حاصل همکاری مشترک با چانگان

نمایش نسخه برقی از مزدا CX-30 در شانگهای

4 اردیبهشت 1400 13:14

مدتی از آغاز نمایشگاه خودرو شانگهای می‌گذرد و هفته گذشته با معرفی خودروهای چینی مختلف همراه بود. علاوه بر خودروهای چینی‌ فراوان، شرکت مزدا نیز کراس‌اوری برقی را معرفی کرده که نام CX-30 EV روی پلاک آن به چشم می‌خورد و قرار است نیمه دوم سال، وارد بازار چین شود.

کراس‌اور برقی CX-30، ممکن است که حاصل همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک مزدا با شرکت چینی چانگان باشد.هنوز اطلاعات رسمی‌ای از کراس‌اور برقی مزدا منتشر نشده؛ اما طبق تحقیقات انجام شده، ممکن است که حاصل همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک مزدا با شرکت چینی چانگان باشد. اینطور که به نظر می‌رسد، مزدا خودروی موردنظر را طراحی کرده و وظیفه‌ معماری الکتریکی و پیشرانه، به عهده‌ چانگان بوده است.

اگر CX-30 EV را پروژه مشترک مزدا و چانگان در نظر بگیریم، می‌توانیم با بررسی چانگان S15 E-Pro و CS55 E-Rock، که بدنه آن‌ها توسط مزدا طراحی شده، به اطلاعاتی از آن دست پیدا کنیم.

اولین مدل نام‌برده، با باتری‌های 48.3 کیلووات‌ساعتی، ضعیف‌تر است؛ در حالی که مدل بعدی قدرت بیشتری دارد و از باتری‌های 84.2 کیلووات‌ساعتی نیرو می‌گیرد. هر دو مدل ذکر شده، مقدار قابل‌توجهی از مزدا MX-30، با باتری 35.5 کیلووات‌ساعتی، قوی‌ترند.

دیدگاه کاربران