درخشش ستاره بنز زیر سقف آسمان

تبدیل مرسدس GTR AMG به یک اسپیدستر قدرتمند

4 خرداد 1400 12:14

با Bussink GT R SpeedLegend آشنا شوید: یک خودروی اسپیدستر که بر مبنای مرسدس GTR AMG ساخته شده است.

قرار است تنها 5 دستگاه Bussink GT R SpeedLegend توسط کمپانی آلمانی HWA AG تولید شود. این خودرو توسط طراح آلمانی به نام رونالد بوسینک (Roland A. Bussink) و با الهام از مرسدس-مک­‌لارن SLR استرلینگ موس و خودروهای فرمول یک مرسدس طراحی شده است. این خودرو در زمانی به علاقمندان معرفی شده که برخی برندهای شناخته ­شده در حال عرضه خودروهای اسپیدستر تولید-محدود هستند همچون ارائه دوقلوهای مونزا SP1 و SP2 از سوی فراری، عرضه الوا (Elva) توسط مک­‌لارن و همچنین V12 Speedster که توسط استون‌مارتین معرفی شده است.

احتمالاً نخستین موردی که در ظاهر این خودرو توجه بیننده را به سوی خود جلب می­‌کند، میله‌­ای است که از محل شیشه جلو برخاسته و با عبور از بالای کابین، به قطعات حفاظتی پشت سر سرنشینان متصل می­‌شود. این قطعه که خودروهای حاضر در مسابقات فرمول یک را درنظر تداعی می­‌کند، از فیبرکربن ساخته شده و در بخش زیرین به نورپردازی هم مزین شده است.

تبدیل مرسدس GTR AMG به یک اسپیدستر قدرتمند

GT R SpeedLegend به برخی قطعات سفارشی دیگر هم مجهز شده که از میان آن‌ها می­‌توان به اجزای فیبرکربنی چرخ‌های جلو اشاره کرد که بنابر اعلام سازنده، باعث کاهش یکصد کیلوگرمی وزن خودرو شده است.

پیشرانه 4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر که در سینه AMG GT R رودستر نصب می‌­شود، در حالت استاندارد 577 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند اما به لطف بهسازی فنی اعمال شده برای GT R SpeedLegend، قدرت این خودرو اکنون به 850 اسب­‌بخار افزایش یافته است.

تبدیل مرسدس GTR AMG به یک اسپیدستر قدرتمند

قرار است تنها 5 دستگاه Bussink GT R SpeedLegend توسط کمپانی آلمانی HWA AG تولید شود. شرکت مذکور به عنوان تامین­‌کننده خودرو و قطعات برای مرسدس-آام‌گ شناخته می­‌شود. هرکدام از این 5 دستگاه خودرو با رنگی منحصربه‌فرد تزئین خواهد شد، ضمن ­این‌که تمامی آن‌ها قبلاً پیش‌­فروش شده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران