معرفی خاص‌ترین‌های بازار ایران

بهترین موتوسیکلت‌های چینی با قیمت روز

14 تیر 1400 21:05

با صرف‌نظر از موتورسیکلت‌های اروپایی، هندی و تایوانی، می‌توان گفت که چینی‌ها بازار ایران را در اختیار دارند. همانطور که می‌دانید، چینی‌ها علاوه بر قطعات موتورسیکلت، بزرگترین تامین‌کننده انجین برای موتورسازان ایرانی هستند. چینی‌ها آنقدر در بازار کشورمان نفوذ دارند که اگر دست روی اکثر محصولات موتورسازان کشورمان بگذارید، حتما یک چیزش چینی درمی‌آید! حتی بسیاری از موتورسیکلت‌هایی که با نام‌های ایرانیزه‌شده در بازار موتور پیدا می‌کنید، ساخت شرکت‌های چین هستند و ایرانی‌ها فقط زحمت مونتاژ و تغییر نام‌شان را می‌کشند.

اما در مقاله امروز، قرار نیست راجع به موتورسیکلت‌هایی صحبت کنیم که در بازار ایران تغییر نام داده شده‌اند؛ بلکه قرار است از بهترین موتورسیکلت‌های چینی حرف بزنیم که در سال‌های اخیر، تولید و فروش خوبی را تجربه کرده و همچنان با برند اصلی‌شان در بازار کشورمان حضور دارند.


درباره موتورها بیشتر بدانید:


موتورسیکلت لیفان PK

درحال حاضر، تنها موتورسیکلت ساخت شرکت شاهین موتور که در کلاس کاب (CUB) عرضه می‌شود، محصولی بنام لیفان پی‌کی 135 است. این موتور چینی، انجین انژکتوری یورو4 داشته و سیستم استارت الکتریکی هم دارد. شاهین موتور، این محصول را در چهار رنگ قرمز، آبی، سفید و مشکی عرضه کرده؛ داشتن رینگ پره‌ای، سوکت شارژ موبایل و ترمز دیسکی جلو، از مهم‌ترین ویژگی‌های این موتورسیکلت است. لیفان PK135 هم‌اکنون با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

موتورسیکلت لیفان CTS

شاهین موتور در کلاس اسکوترها، محصولات زیادی دارد که اکثرشان برقی هستند و تحت برند دلتا (Delta) فروخته می‌شوند. اما تنها اسکوتری که با برند لیفان عرضه شده، موتورسیکلتی بنام لیفان CTS125 است که انجین 125 سی‌سی آن از نوع انژکتوری است و حدود 2 لیتر در هر 100 کیلومتر، بنزین می‌سوزاند.

ریموت استارتر، دزدگیر و چراغ‌های دی‌لایت از جمله ویژگی‌های این لیفان است. این اسکوتر چینی که در رنگ‌های مشکس، سفید و آبی تولید شده، اندکی گران‌تر از لیفان PK بوده و قیمتی در حدود 33 میلیون تومان دارد.

موتورسیکلت دایچی 125 و 150

بیش از یک دهه است که محصولات دایچی، در بازار کشورمان حضور دارند. در سال‌های گذشته، محصولات دایچی عمدتا در کلاس استریت، مونتاژ می‌شدند، مدل‌های 125 سی‌سی تا 250 سی‌سی داشتند و ظاهرشان شباهت عجیبی به محصولات باجاج داشت. زمانی نه چندان دور، حتی تصور می‌شد که دایچی 250 به لطف قیمت پایین‌ترش نسبت به رقبا، بهترین موتورسیکلت چینی بازار است ولی موتورسواران ایرانی، بتدریج متوجه مشکلات عدیده آن (که عمدتا در بحث کیفیت بود) شدند. 

اما در سال‌های اخیر، شرکت نیرو موتور، تغییر استراتژی داده و فقط اسکوترهای دایچی را تولید می‌کند که اکثرشان از نوع برقی هستند. هم‌اکنون نیز از برند دایچی، فقط 2 اسکوتر بنزینی را می‌توان خریداری کرد؛ مدل ارزان‌تر دایچی VP125 است که حدود 35 میلیون تومان قیمت داشته و ظاهر کلاسیک‌تری دارد و به لطف رنگ‌های مات، برای آنهایی که بدنبال وسپاهای ارزان‌قیمت هستند، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی باشد. اما مدل گران‌تر نیز دایچی CR150 بوده که فقط چندین میلیون تومان گران‌تر از وی‌پی است.

موتورسیکلت زونتس 250

متین خودرو، اولین شرکتی بود که پای موتورسیکلت‌های زونتس (Zontes) را به کشورمان باز کرد. محصولی که متین خودرو در کشورمان می‌فروخت، مدل زونتس 250 بود؛ موتورسیکلتی در کلاس استریت‌فایتر که انجین تک‌سیلندر 4 سوپاپی داشت و به لطف سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، 24 اسب بخار را در اختیارتان قرار می‌داد.

حتما می‌دانید که متین خودرو بعد از عرضه زونتس 250، سایر محصولات این موتورساز چینی را در کشورمان مونتاژ نکرد؛ برخی‌ها دلیل این موضوع را شرکت کویر موتور می‌دانند. چراکه کویر نیز هم‌اکنون نمایندگی زونتس را گرفته و فروش انواع محصولات این شرکت را در کلاس‌های مختلف آغاز کرده است.

موتورسیکلت CF Moto

شرکت جهان‌رو، این روزها فقط با مونتاژ محصولات سی‌اف موتو، روزگارش را می‌گذارند؛ اما همه می‌دانیم که جهان‌رو در دهه‌های پیش، چه سال‌های خوبی داشت و اولین شرکتی بود که نمایندگی کاوازاکی در ایران را گرفت و بعد از آن نیز اولین شرکتی بود که مونتاژ موتورسیکلت‌های مودناس را در کشورمان شروع کرد. باورش سخت که جهان‌رو، آن محصولات ساخت ژاپن و مالزی را دیگر ندارد و این روزها، محصولات چینی را می‌فروشد. اما باید واقعیت‌ها را هم پذیرفت!

جهان‌رو هم‌اکنون دو نسخه مختلف CF MOTO را به بازار فرستاده است؛ ارزان‌ترین مدل سی‌اف 150NK است که قیمتی در حدود 45 میلیون تومان دارد. این موتور هرچند که از انجین 12 اسبی 150 سی‌سی بهره می‌برد اما سیستم خنک‌کاری آن از نوع مایع‌خنک است و همین موضوع، آنرا در میان بهترین موتورسیکلت‌های چینی با حجم 150 قرار داده است. گران‌ترین مدل نیز سی‌اف 200NK نام دارد؛ موتورسیکلتی که همچون برادر کوچکترش در کلاس استریت‌فایترهاست و شما را به یاد نیکدهای KTM می‌اندازد. این موتور چینی، تمام 26 اسبش را با انجین تک‌سیلندر در اختیارتان قرار می‌دهد.

موتورسیکلت سوپر سوکو

موتورسیکلت‌های سوپر سوکو، که محصول شرکت VMOTO هستند، اولین موتورسیکلت‌های برقی بودند که در کلاس کافه‌ریسر به ایران آمدند. به همین دلیل نامش را در لیست بهترین موتورسیکلت‌های چینی آورده‌ایم. سری T این موتورسیکلت‌های سوپر سوکو، یعنی مدل‌های TC و TS، در نسخه‌های 2000 وات تا 5000 وات به ایران آمده‌اند که شارژ باتری آنها حداقل 7 ساعت طول می‌کشد.

البته کویر موتور علاوه بر سری T، اسکوترهای برقی CUx را هم به تازگی به ایران آورده است.

شرایط فروش کویر موتور

جهت مشاهده آخرین قیمت محصولات کویر موتور شامل انواع موتورسیکلت کویر، موتورسیکلت وسپا، موتورسیکلت KTM اتریش و سایر محصولات کویر موتور، مقاله کویر موتور فروش اقساطی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران