راه‌حلی برای پارک کردن در شهرهای شلوغ

سایلنس 04، خودروی برقی اسپانیایی

14 آبان 1400 18:12

یک شرکت اسپانیایی به اسم Silence با معرفی مدلی موسوم به S04 سبک جدیدی را در خودروهای برقی شهری پایه‌گذاری کرد.

شرکت می‌گوید قصد دارد دو مدل از این محصول را روانه بازار کند. نسخه اولی با موتور برقی 8 اسب‌بخاری و نسخه دوم نسخه دوم با موتور برقی 19 اسب‌بخاری که قابلیت پیمایش 150 کیلومتر دارد.این محصول که بعد از اسکوترهای S02 , S01 و S03 اولین مدل چهار چرخ شرکت به حساب می‌آید، با قابلیت تعویض باتری‌های خود، یک راه‌حمل عملی برای رانندگی در شهر با آلایندگی صفر را ابداع کرده است. مدل S04 با طول تنها 2.3 متری و عرض 1.5 متری خود گزینه‌ای عالی برای مانور و پارک آسان در ترافیک‌های سنگین شهرهای شلوغ است.

اگرچه انتظار می‌رود وسیله‌نقلیه‌های این سگمنت طراحی ساده‌ای داشته باشند اما این محصول زبان گرافیکی بسیار تهاجمی و پویایی دارد. داخل کابین علاوه بر دو صندلی برای سرنشینان یک فضای 310 لیتری برای لوازم و بار نیز تدارک دیده شده است. جالب آنکه S04 مجهز به آپشن‌های تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز ABS و ورود و استارت بدون کلید است.

شرکت می‌گوید قصد دارد دو مدل از این محصول را روانه بازار کند. نسخه اولی با موتور برقی 8 اسب‌بخاری و سرعت نهایی 45 کیلومتر برساعت عرضه خواهد شد، که مجهز به باتری‌های 5.6 کیلووات ساعتی است. این مدل بر اساس قوانین اسپانیا به افرادی بالای 15 سال و دارای گواهینامه موتورسیکلت اجازه رانندگی می‌دهد.

سایلنس 04، خودروی برقی اسپانیایی

نسخه دوم با موتور برقی 19 اسب‌بخاری می‌تواند به سرعت 90 کیلومتر برساعتی برسد. ظرفیت باتری این نسخه نیز 11.2 کیلووات ساعت اعلام شده است. این نسخه با یک بار شارژ می‌تواند تا 150 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

مشتریان می‌توانند با اشتراک ماهیانه 20 یورو از باتری‌های شارژ شده در ایستگاه‌های Silence بدون تلف کردن زمان استفاده کنند.

اگرچه هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه آن منتشر نشده، ولی شایعاتی مطرح است که قیمت پایه آن را حدود 8600 دلار اعلام کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران