تیر خلاص استاندارد یورو7 به پیشرانه‌های درون‌سوز

استقبال مشتریان از خودروهای برقی، افزایش تمرکز شرکت‌های خودروسازی برای ساخت این‌گونه محصولات و البته مقررات سختگیرانه­‌ای که اخیراً از سوی دولت‌های برخی کشورها وضع شده، آینده پیشرانه­‌های درون­‌سوز را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. اکنون به نظر می­‌رسد استاندارد آلایندگی یورو 7 باعث شود جسم کم­رمق پیشرانه­‌های درون‌سوز تنها تا سال 2026 دوام بیاورد.

مقررات تازه درباره کاتالیست‌های پیشرانه به همراه اجبار به نصب سامانه کنترل جدید آلایندگی ادامه حیات پیشرانه­‌های درون‌سوز را تهدید می‌کند.استاندارد یورو 7 از سال 2025 اجباری خواهد شد، ولی کمیته اروپایی کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، ارسال طرح‌های پیشنهادی خود را آغاز کرده است.

اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا (ACEA) اعتقاد دارد قوانین جدید آلایندگی به همراه شرایط متفاوت آزمایش‌ها، علاوه‌بر پیشرانه‌­های درون­‌سوز، احتمال دارد دامن‌گیر بسیاری از خودروهای هیبرید هم بشود.

مقررات تازه درباره کاتالیست­‌های پیشرانه به همراه اجبار به نصب سامانه کنترل جدید آلایندگی، بخش مهمی از برنامه پیشنهادی برای استاندارد جدید آلایندگی را تشکیل می‌­دهد. اما براساس گزارش اتوکار، ACEA اعلام کرده نصب سامانه جدید کنترل آلایندگی که موردنظر کمیته کاهش آلایندگی است، در خودروهای کوچک غیرقابل انجام بوده و با توجه به ساختار خودروهای فعلی، امری مشکل و هزینه‌­بر است.

اجبار به نصب کاتالیزورهای جدید به هدف کاهش انتشار گازهای NOx , NO2 و NH3 بوده، امری که خوشایند اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا نیست و بنابر اعلام این نهاد، آزادی عمل برای کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 را محدود نموده و بر دوام و کارکرد پیشرانه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com