برای یادآوری دوران طلایی گذشته

معرفی آلفارومئو استلویو GT Junior

24 مهر 1400 12:12

اکنون که سبد محصولات آلفارومئو به تنها دو مدل جولیا و استلویو محدود شده، خودروساز ایتالیایی چاره‌­ای ندارد به جز معرفی نسخه­‌های ویژه از همین محصولات فعلی تا بلکه روحی تازه به کالبد آن‌ها بدمد.

این مدل ویژه با لقب GT Junior نامگذاری شده است، که به نحوی مدل کلاسیک GT 1300 Junior را به یاد می‌­آورد.پس از معرفی دو نسخه GTA و GTAm از جولیا و همچنین نسخه 6C Villa d'Este از جولیا و استلویو، اکنون مجدداً نوبت به استلویو رسیده تا در قالب یک مدل ویژه به علاقمندان معرفی شود.

این مدل ویژه با لقب GT Junior نامگذاری شده است، که به نحوی مدل کلاسیک GT 1300 Junior را به یاد می‌­آورد، خودرویی کوپه که بین سال‌های 1965 تا 1977 به فروش می­‌رسید.

برای تولید این نسخه سفارشی از آلفارومئو استلویو، تریم ولوچه از این خودرو انتخاب شده است، که البته برخلاف انتظار به پیشرانه 2 لیتری بنزین­‌سوز با 280 اسب‌­بخار مجهز نیست، بلکه پیشرانه 2.2 لیتری دیزل با 210 اسب­‌بخار قدرت و 470 نیوتن‌متر گشتاور در زیر کاپوت آن قرار گرفته و نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به رینگ‌های 21 اینچی آلیاژی ارسال می‌کند.

 آلفارومئو استلویو GT Junior

غیر از نحوه نامگذاری، مهمترین نقطه ارتباط میان آلفارومئو استلویو GT Junior با GT 1300 Junior را باید در رنگ اخرایی بدنه این خودرو جستجو کرد، که یکی از رنگ‌های کلاسیک آلفارومئو بوده و پیش از این روی بدنه یک نمونه منحصربه‌فرد از جولیا کوادروفولیو که چند سال پیش در میله میلیا به نمایش درآمد نیز مشاهده شده است.

فهرست امکانات رفاهی این خودرو طولانی است و موارد زیادی از جمله در صندوق برقی، سنسورهای پارک جلو، پدال‌­های آلومینیومی و چراغ‌های مه‌شکن LED را شامل می‌­شود.

 آلفارومئو استلویو GT Junior

لوگوی GT Junior روی پشت­‌سری صندلی­‌ها و طرح شماتیک از GT 1300 Junior روی داشبورد، نقاط تمایز این خودروی سفارشی با نمونه­‌های استاندارد است.

استلویو GT Junior در بازار ایتالیا با قیمت 72,250 یورو به فروش می‌­رسد که 6550 واحد افزایش نرخ نسبت به نسخه استاندارد با تریم ولوچه و پیشرانه دیزل را نشان می‌­دهد.

غیر از عرضه کراس‌اور کوچک توناله در سال 2022، آلفارومئو برای عرضه سالانه یک محصول جدید تا سال 2026 برنامه‌­ریزی کرده است. یکی از این مدل‌ها، احتمالاً یک کراس‌­اور جمع‌وجور با پیشرانه برقی است، که احتمالاً پیش از سال 2025 عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران