فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو

بررسی فونیکس آریزو 6 پرو

فروش آریزو 6 پرو در مرداد 1401

مرداد 1401: شرکت مدیران خودرو، برای نخستین‌بار، قیمت فونیکس آریزو 6 پرو را اعلام کرد. این محصول جدید قرار است با قیمت قطعی 1 میلیاردو 60 میلیون تومان بدست خریداران ایرانی برسد. همچنین زمان فروش آریزو 6 پرو نیز در مردادماه 1401 اعلام شده و بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.


پنجمین PRO مدیران خودرو

در سال 2021 عضو جدیدی به خانواده چری آریزو، اضافه شد؛ چری بعد از آنکه اولین فیس‌لیفت آریزو 6 را در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2020 و برای اولین‌بار رونمایی کرد، در سال 1401 نیز این فیس‌لیفت را به ایران آورد و اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی مدیران خودرو پیش برود، احتمالا در نیمه دوم سال 1401 عرضه این خودروی جدید به بازار کشورمان آغاز می‌شود.

نسل جدید این خودرو، با نام جدید «آریزو 6 پرو» در کشورمان تولید می‌شود. بعد از مدل‌های جنجالی تیگو 7 پرو، چری تیگو 8 پرو، ام‌وی‌ام X22 پرو، ام‌وی‌ام X55 پرو، حالا این خودرو را باید پنجمین محصول مدیران خودرو بدانیم که با پسوند PRO به ایران آمده است.

آریزو 5 پلاس در چین؛ آریزو 6 پرو در ایران

چری آریزو 6 که البته در برخی بازارها از جمله بازار چین، با نام چری آریزو GX نیز شناخته می‌شود، محصول سال 2018 است و از آن تاریخ به بعد، هیچگونه تغییر خاصی در ظاهرش نداشت. 

چری البته از سال 2021 یک تغییر فنی مهم در آریزو 6 داد؛ چینی‌ها در کنار موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی (4G15) و 1.5 لیتری توربوشارژ (4T15)، موتور بنزینی جدید 1.6 لیتری تنفس طبیعی (4G16) را نیز برای اولین‌بار در سینه چری آریزو 6 قرار دادند. موتوری با قدرت تقریبی 90 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن متر که فقط با گیربکس 5 سرعته دستی قابل خریداری است.

اما برای سال 2021، چری نسخه فیس‌لیفت آریزو 6 را با نام جدید آریزو 5 پلاس به بازار چین فرستاده است. این موضوع، به این معناست که با آمدن آریزو5 پلاس، دلیلی ندارد که چری از آریزو 6 خداحافظی کند! و حتی هم‌اکنون نیز هردوی این مدل‌ها در بازار چین، قابل خریداری هستند. البته فراموش نکنیم که آریزو 5 پلاس، همان خودرویی است که با نام فونیکس آریزو 6 پرو در کشورمان تولید می‌شود.

فونیکس آریزو 6 پرو
چری آریزو 6 پرو

در چری آریزو6 پرو، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو6 نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیده‌اند تا چهره خودرو، اسپرت‌تر از قبل باشد.

به نظر می‌رسد که چری این جلوپنجره بزرگ را با الهام از جلوپنجره‌ برندهای اکسید (Exeed) و جتور (Jetour) ساخته و البته کاملا عجیب است که این نوع طراحی، هیچ تناسبی با جلوپنجره کراس‌اورهای جدید و دیگر چری، مثل نسل دوم تیگو 3x پلاس (یا همان X22 خودمان) ، نسل دوم چری تیگو 7 و همچنین نسل جدید تیگو 8 پرو ندارد. 

چراغ‌های دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده اما قاب دور آن، جدید است. از آنجایی که در نمای جانبی، تغییری رخ نداده، پس بلافاصله به نمای عقب فونیکس آریزو 6 پرو می‌رویم؛ جایی که حجم تغییرات، بسیار بیشتر از نمای جلویی خودروست.

فونیکس آریزو 6 پرو
فونیکس آریزو 6 پرو

بارزترین تغییر را باید طراحی مجدد چراغ‌های عقب بدانیم. ضمن اینکه این چراغ‌ها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شده‌اند. لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف شده و جای آنرا کلمه CHERY گرفته است.

شبرنگ‌ها به بالای سپر رفته‌اند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جاپلاکی هم از روی سپر حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است. خروجی‌های فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی می‌کنند.

کابین جدید آریزو 6 پرو

از کابین چری آریزو6 پرو کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو6 را حفظ کرده‌اند اما جزییاتش را بهبود داده‌اند.

فونیکس آریزو 6 پرو
کابین آریزو 6 پرو

فرمان جدید دی‌کات، اولین چیزی است که به چشم می‌آید. بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر می‌شویم طوری که دیگر خبری از عقربه‌های آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده.

فونیکس آریزو 6 پرو
گیربکس الکترونیکی آریزو 6 پرو

داشبورد تغییری نکرده ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانی‌هایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند. حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکته‌ای است که در کابین آریزو6 پرو خودنمایی می‌کند.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

در قسمت فنی، تغییری در فونیکس آریزو 6 پرو اتفاق نیفتاده است و همان موتور 1.5 لیتری‌ که قبلا در مقاله تست و بررسی چری آریزو 6 به آن اشاره کرده بودیم، حالا در فونیکس آریزو 6 پرو هم می‌بینیم.

پیشرانه فونیکس آریزو 6 پرو

البته در بازار چین، مشتریان امکان سفارش پیشرانه تنفس طبیعی را نیز دارند که تفاوتش را با پیشرانه توربو، در جدل زیر مشاهده می‌کنید:

کد موتور 4T15C 4G15C
نوع موتور توربوشارژ تنفس طبیعی
قدرت تقریبی 156 اسب بخار 116 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر 143 نیوتن متر

برای خریداران چری آریزو6 پرو، مهم نیست که کدام موتور را سفارش می‌دهند چراکه خوشبختانه هم گیربکس 5 دنده دستی و هم گیربکس CVT با 9 دنده مجازی، برای هردو موتور، قابل انتخاب است.

رقیبان فونیکس آریزو 6 پرو در ایران

آریزو 6 پرو در بازار ایران، دو رقیب ارزان قیمت دارد که در مقالات بررسی اف ام سی 511 و بررسی چری آریزو 5 توربو جدید (IE)، آنها را معرفی کرده‌ایم. اما علاوه بر این دو مدل، دو حریف جدی نیز آماده رقابت با فونیکس آریزو 6 پرو، در کشورمان هستند که یکی سدان جدید بهمن موتور (بررسی خودرو ریسپکت پرایم) بوده و دیگری نیز سدان جدید کرمان موتور (بررسی خودرو کی ام سی J7) از شرکت کرمان موتور است. 

قیمت آریزو 6 پرو

قبل از آنکه درباره قیمت چری آریزو6 پرو بگوییم، بهتر است حدود قیمت دو برادر دیگر این خودرو را هم بدانید. محدوده قیمتی چری آریزو5 معمولی، حدود 50 تا 86 هزار یوآن است و چری آریزو6 نیز از 86 تا 130 هزار یوآن قیمت‌گذاری شده است. اما قیمت آریزو 6 پرو در بازار چین، از حدود 70 هزار یوآن شروع شده و حداکثر نیز به 100 هزار یوآن می‌سد که معادل تقریبی 11 تا 15 هزار دلار می‌شود.

در جدول زیر، آخرین قیمت آریزو 6 پرو که توسط نمایندگی مدیران خودرو اعلام شده است، را مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت مصوب
مرداد 1401 1 میلیاردو 60 میلیون تومان

همچنین از لینک قیمت خودرو می‌توانید قیمت انواع محصولات مدیران خودرو، از جمله قیمت چری آریزو 6 را مشاهده کنید. برای اطلاع از شرایط فروش فوری آریزو 6 پرو و همچنین پیش فروش آریزو 6 پرو، مقاله‌ شرایط فروش فونیکس را مطالعه کنید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

5 دیدگاه

Hashemi4709(4 روز پیش)

ماشین خوبی هست حداقل تو نبود ماشین های صفر رقیب

Majid 360(34 روز پیش)

بازم یک چینی دیگه

ser123(422 روز پیش)

ادمین جان این آریزو جدید موتور 1.6 توربو 197 اسبی با گشتاور 290 نیوتونی هم دارد با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه

Sobhan1 (258 روز پیش)

داداش قيمه ها رو ريختي تو ماستا اين مشخصات براي كراس اوور هاي چري است

Javadss4(648 روز پیش)