احتمالاً خبر نداشتید که بالاترین تیراژ تولید در میان محصولات فولکسواگن نه به یک خودرو بلکه به یکی از انواع سوسیس آلمانی یعنی «سوسیس کاری» تعلق دارد. سوسیس کاری از فستفودهای محبوب آلمانی است که در آن سوسیس گوشت را ابتدا بخار پز و سپس سرخ کرده و با سس کچاپ کاری ، کچاپ معمولی یا رب گوجهفرنگی و پودر کاری مزهدار میکنند.
”فولکسواگن قصد دارد فرآوردههای گیاهی را جایگزین سوسیس کاری نماید.“البته گویا پرفروشترین محصول فولکس به پایان راه خود رسیده چراکه در تاریخ 20 آگوست خبری انتشار یافت که فولکسواگن قصد دارد فرآوردههای گیاهی را جایگزین سوسیس کاری نماید. این کار به منظور حفظ سلامت کارکنان شرکت و پایان بخشیدن به وابستگی کارخانه به گوشت فرآوری شده انجام خواهد شد.
بنابر اطلاعاتی که سازمان ملل منتشر کرده، مسئولیت انتشار 15 درصد از کل گازهای گلخانهای به گردن صنعت دامپروری است. وقتی این رقم را در کنار گزارش آژانس محیط زیست اروپا قرار دهیم، که از سهم 27 درصدی صنعت حمل و نقل در آلایندگی این قاره در سال 2017 خبر داده بود، میتوان دریافت که دامپروری سهم بزرگی در تولید آلایندههای محیط زیست دارد.
به منظور یافتن جایگزینی برای این ماده غذایی خوشمزه، فولکسواگن دست یاری به سوی Nils Potthast دراز کرده که به عنوان سرآشپز و ریاست آشپزخانه کارخانه این خودروساز آلمانی شناخته میشود. دفتر مرکزی فولکسواگن در ولفسبورگ که روزانه از 60 هزار نفر کارمند این شرکت پذیرایی میکند، در نظر دارد تمام مواد گوشتی را با انواع گیاهی جایگزین کند.
آقای هربریت دیز (Herbert Diess) مدیرعامل فولکسواگن این اقدام را در جهت بهبود کیفیت غذا و افزایش سلامت آن دانسته و از 400 دستور پخت جدید خبر داده که در تمامی آنها با کاهش استفاده از گوشت، میزان سبزیجات افزایش یافته است.
البته با توجه به محبوبیت سوسیس کاری در میان آلمانیها، مطمئنا بسیاری افراد از این اقدام فولکسواگن ناخرسند خواهند بود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com