان رنو محسوب می­‌شود.

رنو مگان R26.R مدل 2009

به لطف تعویض قطعات یاد شده با نمونه­‌های سبک‌تر، 123 کیلوگرم از وزن این مگان قدرتمند کاسته شده و رقم کلی به تنها 1230 کیلوگرم رسیده است. بنابراین بدون آنکه هرگونه تغییر فنی بر پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ این خودرو به قدرت 227 اسب بخار اعمال شود، شتاب صفر تا 100 به میزان 0.5 ثانیه کاسته شده و به 6 ثانیه رسیده است.

رنو مگان R26.R توانایی خود را در پیست نوربورگ‌رینگ هم به نمایش گذاشته است، چراکه موفق شد ظرف 8 دقیقه و 17 ثانیه از پیچ و خم های این مسیر عبور کرده و عنوان «سریع‌ترین خودروی تولید انبوه دیفرانسیل-جلو» در این پیست را از آن خود کند. برای گرامیداشت دریافت این عنوان افتخار آمیز، رنو اقدام به نصب یک برچسب بر روی شیشه جانبی عقب این خودرو نمود تا همگان از توانایی مگان R26.R باخبر باشند.

رنو مگان R26.R مدل 2009

این خودرو در آن زمان توسط خبرنگاران رسانه­‌های خودرویی و در کنار فورد فوکوس RS نسل دوم و گلف GTi نسل ششم مورد بررسی قرار گرفت که توانست برتری خود را اثبات کند و نظرها را به سوی خود جلب نماید.

با توجه به تقاضای بالا برای چنین خودرویی مخصوصاً در بریتانیا، رنو برای ساخت 450 دستگاه از این خودرو در تاسیسات آلپین در Dieppe و فروش 230 دستگاه از آنها در بریتانیا برنامه­‌ریزی کرد. اما بحران مالی جهانی که اواخر دهه 2000 سر برآورد، نقشه­‌های رنو را نقش بر آب کرده و تعداد رنو مگان R26.R های صادر شده به بریتانیا را به 159 دستگاه کاهش داد.

خودرویی که اکنون در حراجی حاضر شده هم یکی از نمونه­‌های صادر شده به بریتانیاست. این رنو مگان R26.R مدل 2009 به رنگ نقره‌­ای-مشکی تزئین شده و در طول حیات خود تحت مالکیت 3 نفر درآمده که مجموعاً 48,194 مایل (تقریبا 77,110 کیلومتر) توسط آن‌ها رانده شده است.

رنو مگان R26.R مدل 2009

این خودرو چند مورد بهسازی را هم تجربه کرده که از میان آن‌ها می­‌توان به اگزوز Milltek، برنامه‌ریزی جدید ECU برای افزایش اندک قدرت پیشرانه و تقویت سیستم ترمز اشاره کرد.

رنو مگان R26.R در ابتدای عرضه با قیمت 22,990 پوند در بریتانیا به فروش می‌رسید ولی رقم پیشنهادی برای نمونه مورد اشاره در این مطلب تا این لحظه به حدود 19 هزار پوند (تقریباً 26 هزار دلار) رسیده که ممکن است تا پایان مهلت حراجی، به ارقامی بالاتر افزایش یابد. اگر به خریداری این خودرو علاقمند شده­‌اید،  بهتر است عجله کنید چراکه مهلت حراجی در تاریخ چهارشنبه 4 مارس به پایان می­‌رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران