مانعی برای دلیل اصلی مرگ در جاده‌ها

اعمال محدودیت حداکثر سرعت برای خودروهای رنو

7 اردیبهشت 1400 13:54

رنو رسماً تائید و اعلام کرد که قصد دارد در تمامی محصولات آینده خود، از محدودکننده سرعت استفاده کند. از این پس سرعت خودروهای رنو و داچیا روی 180 کیلومتر برساعت محدود خواهد شد و بیش از آن تجاوز نمی‌کند.

رنو قصد دارد که حداکثر سرعت تمام محصولات جدید خود را روی 180 کیلومتر برساعت محدود کند و برای این‌کار سیستم Safety Coach را معرفی خواهد کرد.طبق گزارشی جدید از سوی Spiegel، آقای Luca de Meo، رئیس کمپای رنو، هفته گذشته در جلسه‌ای با سهام‌داران شرکت، در پاریس گفت که سرعت بالا دلیل اصلی مرگ در جاده‌هاست. این خودروساز فرانسوی قصد دارد که حداکثر سرعت تمام محصولات جدید خود را روی 180 کیلومتر برساعت محدود کند و برای این‌کار سیستم Safety Coach را معرفی خواهد کرد. وظیفه این سیستم، کنترل کردن شرایط و محدودیت سرعت‌های جاده است و سرعت را بر اساس آن‌ها تنظیم می‌کند.

Spiegel نیز گزارش می‌کند که داچیا نیز محدودیت سرعت 180کیلومتر برساعت را برای محصولات خود اعمال خواهد کرد؛ با توجه به عملکرد ضعیف آن در تست تصادف، احتمالا ایده بدی به نظر نمی‌آید.

پیش از این شرکت سوئدی ولوو نیز در محدود کردن سرعت خودروهایش پیش قدم شد و آن را بخش کلیدی استراتژی جدیدش می‌داند؛ ولوو اظهار می‌کند که دید آن‌ها این است که کسی نباید در یک خودروی جدید ولوو کشته شود و یا آسیب جدی ببیند. اکنون تمام ولووهای جدید، با محدودیت سرعت الکترونیکی 180 کیلومتر برساعت به فروش می‌رسند‌ و به نظر می‌آید که  تنها خودروسازی نباشد که محدودیت سرعت کارخانه‌ای را اعمال می‌کند.

باید بپذیریم که تنها چند نقطه روی زمین هستند که می‌توان بدون شکستن قانون، بیش از 140 کیلومتر برساعت رانندگی کرد. بخش‌هایی از بزرگراه آلمان، امکان رانندگی بدون محدودیت را فراهم کرده. اگرچه مسلما تعداد کمی از خریداران محصولات جدید رنو برای انجام تست حداکثر سرعت در بزرگراه آلمان، اقدام می‌کنند.

این که خودروسازهای دیگر نیز در استفاده از محدودیت سرعت الکترونیکی به ولوو و رنو بپیوندند، تعجب‌آور نیست‌. هرچتد باتوجه به این که بسیاری از شرکت‌های تیونینگ در امر اصلاحات نرم‌افزاری تخصص دارند، به راحتی می‌توان محدودیت سرعت ولوو را از بین برد و انتظار می‌رود که فناوری جدید رنو نیز قابل کنترل باشد.

دیدگاه کاربران