• حيات شورولت کامارو ادامه خواهد داشت

ورود به نسل آینده با پیشرانه برقی

حیات شورولت کامارو ادامه خواهد داشت

5 فروردین 1402 09:00

شایعاتی که مدتی قبل از پایان تولید نسل ششم شورولت کامارو خبر می­‌داد، رنگ حقیقت می­‌گیرد چراکه براساس خبرهایی که مستقیما از شورولت به بیرون درز کرده، آخرین نمونه­‌های این خودرو با مدل 2024 در اواخر سال جاری به مشتریان تحویل خواهد شد.

خبر سرمایه‌گذاری 35 میلیاردی جی‌ام هم نشانه روشنی از این است که نسخه جانشین کامارو به طور حتم برقی خواهد بود.البته به نظر می­‌رسد که قرار نیست پرونده کامارو برای همیشه بسته شود، چراکه قائم مقام بخش جهانی شورولت یعنی اسکات بل در بخشی از اظهارات خود درباره پایان تولید نسل فعلی کامارو، به عدم پایان داستان این خودرو اشاره کرده است.

البته شورولت در حال حاضر از اعلام هرگونه جزئیات بیشتر درباره جانشین کامارو و مشخصات فنی احتمالی آن، خودداری می‌­کند.

پایان تولید نسل ششم از شورولت کامارو، اتفاق کم اهمیتی نیست بنابراین انتظار داریم که نسخه ویژه‌­ای از این خودروی کوپه در آینده نزدیک معرفی شود.

البته این مدل چیزی شبیه به چلنجر دیمون 170 با 1025 اسب‌­بخار قدرت نخواهد بود، ولی به احتمال فراوان مجموعه Collector's Edition که در مدل‌های RS و SS عرضه شده را در این مدل هم خواهیم دید. تعداد محدودی از نسخه پرچمدار کامارو یعنی ZL1 هم تحت این سری خاص ارائه می‌­شود.

حیات شورولت کامارو ادامه خواهد داشت

هنوز مشخص نیست که در این مدل ویژه، شاهد تقویت مشخصات فنی هم باشیم یا خیر، اما چند تصویر تبلیغاتی از بدنه این نسخه خاص منتشر شده است. برای آگاهی از مشخصات و ویژگی‌های شورولت کامارو Collector's Edition باید تا زمان عرضه این خودرو در تابستان 2023 منتظر بمانیم.

از آنجا که هر گزینه‌­ای برای آینده متصور است، برخی از احتمال تبدیل نسل بعدی کامارو به یک شاسی‌­بلند یا حتی سدان برقی سخن می­‌گویند. شایعاتی هم از تصمیم جنرال موتورز برای تبدیل کامارو و اسکالید به برندهای زیرمجموعه شورولت و کادیلاک خبر می­‌دهد. اگر چنین شایعه‌­ای به واقعیت تبدیل شود، باید انتظار داشت که چند محصول مختلف تحت پوشش هرکدام از این برندها عرضه شود.

اما گذشته از این شایعات، می­­‌توان اطمینان داشت که نسل بعدی کامارو با هر فرم اتاق بدنه یا حتی تحت برند مستقل، با پیشرانه کاملا برقی یا هیبرید برقی عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران