حواشی جنجالی یک پیشرانه V12

قلب جدید فراری با قدرتی بیش از 830 اسب‌بخار

29 اردیبهشت 1400 15:33

فراری 812 کامپتزیونه با قدرت 830 اسب‌بخاری و گشتاور 692 نیوتن‌متری بالاترین خروجی را در بین پیشرانه‌های V12 اسب سرکش کسب کرده است. این خروجی چشم‌گیر یک قلب 6.5 لیتری تنفس طبیعی است که پیش‌تر روی لافراری نصب شده و پس از آن نیز با تغییراتی روی 812 سوپرفست نیز تعبیه شد.

فراری در حال کار روی یک قلب V12 جدید است و هنوز معلوم نیست روی چه محصولی نصب می‌شود.همانطور که مشخص است فراری برنامه‌ای برای تولید یک پیشرانه کوچک‌تر و تقویت‌شده ندارد. اما آنچه می‌دانیم این است که شرکت در حال کار روی یک قلب V12 جدید است با اینکه هنوز نمی‌دانیم خودروی جدیدی که قصد دارد از این پیشرانه استفاده کند، چه نام دارد. فراری تنها می‌گوید در حال کار کردن روی این موضوع است.

کدام مدل می‌تواند پذیرای سطح جدیدی از پیشرانه‌های V12 فراری باشد؟ احتمالات کمی در این زمینه مطرح است. اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند نسخه جایگزین لافراری است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده روانه بازار شود. پرچم‌دار بعدی شرکت می‌تواند از نظر فنی در زمره برنامه یک ابرخودرو برای مسابقات لمان باشد. چیزی که فراری از پیش‌تر تایید کرده است که برای فصل 2023 به طور حتم وارد میدان خواهد شد. این می‌تواند نوعی از الکتریکی شدن هم باشد ولی نه الزاماً یک پلاگین هیبریدی که باعث افزایش بی‌مورد وزن می‌شود.

رسانه‌ها می‌گویند مدیر ارشد بازاریابی فراری قول داده است که پیشرانه جدید تنها روی نسخه 812XX نصب نخواهد شد. کاملاً قابل پیش‌بینی است که این حرف به معنی تولید یک خودروی قانونی با مجوز حضور در خیابان است.

هم‌چنین این احتمال وجود دارد که شاسی‌بلند فراری یعنی پورسانگ نیز شامل چنین قلب تپنده‌ای باشد. البته تصاویر جاسوسی و مراحله توسعه آن نشان می‌دهد که عرضه این شاسی‌بلند مدت زمان زیادی طول خواهد کشید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران