پیکاپی برقی با قابلیت پیمایش 440 کیلومتر

معرفی پیکاپ برقی آلفا Wolf

24 اسفند 1399 16:20

شرکت آلفاموتور در کالیفرنیا، کراس‌اور برقی خود با نام Jax را عرضه کرد و اکنون پس از گذشت کم‌تر از یک ماه، پیکاپ‌تراک الکتریکی خود را معرفی کرده که نام Wolf برای آن انتخاب شده است.

آلفا وولف از یک باتری لیتیوم‌یون 75 تا 85 کیلووات‌ساعتی نیرو می‌گیرد که با هر بار شارژ شدن تا مسافت 442 کیلومتر را طی می‌کند.این پیکاپ کامپکت از جهات بسیاری می‌تواند سنتی‌ترین انتخاب در میان وانت‌های برقی‌ای که به زودی به بازار می‌آیند، باشد و حتی از لحاظ قیمت نیز می‌توان آن را ارزان‌ترین نامید، زیرا شروع قیمت کم‌تر از 40 هزار دلار می‌باشد.

آلفا وولف با طول بیش از 457 سانتی‌متر، به طرز قابل‌توجهی کوچک‌تر از تویوتا تاکوما و نیسان فرانتیر است؛ در عوض، با نسل قبلی فورد رنجر قابل مقایسه است و به عنوان یک پیکاپ کامپکت شناخته می‌شود.

ولف از یک باتری لیتیوم‌یون 75 تا 85 کیلووات‌ساعتی نیرو می‌گیرد که با هر بار شارژ شدن تا مسافت 442 کیلومتر را طی می‌کند و به کمک آن تقریبا در 6.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. نیروی تولید شده توسط باتری، در حالت تک‌موتور به چرخ‌های جلو و در ترکیب‌بندی دوموتوره به همه‌ چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پیکاپ برقی آلفا وولف

طراحی آن از سبک رترو (براساس طراحی نسل‌های قبلی) پیروی می‌کند و برخلاف تراک‌های امروزی با کابین‌های جادار و چهار‌در، این پیکاپ‌تراک تک‌کابین است و با گوشه‌های مربعی شکل، در عقب ساده و یک رول‌بار کلاسیک، یادآور وانت‌های قدیمی به همراه حس نوستالژی است. همین سبک طراحی کلاسیک، به راحتی می‌تواند نظر مشتریان محافظه‌کار و کسانی‌ که ظاهر وحشی مانند تسلا سایبرتراک را نمی‌پسندند، جلب کند.

طراحی داخلی نیز رترو و مینیمالیستی است و به جزء چند کلید کنترلی روی فرمان، تقریباً هیچ دکمه‌ای به چشم نمی‌خورد. یک صفحه دیجیتال برای راننده و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، برجسته‌ترین اجزای کابین هستند. شرکت آلفا زیاد درگیر جزئیات و امکانات رفاهی نشده و به جای آن، روی صندلی‌ها و کنسول میانی متمرکز شده است.

کابین پیکاپ برقی آلفا وولف

پلتفرم آلف وولف، ویژگی‌های مشترکی با پلتفرم Jax دارد، این پلتفرم مدولار به کاهش هزینه‌های شرکت کمک می‌کند. طبق گفته‌ آلفاموتور، قیمت مدل وولف از 36 هزار دلار آغاز می‌شود و با قیمت پایین نسبت به رقبای خود، آن‌ها را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد. البته باید به ابعاد کوچک‌تر وولف نسبت به رقبا نیز توجه کنیم.

هنوز تاریخ دقیقی برای تولید و یا فروش وولف توسط آلفاموتور اعلام نشده؛ اما شرکت اکنون در حال ثبت سفارشات برای پیکاپ‌تراک وولف است‌.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران