نگین درخشان دنیای خودرو

فراری 250GTO با ارزش‌تر از طلا

12 فروردین 1400 18:29

اگر جزء افرادی هستید که اخبار مربوط به حراجی خودروها را دنبال می­‌کنند، احتمالاً هفته پر از خبری را پشت سر گذاشته­‌اید. در واقع در همین هفته بود که نخستین نمونه­‌های ساخته شده از فورد برانکو و جی‌­ام­‌سی هامر برقی به ترتیب با قیمت­‌های یک و 2.5 میلیون دلار به فروش رسیدند، ارقامی که بنابر نظر بسیاری افراد نمی­‌تواند بیانگر ارزش واقعی این خودروها باشد.

فراری 250GTO ارزشی بیشتر از طلای معادل وزن خود دارد.از سال‌ها پیش به این سو، معیاری وجود دارد که ارزش یک شیء را با قیمت معادل وزنی طلا از آن مقایسه می­‌کنند تا ارزش آن را مورد قضاوت قرار دهند.خب، با توجه به قیمت فعلی 1713 دلار برای هر اونس طلا، خودرویی به وزن 1814 کیلوگرم باید ارزشی برابر با 110 میلیون دلار داشته باشد.اگر وزن خودروی موردنظر نصف رقم مذکور باشد وضع چگونه خواهد بود؟ خب این خودرو باید حداقل به مبلغ 55 میلیون دلار به فروش برسد. در این مطلب قصد داریم درباره خودرویی صحبت کنیم که توانسته از مرز ارزش معادل وزنی طلا عبور کند : فراری 250GTO.

درواقع لقب گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان درحال حاضر به نمونه­‌ای از فراری 250GTO مدل 1963 تعلق گرفته که در سال 2018 با قیمت 70 میلیون دلار به فروش رسید. با توجه به وزن 950 کیلوگرمی فراری مذکور، به رقم 57.4 میلیون دلار برای طلای معادل با وزن این خودرو می­‌رسیم که بسیار کمتر از بهای پرداخت شده برای تملک آن است.

فراری 250GTO با ارزش‌تر از طلا

بنابراین می­‌توان نتیجه گرفت که فراری 250GTO (یا حداقل نمونه­ای که در حراجی به فروش رسیده) ارزشی بیشتر از طلای معادل وزن خود دارد. البته نمونه دیگری از این خودرو نیز با قیمت 48 میلیون دلار به فروش رسیده که با بهای طلای معادل وزن خود، فاصله دارد.

بد نیست بدانید اخیراً نمونه­‌ای از فراری 250GTO در حال حرکت در بزرگراه‌­های بریتانیا مشاهده شده است. با توجه به تیراژ تولید 36 دستگاهی این محصول فراری، می­‌توان انتظار داشت که ارزش آن در سال‌های آینده همچنان رو به افزایش باشد.

دیدگاه کاربران