جی‌تی‌آی روی دو پا

دوچرخه جدید فولکس آماده فروش شد

19 خرداد 1400 20:00

فولکس‌واگن در دنیای خودرو نامی بزرگ و بااصالت است. اما با این حال علاقه‌مندان می‌دانند که این شرکت آلمانی تمایلاتی برای ساخت دوچرخه نیز دارد. جدیدترین محصول این شرکت دوچرخه کوهستانی است به نام GTI.

دوچرخه فولکس جی‌تی‌آی با قیمت 850 دلار و وزن 15.1 کیلوگرمی واقعاً ایده‌آل به نظر می‌رسد.دوچرخه جی‌تی‌آی با قیمت 850 دلار و وزن 15.1 کیلوگرمی واقعاً ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگرچه انتظار می‌رفت در این محصول از استانداردهای برند GTI مانند دیسک ترمزهای قرمز استفاده شود، ولی در عوض برای اولین‌بار در دوچرخه‌ای با این قیمت به جای استفاده از سیستم ترمز سیمی از ترمزهای دیسکی هیدرولیکی استفاده شده است.

محصول فوق با چرخ‌های 29 اینچی و تایرهای حرفه ای تیوبلس WTB Ranger عرضه می‌شود، که در مسیرهای کوهستانی احتمال پنچری کمتری دارند. خریداران می‌توانند برای تغییر دنده از مکانیزم شیمانو 27 هم استفاده کنند.

با وجودی که این روزها استفاده از رکاب تک حلقه‌ای در دوچرخه‌های مدرن تبدیل به یک استاندارد شده ولی فولکس ترجیح داده برای کاهش هزینه‌ها سراغ همان ساختار سنتی قدیمی برود. از جمله مزایای رکاب تک‌حلقه‌ای سبک‌تر شدن دوچرخه و کاهش میزان دررفتگی زنجیر خواهد بود.

دوچرخه فولکس جی‌تی‌آی

شاسی آلومینیومی این دوچرخه تنها برای محور جلو اجازه نصب سیستم تعلیق را فراهم کرده است. با این حال به نظر نمی‌رسد که چنین چیزی برای پیمایش‌های خارج جاده‌ای ناکافی باشد. تعلیق جدید جی‌تی‌آی با امکان تغییر حالت 120 میلی‌متری یکی از بهترین‌ها در نوع خودش شده است. هم‌چنین یک سیستم مکانیکی موسوم به قفل شدن لحظه‌ای نیز وجود دارد که مانع از فشردگی بیش از حد سیستم تعلیق می‌شود.

شاید این دوچرخه برای مشتریانی باشد که به هاچ‌بک محبوب فولکس‌واگن یعنی گلف GTI وفادار مانده‌اند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران