بازگشت به دنیای شاسی‌بلندهای بزرگ و لوکس

معرفی جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022

21 اسفند 1399 19:45

پس از انتظار چندین ساله طرفداران جیپ برای بازگشت مدل‌های واگونیر، نمایش کانسپت گرند واگونیر در سال 2020 باعث افزایش امیدواری علاقمندان به تولد مجدد این مدل شد. اکنون مدل نهایی این خودرو در دو نسخه واگونیر و گرند واگونیر رونمایی شده تا جیپ دوباره به سگمنت شاسی‌بلندهای بزرگ و لوکس بازگردد.

جیپ واگونیر با رقبایی همچون شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا خواهد پرداخت درحالی‌که جیپ گرند واگونیر به مصاف با کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و لکسوس LX می‌­رود.هردو محصول جدید جیپ در عین توانایی حمل 7 یا 8 سرنشین و تجهیزات رفاهی لوکس، در زمینه آفرود نیز بسیار توانا هستند. سه تریم برای این دو مدل قابل سفارش است که با نام‌های سری 1، سری 2 و سری 3 شناخته می­‌شوند.

طراحی بدنه جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022

فرم کلی بدنه این شاسی­‌بلندهای جدید از خطوط مستقیم و ایستاده تاثیر گرفته که قبلاً در کانسپت گرند واگونیر مشاهده کرده بودیم. جلوپنجره بزرگ با پره‌­های عمودی، پنجره­‌های بزرگ جانبی، چراغ‌های باریک LED، خط جانبی بدنه که دورتادور آن چرخیده، نوار باریک و درخشان که از ستون A آغاز شده و دور سقف کشیده شده، مهمترین خصوصیات ظاهری این دو خودرو بشمار می‌­آیند.

لوگوی مدل واگونیر روی کاپوت آن قرار گرفته درحالی‌که این نشان روی جلوپنجره گرند واگونیر نصب شده و نوارهای کرومی بیشتری روی بدنه این مدل دیده می‌شود تا بر هویت لوکس آن تاکید بیشتری شود.

جیپ واگونیر مدل 2022
جیپ واگونیر مدل 2022

کابین و امکانات جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022

در فضای کابین مواردی مثل فرمان دو شاخه و دریچه­‌های افقی سیستم تهویه، کاملاً یادآور نسل اول واگونیر خواهد بود. البته با نگاهی به عناصر مدرن این بخش همچون نمایشگر دیجیتال پشت آمپر (10.3 اینچ در واگونیر و 12.3 اینچ در گرند واگونیر) و صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی در میانه داشبورد (12 اینچی در گرند واگونیر) با سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 5، روکش چرم ناپا (در تمامی تریم‌های واگونیر) و چرم پالرمو در دو تریم بالاتر گرند واگونیر، می‌­توان اطمینان پیدا کرد که با خودروهایی پیشرفته و لوکس روبرو هستیم.

نمایشگر کنترل سیستم تهویه جیپ گرند واگونیر مدل 2022

نکته جالب اینکه امکان سفارش نمایشگر 10.3 اینچی در بخش پایینی داشبورد برای کنترل سیستم تهویه و برخی امکانات دیگر نیز وجود دارد.

اعضای خانواده واگونیر جزء نخستین محصولات گروه تازه-تاسیس استلانتیس خواهند بود که به «دستیار رانندگی فعال هندزفری» مجهز خواهند شد. این سامانه مواردی شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، پایش نقطه کور و هشدار برخورد از روبرو را دربرمی­‌گیرد.

تریم سری 3 واگونیر و تمام تریم‌­های گرند واگونیر به صورت استاندارد به سیستم صوتی McIntosh مجهز خواهند شد که به کیفیت صدا مشهور است. McIntosh MX950 به عنوان مدل پایه به 19 بلندگو، ساب‌ووفر 10 اینچی و آمپلی فایر 950 وات مجهز شده اما مدل پیشرفته MX1375 از 23 بلندگو بهره‌­مند شد و 1950 وات قدرت دارد.

ردیف دوم صندلی های جیپ گرند واگونیر مدل 2022

طول، عرض و ارتفاع هردو مدل واگونیر و گرند واگونیر به ترتیب برابر با 5.43، 2.12 و 1.92 متر و فاصله میان محورهای آن‌ها 3.12 متر اعلام شده است. محفظه بار این خودروها نیز فضایی برابر با 776 لیتر در اختیار سرنشینان قرار می‌­دهد.

صندلی­‌های ردیف اول و دوم در کابین گرند واگونیر از نوع به اصطلاح خلبانی بوده که با کنسول میانی ثابت همراه شده‌اند که البته در صورت سفارش مشتری، امکان تبدیل ردیف دوم به نیمکت سه نفره مهیا خواهد بود.

تریم چوب و آلومینیوم به همراه نورپردازی قابل تنظیم، نمایی لوکس را از کابین جیپ گرند واگونیر به نمایش می‌­گذارند. بد نیست بدانید در این مدل می‌­توان نمایشگر 10.3 اینچی برای سرنشین کناری را نیز سفارش داد که امکانات زیادی از جمله مسیریاب، کنترل سیستم صوتی، گردش در شبکه­‌های اجتماعی، ارسال ایمیل و غیره را در اختیار می‌گذارد.

داشبورد جیپ گرند واگونیر مدل 2022

سرنشینان ردیف دوم نیز فراموش نشده‌­اند چراکه دو نمایشگر 10.1 اینچی هم در پشت صندلی‌­های جلو نصب شده تا آن‌ها نیز بتوانند در طول سفر خود را با موارد زیادی از جمله شبکه‌­های تلویزیونی سرگرم کنند.

مشخصات فنی جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022

نیروی محرکه جیپ واگونیر از پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری تامین شده که به یاری سیستم هیبرید-خفیف، 392 اسب‌بخار قدرت و 548 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک‌ به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌ها انتقال می‌دهد. بد نیست بدانید جیپ سه مدل سامانه چهارچرخ محرک برای این خودرو پیشنهاد داده که می­‌تواند همراه با ترنسفر کیس و دیفرانسیل لغزش محدود باشد.

طراحی و مشخصات فنی جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022
جیپ گرند واگونیر مدل 2022

بدون توجه به نوع انتقال نیرو، جیپ واگونیر مدل 2022 قابلیت یدک‌کشی تا 4.5 تن را خواهد داشت. سیستم تعلیق سفارشی Quadra Lift هم می‌­تواند ارتفاع 21 سانتی‌متری کف این خودرو از سطح زمین را به 25 سانتی‌متر افزایش دهد.

برای ایجاد تمایز بیشتر میان جیپ گرند واگونیر و برادرش، این خودرو به پیشرانه 8 سیلندر 6.4 لیتری مجهز شده که 471 اسب‌بخار قدرت و 617 نیوتن‌متر گشتاور را به طریق مشابه با واگونیر به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

قیمت و برنامه تولید جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022

جیپ واگونیر به عنوان شاسی‌­بلندی با قیمت پایه 57,995 دلار به نبرد با رقبایی همچون شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا خواهد پرداخت درحالی‌که جیپ گرند واگونیر با قیمت پایه 86,995 دلار، به مصاف با کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و لکسوس LX می‌­رود.

جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022

در صورت سفارش پکیج Obsidian برای جیپ گرند واگونیر که شامل رینگ‌های 22 اینچی مشکی و جزئیات تیره Dark Onyx روی بدنه بوده، باید 12 هزار دلار بیشتر پرداخت کرد.

رزرو جیپ واگونیر و گرند واگونیر مدل 2022 از هم اکنون آغاز شده ولی فرآیند تحویل خودروها به مشتریان از تابستان آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران