در تعداد محدود برای بازار اروپا

معرفی تویوتا سوپرا نسخه Jarama Racetrack

23 اسفند 1399 14:10

اوایل سال جاری، تویوتا مدل GR سوپرا را در انگلستان عرضه کرد‌؛ اما خبر آن فراگیر نشد و تنها به گوش دنبال‌کنندگان مسابقات درگ و شغل‌های مربوطه رسید.

تولید این نسخه خاص به 90 دستگاه محدود شده؛ قرار است بهار امسال عرضه شود و همگی عازم بازار اروپا هستند. اکنون تویوتا، نسخه جدیدی از GR سوپرا را به نام Jarama Racetrack Edition معرفی کرده که یادآور اولین تست رسمی این خودرو توسط اصحاب رسانه در پیست اسپانیایی است. تولید این نسخه خاص به 90 دستگاه محدود شده؛ قرار است بهار امسال عرضه شود و همگی عازم بازار اروپا هستند.

این نسخه به رنگ آبی Horizon با جزئیات مشکی‌رنگ درآمده و ظاهر آن با رینگ‌های 19 اینچی به همراه کالیپرهای قرمز، کامل می‌شود.

داخل کابین نیز تودوزی مشکی Alcantara در کنار دوخت‌های آبی‌رنگ، هارمونی زیبایی را به ارمغان آورده است. یک پلاک مخصوص روی داشبورد به چشم می‌خورد که شماره محصول را در کنار نمایی از مسیر پیست مسابقه، نشان می‌دهد.

تویوتا سوپرا نسخه Jarama Racetrack

تجهیزاتی که به طور استاندارد برای نسخه Jarama Racetrack در نظر گرفته شده‌اند، شامل تریم فیبرکربن، نمایشگر لمسی 8.8 اینچی، سیستم صوتی به همراه 10 اسپیکر و پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، است.

همچنین به لطف سیستم امنیتی مخصوص تویوتا (+Toyota’s Safety Sense) ویژگی‌هایی همچون تشخیص عابرپیاده و دوچرخه‌سوار قبل از برخورد، هشدار تغییر لاین، کنترل نقطه‌کور، هشدار انحراف از مسیر، سیستم تشخیص ترافیک عقب، تشخیص علائم راهنمایی، کروز‌کنترل تطبیق‌پذیر و ... به راننده بسیار کمک می‌کنند.

تویوتا سوپرا نسخه Jarama Racetrack

قلب این سوپرای منحصربه‌فرد، یک پیشرانه‌ 3 لیتری شش سیلندر خطی است که 335 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را به کمک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌ها می‌فرستد و تنها در 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.

تویوتا درباره‌ این ساخته‌ خود می‌گوید که عناصر متفاوت و منحصربه‌فردی در طراحی خودروی اسپرت با اصالت خود، یعنی GR سوپرا، اضافه شدند تا نسخه Jarama Racetrack به عنوان یک خودروی خاص و مناسب کلکسیونرها، پدید آید.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران