1050 اسب‌بخار برای دود کردن لاستیک‌ها

معرفی ب‌ام‌و M4 مخصوص دریفت

1 تیر 1400 16:46

شرکت ب‌ام‌و برای معرفی توانایی‌­های دو دستگاه M4 کامپتیشن که برای حضور در مسابقات دریفت آماده شده‌­اند، دست یاری به سوی دو راننده حرفه‌ای این رقابت­‌ها دراز کرده است.

پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شش سیلندر موجود در زیر کاپوت این خودروها به گونه­‌ای تقویت شده که اکنون 1050 اسب­‌بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌­دهد.دو برادر به نام‌های الیاس و یوهانس (Elias and Johannes Hountondji) که تیمی دونفره به نام Red Bull Driftbrothers را تشکیل داده­‌اند، در ماه­‌های اخیر در برنامه معرفی نسل جدید مدل‌های M3 و M4 با خودروساز آلمانی همکاری داشته‌­اند. اما خودروی جدیدی که به آن‌ها واگذار شده به قدری هیجان­‌انگیز است که باعث خواهد شد عملکرد نمونه­‌های قبلی کس‌ل­کننده به نظر برسد.

درواقع پیشرانه 3 لیتری توئین توربو شش سیلندر موجود در زیر کاپوت این خودروها به گونه­‌ای تقویت شده که اکنون 1050 اسب­‌بخار قدرت و 1300 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌­دهد.

ظاهر این دو ب‌ام‌و هم هماهنگ با نقشی که قرار است ایفا کنند تغییر کرده و باعث تمایز میان آن‌ها با نسخه جاده­‌ای M4 کامپتیشن شده است. از میان تمام موارد می‌­توان به افزایش چشمگیر عرض بدنه نسبت به M4 استاندارد، باله سفارشی از جنس فیبرکربن، دیفیوزر عقب، قطعات آیرودینامیکی بدنه و خروج اگزوز از شیشه­‌های جانبی عقب اشاره کرد که در کنار رنگ­‌آمیزی بدنه، چهره‌­ای ترسناک از M4 را به معرض نمایش گذاشته است.

ب‌ام‌و M4 مخصوص دریفت

آقای مارکوس فلاش (Markus Flasch) مدیر بخش M از شرکت ب­‌ام‌و از همکاری با این رانندگان حرفه‌­ای برای شکل دادن به این خودروها اظهار خوشنودی کرده و همچنین M4 کامپتیشن را بستری مناسب برای استفاده در مسابقات اتومبیلرانی دانسته است. وی در ادامه به معرفی رسمی مدل مسابقه‌­ای M4 GT3 در پیست نوربورگ‌رینگ هم اشاره کرده که دو هفته پیش اتفاق افتاد.

قرار است این دو خودرو در فصل 2021 مسابقات Drift Masters European Championship یا رانندگان اروپایی حرفه‌­ای در حوزه دریفت حضور پیدا کنند. مرحله ابتدایی این مسابقه دهم و یازدهم جولای در اتریش و مراحل سوم و چهارم در روزهای 30 و 31 آگوست در لتونی برگزار خواهد شد، درحالی‌که با انجام مرحله پایانی در روزهای چهارم و پنجم اکتبر در تفلیس گرجستان، این رویداد نیز به پایان می‌­رسد.

دیدگاه کاربران