شرکت بامو برای معرفی تواناییهای دو دستگاه M4 کامپتیشن که برای حضور در مسابقات دریفت آماده شدهاند، دست یاری به سوی دو راننده حرفهای این رقابتها دراز کرده است.
” پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شش سیلندر موجود در زیر کاپوت این خودروها به گونهای تقویت شده که اکنون 1050 اسببخار قدرت در اختیار راننده قرار میدهد.“دو برادر به نامهای الیاس و یوهانس (Elias and Johannes Hountondji) که تیمی دونفره به نام Red Bull Driftbrothers را تشکیل دادهاند، در ماههای اخیر در برنامه معرفی نسل جدید مدلهای M3 و M4 با خودروساز آلمانی همکاری داشتهاند. اما خودروی جدیدی که به آنها واگذار شده به قدری هیجانانگیز است که باعث خواهد شد عملکرد نمونههای قبلی کسلکننده به نظر برسد.
درواقع پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شش سیلندر موجود در زیر کاپوت این خودروها به گونهای تقویت شده که اکنون 1050 اسببخار قدرت و 1300 نیوتنمتر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد.
ظاهر این دو بامو هم هماهنگ با نقشی که قرار است ایفا کنند تغییر کرده و باعث تمایز میان آنها با نسخه جادهای M4 کامپتیشن شده است. از میان تمام موارد میتوان به افزایش چشمگیر عرض بدنه نسبت به M4 استاندارد، باله سفارشی از جنس فیبرکربن، دیفیوزر عقب، قطعات آیرودینامیکی بدنه و خروج اگزوز از شیشههای جانبی عقب اشاره کرد که در کنار رنگآمیزی بدنه، چهرهای ترسناک از M4 را به معرض نمایش گذاشته است.
آقای مارکوس فلاش (Markus Flasch) مدیر بخش M از شرکت بامو از همکاری با این رانندگان حرفهای برای شکل دادن به این خودروها اظهار خوشنودی کرده و همچنین M4 کامپتیشن را بستری مناسب برای استفاده در مسابقات اتومبیلرانی دانسته است. وی در ادامه به معرفی رسمی مدل مسابقهای M4 GT3 در پیست نوربورگرینگ هم اشاره کرده که دو هفته پیش اتفاق افتاد.
قرار است این دو خودرو در فصل 2021 مسابقات Drift Masters European Championship یا رانندگان اروپایی حرفهای در حوزه دریفت حضور پیدا کنند. مرحله ابتدایی این مسابقه دهم و یازدهم جولای در اتریش و مراحل سوم و چهارم در روزهای 30 و 31 آگوست در لتونی برگزار خواهد شد، درحالیکه با انجام مرحله پایانی در روزهای چهارم و پنجم اکتبر در تفلیس گرجستان، این رویداد نیز به پایان میرسد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com