مونتاژ دانگ‌فنگ جدید بازار در آذربایجان

آئولوس AX7 PRO در راه ایران

15 فروردین 1400 10:18

ظاهرا در سال 1400 باید منتظر محصولات بیشتری از برند دانگ‌فنگ در بازار کشورمان باشیم؛ آنطور که منابع آگاه خبر داده‌اند، شرکت «سبلان خودرو مایوان» در حال راه‌اندازی خط تولید خودروهای سواری در شهر جلفاست که احتمالا در نیمه دوم سال 1400 آماده بهره‌برداری می‌شود.

شرکت سبلان خودرو، که تا به امروز تمام تمرکزش را برای ساخت خودروهای سنگین و تجاری معطوف کرده بود و سابقه همکاری با شرکت‌های چینی دیگری مانند خودروسازی گک موتور (GAC) و همچنین خودروسازی فوتون (Foton) را در کارنامه‌اش دارد، قرار است با ایجاد یک زیرمجموعه جدید بنام شرکت «ایستا موتور مایوان» برای اولین‌بار وارد بازار خودروهای سواری شود. همچنین نخستین محصولی که در این شرکت خودروسازی به مونتاژ خواهد رسید، دانگ‌فنگ AX7 PRO خواهد بود.

اولین فیس لیفت برای دومین نسل

برند آئولوس (Aeolos)، برند جدیدی درمیان خودروسازان چینی نیست و در واقع همان برند فنگشن (Fengshen) از زیرمجموعه‌های دانگ‌فنگ است که حالا نام انگلیسی به آن داده‌اند. یکی از محصولات اِئولوس، کراس‌اور جمع و جوری بنام AX7 است که سال 2014 نسل اولش و سال 2018 نیز نسل دومش به بازار چین معرفی شد. اما بتازگی دانگ‌فنگ، فیس‌لیفت جدیدی از این خودرو را معرفی کرده و نامش را AX7 PRO گذاشته.

دانگ‌فنگ AX7 PRO از ابتدای بهار 1400 و با مدل 2021 به بازار چین قدم گذاشته و جالب اینکه عرضه آن، به موازات AX7 صورت گرفته و مشتریان چینی نیز امکان خریداری هرکدام از این دو نسخه را دارند.

در صورت عرضه دانگ‌فنگ AX7 پرو در کشورمان، این محصول بعد از سدان دانگ‌فنگ Yixuan که احتمال عرضه آن توسط بهمن موتور وجود دارد، دومین محصول برند آئولوس در بازار ایران خواهد بود.

امکانات دانگ فنگ AX7 پرو

در AX7 PRO اولین ویژگی‌هایی که جلب توجه می‌کنند، تغییر چراغ‌ها و طراحی دوباره جلوپنجره و سپر جلوست. ضمن اینکه تزئینات قرمز رنگ نیز به بدنه خودرو افزوده شده‌اند. همچنین اگر به جلوپنجره خودرو دقت کنید، متوجه می‌شوید که لوگوی دانگ‌فنگ از داخل جلوپنجره حذف شده و با سایز کوچکتری، به روی کاپوت منتقل شده است. دانگ‌فنگ همچنین برای اولین‌بار نیز از نشان AEOLOS در چهره این خودرو استفاده کرده.

در کابین دانگ‌فنگ AX7 PRO، اتفاق خاصی نیفتاده و تقریبا همان کابینی که در AX7 دیده بودیم، در این مدل جدید هم می‌بینیم. اما در عوض دانگ‌فنگ گفته که چندین آپشن جدید را به AX7 PRO اضافه کرده است. آپشن‌هایی مانند: دکمه بلوتوث روی فرمان، شارژر وایرلس، سیستم صوتی جدید زامبو (Zumbo)، چرم مشکی صندلی و تنظیم برقی برای صندلی شاگرد.

دانگ‌فنگ همچنین گفته که سیستم عامل چندرسانه‌ای این خودرو را یک ورژن ارتقا داده و از WindLink5.0 بهره گرفته است. 

مشخصات فنی دانگ فنگ AX7 پرو

علی‌رغم همه تغییرات ظاهری و بهبود آپشن‌ها، اما اتفاقی در قسمت فنی رخ نداده. درحالیکه دانگ‌فنگ AX7 را هم می‌توان با موتور 1.5 لیتری توربو و هم می‌توان با موتور 1.6 لیتری توربو سفارش داد، اما دانگ‌فنگ برای AX7 PRO فقط از موتور حجیم‌تر و قدرتمندتر 1.6 لیتری توربو استفاده کرده؛ موتوری که حدود 170 اسب بخار و 250 نیوتن متر را با گیربکس 6 دنده اتومات، در اختیارتان قرار می‌دهد.

قیمت دانگ فنگ AX7 در ایران

قیمت دانگ‌فنگ AX7 PRO در مدل 2021 حدود 134 تا 144 هزار یوآن است که تقریبا معادل 20 تا 22 هزار دلار می‌شود.

دیدگاه کاربران