در انتظار تاریخ‌سازی فرانسوی کوچک

بازگشت آلپاین به مسابقات استقامتی

29 اسفند 1399 21:07

خودروی جدید آلپاین برای حضور در مسابقات 24 ساعته لمان معرفی شده تا رقابتی جذاب با تیم‌های بزرگی مانند تویوتا و SCG داشته باشد.

تیم آلپاین قرار است تنها با این در فصل جدید رقابت‌های 24 ساعته لمان حضور پیدا می‌کند. ابرخودروی جدید تمام مسابقه‌ای آلپاین با نام A480 از نظر طراحی بیرونی شباهت‌های زیادی به خودروی مسابقه‌ای Rebellion R13 از شرکت اورکا دارد. این فرانسوی سال پیش نیز در کلاس LMP1 حضور داشت.

اگرچه سطح ابرخودروی مسابقات لمان فقط برای مدل‌هایی در نظر گرفته شده بود که نسخه جاده‌ای نیز داشتند ولی اکنون جواز ورود نسخه‌های آزمایشی مسابقه‌ای نیز در کلاس LMDh صادر شده است.

قوای محرکه آلپاین A480 یک پیشرانه 4.5 لیتری 8 سیلندر Vشکل است. این پیشرانه توسط گیبسون تکنولوژی انگلستان طراحی شده است. تیم آلپاین تنها با یک خودرو در فصل جدید رقابت‌های 24 ساعته لمان حضور پیدا می‌کند.

آلپاین A480 در مسابقات لمان

مدیر این تیم می‌گوید، بازگشت آلپاین به این پروژه یک افتخار بزرگ است. ما با اشتیاق تمام این برنامه را ادامه می‌دهیم و قصد داریم با یک نتیجه درخشان‌، تاریخ‌سازی کنیم. به گفته فیلیپ سینالت بار دیگر با چالش سختی مواجه شده‌ایم و می‌خواهیم باز هم آلپاین و فرانسه را در رقابت‌های موتوراسپرت به یادگار بگذاریم.

در کلاس هایپرکار لمان امسال غیر از آلپاین تیم‌های تویوتا و اسکودریا Cameron Glickenhaus نیز شرکت می‌کنند. اما خبر می‌رسد که برای فصل بعد تیم‌های فراری، پژو و ByKolles نیز خود را تدارک دیده‌اند. این در حالی است که پورشه و آئودی خود را برای کلاس LMDh آماده کرده‌اند.

دیدگاه کاربران