کراس‌اور 16 هزار دلاری

بستیون T55 ؛ محصولی جدید از زیرمجموعه FAW

26 مرداد 1400 12:14

مشتریان چینی در سال‌های گذشته بیشتر به خودروهای وارداتی و یا محصولات تولید شده در مشارکت با برندهای خارجی توجه داشتند، اما تحول در محصولات برندهای چینی در سال‌های اخیر ، جلب نظر هموطنان آن‌ها را به همراه داشته است.

بستیون T55 که محصول جدید یکی از برندهای زیرمجموعه گروه FAW بشمار می‌آید را باید جزء نسل جدید خودروهای چینی دانست که نسبت به پیشینیان خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

طراحی بستیون T55

تلاش طراحان این خودروی کراس‌اور در جهت القایی فرم عضلانی به بدنه آن متمرکز بوده که تاحد زیادی موفقیت‌آمیز از کار درآمده است. چراغ‌های LED جلو با فرم زاویه­‌دار که از دو جهت روی سپر جلو و کاپوت امتداد یافته به همراه جلوپنجره بزرگ با اجزای عمودی، نمایی از یک خودروی مدرن را به معرض نمایش گذاشته است.

طراحی بستیون T55

در نمای عقب بستیون T55 هم شاهد طراحی زاویه­‌دار چراغ‌های عقب هستیم که با نمونه­‌های نصب شده در جلو کاملاً هماهنگی دارد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورها نیز به ترتیب 4.437، 1.85، 1.625 و 2.65 متر اعلام شده است.

کابین و امکانات بستیون T55

در کابین بستیون T55 با خطوط سیال روبرو هستیم که در برخی نقاط با یکدیگر برخورد کرده و در مجموع طرحی جوان‌­پسند و پرانرژی ایجاد کرده است. برای پرهیز از بروز یکنواختی، امکان سفارش چهار رنگ شامل سبز تیره برای برخی اجزای داشبورد و فرمان فراهم شده، که نقش مهمی در افزایش زیبایی این فضا ایفا کرده است.

کابین بستیون T55

دو نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی که در زیر یک پوشش واحد قرار گرفته، در مقام صفحه پشت آمپر و صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی انجام وظیفه می‌­کنند.

بستیون T55 به سامانه هوشمند D-life 5.3 IoT مجهز شده که از فرامین صوتی پشتیبانی می‌کند و می­‌تواند عکس‌های آپلود شده در سیستم را به نمونه‌­های 3 بعدی تبدیل نماید، امری که باعث سرگرمی سرنشینان در هنگام مرور خاطرات می­‌شود. تنظیمات تهویه مطبوع، مسیریاب، ارتباط با تلفن هوشمند و مرور اینترنت، از دیگر امکاناتی است که توسط D-life 5.3 IoT پشتیبانی می‌­شود.

امکانات بستیون T55

پارک خودکار، پایش نقطه کور، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و سیستم فیلتراسیون پیشرفته برای هوای ورودی به کابین، از مهمترین موارد درنظر گرفته شده برای افزایش راحتی راننده بستیون T55 به شمار می­‌آید.

مشخصات فنی بستیون T55

نیروی حرکتی بستیون T55 از نسل سوم پیشرانه 1.5 لیتری توربو Zhiqing تامین می‌شود، که بنابر ادعای سازنده، در سال 2020 موفق به کسب رتبه اول در میان ده پیشرانه کم‌­مصرف شده است.

بازده حرارتی و ضریب تراکم این پیشرانه به ترتیب 39.06 درصد و 11.5 به یک بوده و میزان قدرت و گشتاور آن هم به ترتیب 169 اسب­‌بخار و 258 نیوتن متر اعلام شده است.

گیربکس بستیون T55

قیمت و نحوه فروش بستیون T55

قیمت پایه این خودرو 105 هزار یوان (تقریبا 16 هزار دلار) است . مشتریان بستیون T55 می­‌توانند این خودرو را به صورت اقساط 5 ساله خریداری نمایند. گارانتی 4 سال یا 120 هزار کیلومتر با 6 بار تعویض رایگان روغن در طول سه سال و تخفیف هزینه­‌های سرویس در مراجعات بعدی، از دیگر مزایای پیشنهاد شده برای T55 خواهد بود. در صورت بروز هرگونه ایراد در T55 پس از تحویل، مشتری می­‌تواند تا 30 روز خودرو را بدون هرگونه هزینه اضافه با یک نمونه دیگر تعویض نماید.

دیدگاه کاربران