خداحافظ سوسیس

توقف تولید محبوب‌ترین محصول فولکس‌واگن

7 شهریور 1400 09:54

احتمالاً خبر نداشتید که بالاترین تیراژ تولید در میان محصولات فولکس‌واگن نه به یک خودرو بلکه به یکی از انواع سوسیس آلمانی یعنی «سوسیس کاری» تعلق دارد. سوسیس کاری از فست‌فودهای محبوب آلمانی است که در آن سوسیس گوشت را ابتدا بخار پز و سپس سرخ کرده و با سس کچاپ کاری ، کچاپ معمولی یا رب گوجه‌فرنگی و پودر کاری مزه‌دار می‌کنند.

فولکس‌واگن قصد دارد فرآورده‌­های گیاهی را جایگزین سوسیس کاری نماید.البته گویا پرفروش‌ترین محصول فولکس به پایان راه خود رسیده چراکه در تاریخ 20 آگوست خبری انتشار یافت که فولکس‌واگن قصد دارد فرآورده‌­های گیاهی را جایگزین سوسیس کاری نماید. این کار به منظور حفظ سلامت کارکنان شرکت و پایان بخشیدن به وابستگی کارخانه به گوشت فرآوری شده انجام خواهد شد.

بنابر اطلاعاتی که سازمان ملل منتشر کرده، مسئولیت انتشار 15 درصد از کل گازهای گلخانه‌­ای به گردن صنعت دامپروری است. وقتی این رقم را در کنار گزارش آژانس محیط زیست اروپا قرار دهیم، که از سهم 27 درصدی صنعت حمل و نقل در آلایندگی این قاره در سال 2017 خبر داده بود، می‌­توان دریافت که دامپروری سهم بزرگی در تولید آلاینده­‌های محیط زیست دارد.

توقف تولید سوسیس کاری پرفروش ترین محصول فولکس واگن

به منظور یافتن جایگزینی برای این ماده غذایی خوشمزه، فولکس‌واگن دست یاری به سوی Nils Potthast دراز کرده که به عنوان سرآشپز و ریاست آشپزخانه کارخانه این خودروساز آلمانی شناخته می­‌شود. دفتر مرکزی فولکس‌­واگن در ولفسبورگ که روزانه از 60 هزار نفر کارمند این شرکت پذیرایی می­‌کند، در نظر دارد تمام مواد گوشتی را با انواع گیاهی جایگزین کند.

آقای هربریت دیز (Herbert Diess) مدیرعامل فولکس‌واگن این اقدام را در جهت بهبود کیفیت غذا و افزایش سلامت آن دانسته و از 400 دستور پخت جدید خبر داده که در تمامی آن‌ها با کاهش استفاده از گوشت، میزان سبزیجات افزایش یافته است.

البته با توجه به محبوبیت سوسیس کاری در میان آلمانی‌­ها، مطمئنا بسیاری افراد از این اقدام فولکس‌واگن ناخرسند خواهند بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران