میرای و LS500h در سطح 2

عرضه اولین خودران‌های گروه تویوتا

22 فروردین 1400 16:01

تویوتا قصد به زودی نسخه‌های به‌روزرسانی شده میرای و لکسوس LS را برای اولین‌بار با سیستم خودران سطح 2 در بازار ژاپن عرضه می‌کند. فناوری پیشرفته‌ای که شرکت اسمش را Advanced Drive انتخاب کرده است.

سیستم خودران با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و هم‌چنین به‌روزرسانی آنلاین، عملکرد خود را در جهت افزایش ایمنی، بهبود می‌بخشد. این سیستم می‌تواند به رانندگی تحت نظارت راننده در بزرگراه کمک کند. به لطف فناوری مدرن تویوتا، خودرو در لاین خود باقی خواهد ماند و فاصله از سایر خودروها نیز حفظ می‌شود. تغییر لاین و سبقت گرفتن از سایر خودروها نیز از دیگر قابلیت‌های خودران ابداعی تویوتا است.

سیستم خودران با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و با تمرکز بر روی یادگیری عمیقی و هم‌چنین به‌روزرسانی آنلاین، عملکرد خود را در جهت افزایش ایمنی، بهبود می‌بخشد.

تویوتا می‌گوید داده‌های رانندگان در ژاپن را در یک سرور امن ذخیره خواهد کرد. این سرور شامل تصاویر بیرونی و عملکرد خودروست که البته به طور دائم نیز تغییر می‌کند. تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده به‌عنوان مرجعی برای توسعه فناوری‌های آینده نیز استفاده می‌شود.

نسخه خودران تویوتا میرای و لکسوس LS

این سیستم با استفاده از دوربین هوشمند رصدکننده بیرون و دوربین داخل کابین برای ردیابی چشم‌های راننده، خط دید و وضعیت قرارگیری او پشت فرمان اقدام به فعالیت می‌کند. اگر سیستم تشخیص دهد که راننده توجهی به وضعیت موجود ندارد با استفاده از یک هشدار صوتی، ارتعاش کمربند و البته چشمک زد چراغ‌های پشت آمپر، راننده را آگاه می‌کند.

تا این لحظه می‌دانیم که لکسوس LS500h مجهز به فناوری خودران سطح 2 با قیمت پایه 164 هزار دلار عرضه می‌شود. این در حالی است که تویوتا میرای با همین فناوری قیمت پایه‌ای حدود 80 هزار دلار دارد.

دیدگاه کاربران