• ب ام و M هيبريد V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • 2023 BMW M Hybrid V8
  • خودروي مسابقه اي ب ام و M هيبريد
  • خودروي مسابقه اي ب ام و M هيبريد

خودرویی برای رقابت در مسابقات استقامت

معرفی رسمی ب ام و M هیبرید V8

2 مهر 1401 14:56

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره ب ام و M هیبرید V8 به صورت رسمی به آمریکا وارد شد تا در ماه ژانویه، برای نخستین بار در مسابقات حاضر شود. به همین مناسبت، از طرح و رنگ‌آمیزی نهایی این ابر خودروی آلمانی رونمایی شد، که سه رنگ مشهور M و نشان بزرگ این برند را دربرمی‌­گیرد.

ب ام و M Hybrid V8 در دورانی پا به عرصه گذاشته که خودروساز آلمانی در حال گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس زیرمجموعه مشهور خود یعنی M است. البته برخلاف تصور بسیاری افراد، M Hybrid V8 نیرومندترین محصول ب ام و نیست چراکه محصولاتی همچون M4 CSL و M3 تورینگ از این خودروساز در حال تردد در معابر عمومی هستند.

طراحی ب ام و M هیبرید V8

خودروی برقی مسابقه‌­ای در جریان یک رویداد ویژه در موزه پیترسون در شهر لس‌آنجلس ، به مخاطبان معرفی شده است. جلوپنجره M هیبرید V8 یکی از بزرگترین نمونه‌­های مورد استفاده در محصولات ب ام و بوده و حتی نسبت به قطعه مشابه در M3 یا M4، ارتفاع بیشتری دارد.

ب ام و M هیبرید V8

باله کوسه­‌ای بزرگ، نشان M را به خود می­‌بیند ضمن ­این‌که عبارت «قدرتمندترین حرف دنیا» که روی بدنه نقش بسته هم به سابقه برند M اشاره دارد.

نصب نشان M بر ب ام و M هیبرید V8 از این جهت اهمیت دارد، که تولد این خودرو در پنجاهمین سالگرد تاسیس برند M اتفاق می­‌افتد.

مشخصات فنی ب ام و M هیبرید V8

یشرانه P66/3 در سینه ب ام و M هیبرید V8 قرار گرفته، پیشرانه­‌ا‌ی که مدل اولیه آن در مسابقات DTM مورد استفاده قرار گرفته بود. این پیشرانه 4 لیتری به دو توربوشارژر مجهز شده است و می‌تواند تا 8200 دور در دقیقه، دوران کند. حداکثر خروجی این پیشرانه 640 اسب‌­بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور اعلام شده است، که البته بسته به قوانین مسابقات، قابل تغییر خواهد بود.

ب ام و M هیبرید V8

براساس مدارکی که در اختیار FIA قرار گرفته، ابعاد این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.1، 2، 1.06 و 3.148 متر اعلام شده است. وزن خالص ب‌ام‌و M Hybrid V8 بدون احتساب راننده و سوخت، به 1030 کیلوگرم محدود شده است.

ب‌ ام‌ و M Hybrid V8 روی شاسی دالارا شکل گرفته و سیستم هیبرید آن با همکاری تیم ویلیامز، بوش و Xtrac طراحی شده است. بد نیست بدانید مجموع وزن پیشرانه درون­‌سوز با توربوشارژرها و اگزوز، 180 کیلوگرم خواهد بود.

برنامه حضور ب ام و M هیبرید V8 در مسابقات

براساس اعلام ب ام و، هدایت دو دستگاه M هیبرید V8 در کلاس GTP از مسابقات IMSA، بر عهده کانر دی فیلیپی، فیلیپ انگ، آگوستو فارفوس و نیک یلولی قرار خواهد داشت. کولتون هرا نیز یک دستگاه از این خودرو را به رقابت 24 ساعته دیتونا می‌­برد، مسابقاتی که با حضور خودروهای مسابقه‌ای کادیلاک، پورشه، تویوتا و پژو ... جذابیتی دو چندان خواهد داشت.

ب ام و M هیبرید V8

آن‌طور که خودروساز آلمانی قبلاً اعلام کرده، ب ام و M هیبرید V8 از سال 2024 در مسابقات اروپا حاضر می­‌شود. این ابرخودرو به‌عنوان عضوی از کلاس LMDh در رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان یا WEC شرکت خواهد کرد. بنابراین نام ب ام و در کنار سایر اسامی شرکت­ کنندگان مشهور مسابقه 24 ساعته لمان 2024 در پیست لاسارته فرانسه قرار می­‌گیرد. آخرین نماینده ب ام و در این رقابت‌ها که توانست به موفقیت برسد، ب ام و V12 LMR مدل 1999 بود.

جانشین معنوی V12 LMR از اوایل هفته جاری در پیست سبرینگ تحت بررسی قرار می‌­گیرد. این خودرو در تعطیلات آخر هفته بعد و در Petit Le Mans، به معرض نمایش درخواهد آمد.

دیدگاه کاربران