طرحی با الهام از پرچم آلمان و مکزیک

تبدیل ب‌ام‌و سری 2 به بوم نقاشی

28 شهریور 1400 16:25

ب‌ام‌و چندی پیش، نسل‌دوم سری دو را با کد اتاق G42 معرفی کرد و مونتاژ آن را در شهر San Luis Potosi مکزیک آغاز کرد، جایی که سری‌ 3 سدان تولید می‌شود.

رنگ‌آمیزی بدنه این ب‌ام‌و سری 2 کوپه، پرچم مکزیک و آلمان را پیوند می‌دهد تا ارتباط میان محل ساخت و توسعه آن را نشان دهد. تولید نسل جدید ب‌ام‌و سری‌ 2 از ابتدای ماه سپتامبر آغاز شد و به منظور جشن گرفتن آن، یک دستگاه با طراحی هنری و متفاوت تولید شده است.

با همکاری Bosco، هنرمند محلی، و کارکنان بخش رنگ‌آمیزی ب‌ام‌و، Luis Esquivel و David Fernandes، رنگ جدیدی برای سری‌ 2 کوپه به کار رفت؛ این رنگ‌آمیزی، پرچم مکزیک و آلمان را پیوند می‌دهد تا ارتباط میان محل ساخت و توسعه آن را نشان دهد.

برای رنگ‌آمیزی این خودروی خاص، از هشت رنگ متفاوت و در کل 6.1 لیتر رنگ و 2.5 لیتر لایه پوششی شفاف استفاده شده است. برخی از رنگ‌ها، پنج لایه هستند و ب‌ام‌و اشاره می‌کند که تمام رنگ‌آمیزی با دست بوده است.

ب ام و سری 2 آرت کار

کارگران لایه به لایه پیش رفتند و باید بین هر لایه نیم‌ساعت صبر می‌کردند تا کاملاً خشک شود. این کار فرآیندی زمان‌بر بوده است؛ زیرا سه هفته برای اعمال رنگ، دو هفته دیگر برای پوشش شفاف و دو هفته نیز برای پولیش بدنه و رفع نقص‌ها، نیاز بود.

ب‌ام‌و اقرار می‌کند که این فرآیند کار ساده‌ای نبود، زیرا سری‌ 2 کوپه پر از پیچ‌ و خم است و دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. خودرویی که برای این کار در نظر گرفته شده، یک M240i با فرمان سمت راست است. این خودرو برای مشتریان در دسترس نخواهد بود؛ اما احتمال زیادی وجود دارد که ب‌ام‌و، سری 2 جدید را در رنگ‌های منحصر‌به‌فردی عرضه کند.

تبدیل ب‌ام‌و سری 2 به بوم نقاشی

خودروهای دیفرانسیل جلو مانند سری‌ 1 هاچ‌بک و سری‌ 2 گرن‌کوپه، با 160 رنگ مختلف در دسترس هستند و منطقی است که کوپه دیفرانسیل عقب با رنگ‌های خاص‌تری عرضه شود. البته ب‌ام‌و M240i، دارای ویژگی و تنظیمات xDrive است اما نسخه دیفرانسیل عقب (RWD) نیز به‌زودی از راه می‌رسد. مانند تمامی سری‌ 2 کوپه‌های 2022، این نسخه نیز تنها به صورت اتوماتیک ارائه می‌شود.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران