چهره‌ای تازه با موتور 3 سیلندر پرقدرت

گک ترامپچی GA4 پلاس 2021

30 فروردین 1400 15:00

ارزان‌ترین سدان خانواده ترامپچی (Trumpchi) محصولی با نام ترامپچی GA4 است که با پلتفرم GPMA ساخته شده و از سال 2018 تاکنون، روی خط تولید خودروسازی گک (GAC) قرار دارد. اما این شرکت برای سال 2021 اولین فیس‌لیفت این خودرو را به بازار چین فرستاده و نامش را GA4 Plus گذاشته است.

اضافه‌شدن پسوند «پلاس»، ابتکاری است که GAC برای اولین فیس‌لیفت GA4 بکار برده.ترامپچی GA4 پلاس، استایل جذابش (به ویژه در قسمت انتهایی خودرو) را همچنان حفظ کرده اما اگر خوب به جزییات ظاهری‌اش دقت کنید، متوجه تغییر خیلی چیزها می‌شوید؛ از تغییر چراغ جلو و حتی تغییر لنزهای آن بگیرید تا تغییر جلوپنجره، سپرها و رینگ‌ها. چراغ‌های عقب نیز دوباره طراحی شده و حالا از نوع LED است. همچنین GAC ترجیح داده که به جای استفاده از خروجی‌های فیک اگزوز، اگزوز تکی این خودرو را در زیر سپر، مخفی کند.

ترامپچی GA4 پلاس، در قسمت کابین، تغییر خاصی نکرده و کلیات داشبورد، کنسول مرکزی و فرمان، دست نخورده باقی مانده‌اند. اما با این حال، طراحان گک موتور، مانیتور کاملا جدیدی برای GA4 پلاس ساخته‌اند که برخلاف سابق، دیگر درون داشبورد، جاسازی نشده بلکه به بیرون از داشبورد آمده. همچنین گیج‌های آنالوگی صفحه کیلومتر خودرو نیز حذف شده و جای آنها را نمایشگر تمام دیجیتالی، گرفته است.

یکی دیگر از تغییرات مهمی که در ترامپچی GA4 پلاس رخ داده، تغییر موتور خودروست؛ خودرویی که قبلا با موتورهای چهارسیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی (4A15) یا 1.3 لیتری توربو (4A13) فروخته می‌شد، حالا در مدل GA4 پلاس، مجهز به قلب 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو (3B15) است که قدرت بسیار خوبی در حدود 163 اسب بخار به همراه گشتاوری معادل 235 نیوتن متر را با گیربکس 6 دنده دستی یا 7 دنده اتومات دوکلاچه، به چرخ جلو می‌فرستد. آنطور که GAC اعلام کرده، شتاب صفرتاصد این خودرو حالا به 9.2 ثانیه در مدل اتومات رسیده و مصرف سوختش هم چیزی بین 5.3 تا 5.6 لیتر شده است.

قیمت ترامپچی GA4 پلاس 2021 در بازار چین، حدود 76 تا 100 هزار یوآن است که تقریبا 11 تا 15 هزار دلار می‌شود. با چنین قیمتی، سدان‌های جمع و جوری مانند چانگان ایدو پلاس، چری آریزو5 پلاس، جیلی امگرند جی‌ال و سایک رووی i5 از مهم‌ترین رقبای این ترامپچی خواهند بود.

دیدگاه کاربران