9.4 لیتر و دیگر هیچ

احیای شورولت کامارو COPO

11 مرداد 1400 10:15

کمتر کسی تصور می‌کرد که عرضه دوباره شورولت کامارو COPO در سال 2012 با استقبال روبرو شود. اما این خودروی مخصوص درگ خیلی زود جای خود را در بین علاقه‌مندان باز کرد. اکنون شرکت این پروژه خیره‌کننده را با چند به‌روزرسانی جذاب زنده کرده است.

نکته حیرت‌انگیز درباره کاماور COPO پیشرانه باورنکردنی 9.4 لیتری هشت سیلندر آن است.اولین باری که شورولت پروژه کامارو COPO را استارت زد سال 1969 و با تولید فقط 69 دستگاه بود. مدلی که تنها با هدف کسب موفقیت در مسابقات درگ طراحی شده بود. کاماروی فوق بعد از این 69 دستگاه عملاً از خط تولید کنار گذاشته شد تا اینکه بار دیگر پرونده آن در سال 2012 باز شد. هیولایی مخصوص شتاب‌گیری‌های ترسناک و البته بدون مجوز حضور در خیابان.

اکنون خبر می‌رسد که شورولت با دست گذاشتن روی نسل جدید کامارو باز هم یک ویرایش خاص از COPO را ساخته است. نکته حیرت‌انگیز درباره مدل 2022 پیشرانه باورنکردنی 9.4 لیتری هشت سیلندر این خودرو است. این برای نخسین‌بار است که چنین بلوکی روی یک کامارو نصب می‌شود.

موتور 9.4 لیتری شورولت کامارو COPO مدل 2022

تا این لحظه اطلاعات رسمی درباره خروجی این خودرو توسط NHRA برگزارکننده مسابقات درگ آمریکا منتشر نشده است. ولی تقریباً می‌دانیم که کاماروی فوق می‌تواند چیزی حدود 700 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این قلب تنومند که به Big Block معروف است قابل جایگزینی با نمونه سبک‌تر 7 لیتری هشت سیلندر است که 470 اسب‌بخار قدرت دارد. البته این موضوع به انتخاب مشتری برمی‌‌گردد.

شرکت می‌گوید به منظور ادای دین به کامارو COPO تاریخی سالانه 69 دستگاه از این خودرو را تولید کند. تا اینجای کار می‌دانیم که قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 105 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران