پوما بعد از 10 سال جای فیستا را گرفت

اسلحه فورد در مسابقات رالی عوض شد

21 تیر 1400 15:09

شرکت M-Sport نسخه‌های سفارشی فورد پوما هیبریدی را با تغییراتی ویژه برای حضور در فصل 2022 قهرمانی رالی را معرفی کرد.

نسخه هیبریدی از فورد پوما قرار است پس از 10 سال جای فیستا را در رقابت‌های رالی بگیرد.اشتباه نکنید. شرکت M-Sport ارتباطی با بخش موتوراسپرت ب‌ام‌و یعنی M Power ندارد. این مجموعه انگلیسی جدیدترین دستاورد خود به اسم Rally1 Prototype را در جشنواره گودوود به نمایش می‌گذارد.

رالی 1 در حقیقت برنامه بزرگ توسعه محصولات مسابقه‌ای مخصوص رقابت‌های قهرمانی رالی جهان موسوم به WRC است. پروژه‌ای که ابتدای امسال شاهد بودیم با یک فورد فیستا خودنمایی کرد. پیشنهاداتی وجود داشت که تیم می‌تواند مانند یک دهه گذشته از طراحی بدنه فیستا استفاده کند. فورد فیستا با حضور راننده نامدار خود سباستین اوژیه توانسته بود در مسابقات 2017 و 2018 به موفقیت دست پیدا کند.

خودروی مسابقه ای فورد پوما

با همه این‌ها اکنون فورد به صورت رسمی اعلام کرده است که تصمیم خود برای ادامه حضور در رقابت‌های WRC را با مدل هیبریدی پوما و البته توسعه توسط شرکت M-Sport ادامه می‌دهد.

مطابق با قوانین جدید، این خودرو دارای یک موتور برقی 100 کیلوواتی و پکیج باتری‌های 3.9 کیلووات ساعتی است که به صورت مستقیم به یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری EcoBoost توربوشارژ با سوخت زیستی متصل می‌شود.

مارک راشبرک مدیر جهانی بخش فورد پرفورمنس می‌گوید فورد صد در صد به آینده خودروهای برقی متعهد است و محصول مسابقه‌ای جدید در راستای همین هدف توسعه پیدا کرده است. در همین رابطه مالکوم ویلسون رئیس M-Sport هم می‌گوید که عصر جدید خودروهای مسابقه‌ای رالی با این پومای هیبریدی آغاز شده است.

فورد پوما رالی در فستیوال سرعت گودوود 2021

شرکت تا این لحظه هنوز اسامی رانندگان فورد پوما را منتشر نکرده است. با این حال می‌دانیم یکی از گزینه‌های اصلی آدرین فورماوکس و البته متیو ویلسون پسر رئیس M-Sport نیز خواهند بود.

دیدگاه کاربران