در حالی که با اشتیاق منتظریم تا پورشه، 911 سافاری را معرفی کند، شرکتهای افترمارکت جای خالی آن را پر کردند. خودروی جدیدی با نام Marsien، که یک هایپرکار با بستههای ارتقایی و ارتفاع مناسب آفرود است، توسط Marc Philipp Gemballa پسر مدیر شرکت تیونینگ Gemballa، ارائه شده است. البته لازم به ذکر است که پروژههای Marc Philipp Gemballa و شرکت تیونینگ Gemballa کاملاً متفاوت و مستقل از یکدیگر هستند.
”این خودرو در واقع یک 911 توربو S از نسل 992 است، که با ارتفاع 250 میلیمتر از سطح زمین در حالت آفرود، 120 میلیمتر در حالت جادهای و بدنهای تماماً فیبرکربنی، برای صحرانوردی ساخته شده است.“این هایپرکار آفرودی را میتوانیم تفسیری مدرن از مدل افسانهای 959 در نظر بگیریم. در واقع یک 911 توربو S از نسل 992 است، که با ارتفاع 250 میلیمتر از سطح زمین در حالت آفرود، 120 میلیمتر در حالت جادهای و بدنهای تماماً فیبرکربنی، برای صحرانوردی ساخته شده است.
طراحی آن نیز بر عهده Alan Derosier بوده است، طرفدار سخت پورشه که به لطف بررسی و تحلیل دقیق 908 معروف شد.
با همکاری KW Automotive، یک سیستم تعلیق سفارشی ساخته است که برای حالتهای آفرود، آنرود و ارتفاعهای مختلف قابل تنظیم است. سیستم تعلیق عقب نیز دارای ترکیب چند پیوندی است و کمکفنرها در مدت زمان کمتر از 20 میلیثانیه، واکنش نشان میدهند تا رانندگی در هر نوع جاده و مسیری را میسر کنند.
خودروی جدید Marc Philipp Gemballa با رینگهای 20/21 اینچی و تایرهای میشلن برای جاده و 19/20 اینچی برای آفرود، مجهز شده است.
این هایپرکار آفرود از پیشرانه تخت 6 سیلندر توئینتوربو نیرو میگیرد و قدرت آن به 740 اسببخار در حالت پایه و 818 اسببخار هنگام استفاده از توربوشارژهای VTG و ECU ریمپ شده، میرسد. حداکثر گشتاور تولیدی نیز 930 نیوتنمتر است و سیستم اگزوز تیتانیومی Akrapovič مخصوص این پروژه در نظر گرفته شده است.
با تجهیزات و شرایط جادهای، صفر تا صد کیلومتر را در 2.6 ثانیه و نهایتا با 330 کیلومتر برساعت طی میکند، اما در حالت آفرود حداکثر سرعت به 210 کیلومتر برساعت محدود است.
فقط 40 دستگاه از این خودروی منحصربهفرد ساخته میشود، که تا کنون بیش از نیمی از آنها فروخته شده است. قیمت آن از 495 هزار یورو (تقریباً معادل 583 هزار دلار) شروع میشود که با احتساب مالیات، هزینه حملونقل و آپشنهای اضافی افزایش خواهد یافت.