بزرگ مرد کوچک باواریایی

تست و بررسی ب‌ام‌و 220i کوپه 2017

28 آبان 1400 19:30

جوان‌های امروزی ب‌ام‌و 2002 را به عنوان یک خودروی کلاسیک می‌شناسند، که در نهایت برای دورهمی‌های آخر هفته کاربرد خواهد داشت، اما قدیمی‌ترها به یاد دارند که این اسطوره باواریایی در همین پیست آزادی خودمان چه بلایی سر رقبایش می‌آورد و با شتاب عالی و هندلینگ مثال‌زدنی خود، چگونه کاپ‌های قهرمانی را یکی پس از دیگری درو می‌کرد!

ب‌ام‌و 220i کوپه می‌تواند به عنوان یکی از ارزان‌ترین (نسبت به گزینه‌های لوکس دیگر) خودروهای موجود در کشور، ترکیبی از اصالت، جذابیت، هیجان و کارآیی را به صورت همزمان به شما هدیه کند.حال چند سالی است که ب‌ام‌و با معرفی سری 2، یاد و خاطرات شیرین روزگار گذشته را زنده کرده و یک بار دیگر می‌توانیم سوار بر کوپه ریزنقش آلمانی، سر به سر رقبای بزرگ‌تر بگذاریم و از قدرت مانور بالا و حس تسلط عالی لذت ببریم.

البته تغییر سلیقه عمومی و گرایش به سمت خودروهای بزرگ‌تر، باعث شده که فروش سری 2 همچون سایر خودروهای لوکس کامپکت موجود در کشور، زیر سایه سدان‌ها یا کراس‌اورها (حتی از برندهای ضعیف‌تر) قرار گیرد. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که حتی ب‌ام‌و سری 3 و 5 هم نسبت به گذشته خودشان بزرگ‌تر شده‌اند که نشان می‌دهد نظر عموم مردم فعلاً با خودروهای درشت هیکل هماهنگ‌تر است؛ ولی همین نکته کمک کرده تا سری 2 خاص‌تر از برادرانش در خیابان جلوه کند و به دلیل تعداد بسیار اندک، حس منحصربه‌فرد بودن را به مالکش هدیه دهد. هرچند بازار فروش ضعیف‌تر از جمله دردسرهای داشتن همچین خودروی متفاوتی خواهد بود.

اگر موافق باشید مقدمه چینی را کوتاه کنیم و زودتر به سراغ خودرو برویم تا ببینیم این فرزند کوچک و تخس ب‌ام‌و، ما را با چه سورپرایزهایی روبرو خواهد ساخت.

بررسی طراحی ظاهری ب‌ام‌و 220i کوپه

ممکن است ابهت سری 3 را نداشته باشد و حس خشونت سری 4 را به بیننده منتقل نکند، اما با همین اندام ظریف توانسته زیبایی، جسارت، هارمونی و اصالت را در بالاترین سطح تعریف نماید و با اخم نگاهش دل خیلی‌ها را بدست آورد. جثه کوچکش مرا به یاد ستاره‌هایی همچون «تام کروز» می‌اندازد که شاید ریزنقش‌تر از امثال «ون دیزل» باشد، اما این باعث نمی‌شود که توانایی‌هایش در خطر کردن و خشونت و مبارزه را نادیده بگیریم! بخصوص که 220i در نسخه مجهز به پکیج M در کشورمان حاضر شده و با سپرهای اسپرت و رینگ‌های بزرگ و تایرهای فاق‌کوتاه، عضلانی‌تر از برادران ساده‌پوش خود دیده می‌شود.

طراحی ب‌ام‌و 220i کوپه

همانطور که از ژرمن‌ها انتظار داریم اینجا همه چیز به درستی سر جای خودش قرار گرفته و ضمن پرهیز از هرگونه شلوغ‌کاری بی‌مورد یا حجم‌های اغراق‌آمیز، چهره‌ای شیک و مصمم خلق شده است و خطوط ساده اما هدفمند بدنه، حس قدرت، پویایی و چالاکی را در ذهن بیننده تداعی می‌کنند.

از همه مهم‌تر هماهنگی عالی میان قسمت‌های مختلف است که نشان از پختگی مثال‌زدنی طراحان باواریایی دارد. مثلاً چراغ‌ها (بخصوص در قسمت عقب) کوچک‌تر از حد معمول طراحی شده‌اند، تا فرم بدنه عریض‌تر دیده شود. همچنین هر خطی را دنبال نمائید متوجه می‌شوید که با چه دقت و ظرافتی در بدنه ترسیم شده‌ تا هماهنگی میان اجزاء به سطح ایده‌آل برسد.

ب‌ام‌و 220i کوپه

اگر به تمامی این نکات، اصالت کم‌نظیر خاندان ب‌ام‌و را هم اضافه کنید، به ما حق خواهید داد که چرا نتوانستیم ایراد خاصی از ظاهر این بیمر دوست‌داشتنی بیرون بکشیم. تازه مالک خوش‌ذوق خودروی امروز ما با اضافه کردن بالچه عقب، زیرسپر جلو، آینه‌های جدید و مواردی از این دست، ظاهر خشن‌تری برای 220i خود ترسیم نموده که در نمونه‌های فابریک پرشیا خودرو یافت نمی‌شوند. همچنین تعداد محدودی از نسخه‌ کروک یا به عبارتی کانورتیبل سری 2 (با کد اتاق F23) نیز در کشورمان حضور یافته‌اند، که هرچند قیمت گران‌تر، وزن سنگین‌تر و صندوق کوچک‌تری نسبت به نسخه کوپه (اتاق F22) دارند، اما در عوض جذابیت‌های خاص خودش را به مالک ارائه خواهند نمود. ضمن این‌که آن مدل با پیشرانه قوی‌تر (230i) نیز در دسترس است.

بررسی کابین ب‌ام‌و 220i کوپه

با گشودن در ب‌ام‌و سری 2 با فضایی جذاب و شورانگیز روبرو می‌شویم که در آن سنت‌های خانوادگی ب‌ام‌و به خوبی رعایت شده و اگر از طرفداران پر و پاقرص و مشتریان همیشگی این برند باشید به شما حس وارد شدن به خانه را خواهد داد. این مورد یعنی پایبندی کامل به اصالت حس خوبی به انسان ارزانی می‌دارد، بخصوص که برخی افراد (از جمله خود من!) به این راحتی‌ها با تغییرات اساسی و کابین‌های عجیب و غریب و سراسر دیجیتالی امروزی کنار نمی‌آیند و اینجا حس آرامش و نوستالژی مناسبی نصیب این قبیل مشتریان خواهد شد.

کابین ب‌ام‌و 220i کوپه

با این حال انتقاداتی هم به سبک طراحی داخلی ب‌ام‌و 220i وارد است. مثلاً نشانگرهای پشت‌آمپر سنتی ب‌ام‌و، علیرغم خوانا بودنشان دیگر زیادی قدیمی شده‌اند و بخشی از هیجان فضای داخلی را کاهش داده‌اند؛ یا برای کسانی که به دنبال تنوع هستند، فضای تکراری کابین سری 2 نمی‌توانند جذابیت چندانی داشته باشد. بنابراین اینجا بحث تا حدود زیادی سلیقه‌ای می‌شود و ممکن است اختلاف نظر زیادی میان مشتریان بوجود آید.

اما اگر نظر شخصی بنده حقیر را بخواهید، از دیزاین کلی سری 2 کاملاً راضی هستم. به خصوص که اینجا به نسبت سدان‌ها (و کراس‌اورها) ب‌ام‌و که قبلاً تجربه سواری با آن‌ها را داشتم، با فضایی کوچک‌تر و فانتزی‌تر روبرو هستم و حس تسط عالی روی این خودرو مرا به وجد آورده است. ضمناً شخصاً کلیدهای کنترلی ساده را به انواع لمسی ترجیح می‌دهم و از این رو پشت فرمان سری 2 حس راحتی بیشتری در قیاس با برخی رقبای مدرن امروزی دارم.

صندلی های ب‌ام‌و 220i کوپه

فرمان سه شاخه M، اهرم دنده بی‌نهایت خوش دست و دکمه‌های شلوغ کنسول میانی هم شور و حال جوانی را در من زنده کرده‌اند و صندلی‌های اسپرت اما راحت جلو، نوید‌ یک رانندگی لذت‌بخش را به سرنشینان می‌دهند. حتی صندلی‌های عقب هم تا حدود زیادی قابل استفاده هستند و برخلاف بسیاری از خودروهای کوپه، حداقل برای افرادی با قد متوسط (مثلاً 170 سانتی‌متر یا کمتر) کاربردی ظاهر می‌شوند. جالب است بدانید فاصله میان محورهای جلو و عقب سری 2 حدود 5 سانتی‌متر از سدان خانوادگی همچون مزدا3 بیشتر است که برای یک خودوری کوپه عالی است. با این حال نباید از ب‌ام‌و 220i انتظاری در سطح خودروهای خانوادگی را داشته باشیم، به خصوص که امکانات خاصی هم برای سرنشینان پشتی در نظر گرفته نشده، اما همین که تا وقتی فرزندانمان کاملاً بزرگ شوند، مجبور به فروش کوپه محبوبمان نخواهیم شد، خود مزیتی است که بسیاری از خودروهای این رده از آن برخوردار نیستند.

ردیف صندلی های عقب ب‌ام‌و 220i کوپه

در خصوص صندوق عقب هم باید گفت فضای کلی به نسبت ابعاد بدنه و کلاس خودرو کافی است، بخه‌صوص که ب‌ام‌و سواران معمولاً چمدان‌های زیادی در سفرها با خود حمل نمی‌کنند! همچنین قرارگرفتن بازوهای در صندوق در بیرون از محفظه داخلی باعث شده که فضای کارآمدتری در اختیار قرار گیرد.

تصور می‌کنم در مورد همه چیز صحبت کردیم به غیر از کیفیت که آن هم نیاز چندانی به توضیح اضافه نخواهد داشت، چراکه حتی از روی عکس‌ها هم می‌توانید به کیفیت مناسب چرم و سایر متریال به‌کار رفته پی ببرید؛ البته چیزی جز این هم از برند ب‌ام‌و انتظار نداشتیم!

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی ب‌ام‌و 220i کوپه

طرفداران کوپه‌های کامپکت، اولویت‌هایشان را در پارامترهایی مثل شتاب و هندلینگ و لذت رانندگی جستجو می‌کنند و مواردی مثل صندلی‌های برقی برایشان از اهمیت کمتری برخوردار است، حتی امکاناتی مثل ترمز دستی برقی یا سیستم‌های هوشمند کنترل خروج از خط نه تنها برای سرعت و لایی کشیدن مناسب نیستند بلکه حتی گاه ممکن است به عنوان یک عامل بازدارنده و روی اعصاب عمل کنند! بنابراین جای تعجب ندارد که داخل کوپه اسپرت ب‌ام‌و چنین آپشن‌هایی نخواهید دید و در عوض پول پرداختی شما روی بهبود فرمان‌پذیری و کیفیت و مواردی از این دست هزینه شده است.

امکانات و آپشنهای ب‌ام‌و 220i کوپه

البته در خصوص سایر گزینه‌های واجب‌تر کمبود خاصی احساس نمی‌شود و ب‌ام‌و 220i با داشتن آپشن‌هایی نظیر: سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، دوربین دید پشت سر و سنسور های پارک، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های زنون جلو با قابلیت تطبیق‌پذیری با حرکت فرمان، سیستم iDrive ب‌ام‌و با نمایشگر عریض مرکزی و موس مرکزی، سیستم پایش فشار باد تایرها، سانروف برقی، کروز کنترل، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، امکان انتخاب حالت‌های متنوع رانندگی (اکو، کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس)، روکش‌های چرمی و مواردی از این دست می‌تواند شما را راضی نگاه دارد.

شاید رفیقتان که با یک سوم بودجه شما یک خودروی چینی خریده، گاهی پز آپشن‌های بیشترش را به شما بدهد! اما نکته اینجاست که کیفیت و کارایی همین امکانات متوسط سری 2، با آنچه در خودروهای ارزان‌تر کار شده تفاوت بسیار دارد؛ مثلاً روکش‌های چرمی روی کاغذ یک جور نوشته می‌شوند اما در عمل چرم درجه‌یک داکوتا و آلکانترا کجا و آنچه روی محصولات ارزان‌قیمت چینی و حتی میان‌رده کره‌ای کار شده کجا!

شیفتر فرمان ب‌ام‌و 220i کوپه

در بخش ایمنی هم گزینه‌های مناسب از قبیل: ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، سامانه کنترل کشش و پایداری هوشمند، سیستم ترمز کمکی و کنترل ترمز در پیچ‌ها، در نهایت دقت به وظایف خود عمل می‌کنند تا قدرت ریسک‌پذیری و اعتماد به نفس شما در سرعت‌های بالاتر افزایش یابد.

ضمناً بررسی گزارشات تست تصادف موسسه معتبر IIHS امریکا نشان از ایمنی عالی این کوچولوی باواریایی دارد. ب‌ام‌و سری 2 حتی از آزمون سخت‌گیرانه Small Overlap نیز سربلند بیرون آمده و در بخش‌های دیگر نظیر تصادف جانبی، مقاومت سقف و امنیت سر و صندلی‌ها نیز امتیاز خوب (Good) را بدست آورده است. (بد نیست اشاره کنیم که امتیازات IIHS به طور کلی در 4 سطح: خوب (Good)، قابل‌قبول (Acceptable)، لب‌مرز (Marginal) و ضعیف (Poor) طبقه‌بندی می‌شوند)

بررسی مشخصات فنی ب‌ام‌و 220i کوپه

ب‌ام‌و سری 2 با پیشرانه‎‌های متنوعی به بازار جهانی عرضه شده است، که میهمان امروز ما یکی از ضعیف‌ترین گزینه‌ها (البته نه ضعیف‌تر از 218i) به حساب می‌آید. به هر حال نسخه‌های قوی مثل ‌M235i و M240i به دلیل حجم بالاتر پیشرانه و منع قانونی واردات، امکان حضور در کشورمان را نداشتند و نسخه‌های دیزلی هم سوخت باکیفیت مورد نظر را در ایران یافت نمی‌کردند. البته مدل 230i با شتاب برتر انتخاب‌ به مراتب جذاب‌تری بود، اما به‌دلیل بوست بالاتر پیشرانه و درنتیحه حساسیت بیشتر به اکتان بنزین و همچنین قیمت گران‌تر، شانس فروش چندانی در کشورمان نداشت و به همین دلیل فقط به تعداد محدود در نسخه کروک در ایران عرضه شد.

گیربکس ب‌ام‌و 220i کوپه

ب‌ام‌و 220i کوپه با این‌که به پای برادران قوی‌ترش نمی‌رسد، اما قادر است با 181 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور، شتاب رسمی 7.2 ثانیه را ثبت نماید که برای لذت بردن از رانندگی کافی به نظر می‌رسد. البته ممکن است بگوئید با این شرایط سدان‌های 6 سیلندر قدرتمندی نظیر تویوتا آریون، یا خودروهای اسپرت بسیار ارزان‌تر نظیر هیوندای جنسیس کوپه می‌توانند سر به سر میهمان لوکس و گران‌قیمت امروز ما بگذارند و این قضیه با توجه به اختلاف قیمت پرداختی، آزاردهنده است؛ البته این نکته تا حدود زیادی درست است اما به شما اطمینان می‌دهم که کمتر خودرویی در این رده قادر خواهد بود از نظر قابلیت‌های دینامیکی با ب‌ام‌و 220i رقابت کند.

پشت فرمان نماینده باواریا می‌شود با تکیه بر هندلینگ بسیار خوب حاصل از تعلیق چند اتصالی، بخش اعظم کمبود قدرت را در عمل جبران نمود و به نوعی از حداکثر توانایی‌های پیشرانه بهره‌مند شد. گشتاور هم از دور موتور بسیار پایین (1250 RPM) در دسترس قرار دارد و این مزیت در کنار استفاده از جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک با ضرائب بسیار نزدیک، باعث شده که در تمامی شرایط پدال گاز واکنش خوبی به دستور شتاب‌گیری نشان دهد. البته همچنان در مسیرهای مستقیم برخی از خودروهای ارزان‌تر می‌توانند ب‌ام‌و 220i را شکست دهند اما در پیچ و خم جاده‌ها ورق به احتمال زیاد به سود سری 2 برخواهد گشت.

پیشرانه ب‌ام‌و 220i کوپه

بد نیست اشاره کنیم که پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ ب‌ام‌و 220i با توجه به نسبت تراکم 11 به یک، نیاز به نگهداری دقیق و استفاده از بنزین مناسب دارد و در غیر این صورت شما را با هزینه‌ بالایی روبرو خواهد ساخت. همچنین سری 2 قادر است تا سرعت 230 کیلومتر برساعت به شتاب‌گیری ادامه دهد که برای دریافت انواع و اقسام قبض‌های جریمه کافی به نظر می‌رسد!

بازدهی مناسب پیشرانه ب‌ام‌و 220i از روی مصرف سوخت 5.9 الی 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر (شرایط ترکیبی) کاملاً قابل تشخیص است و این مورد با در نظر گرفتن شتاب و توانایی‌های حرکتی مناسب و همچنین وزن خودرو، ایده‌آل به نظر می‌رسد. یک نکته جالب همین وزن سنگین ب‌ام‌و سری 2 است که نشان از استحکام بالای شاسی و ورق‌های بکار رفته دارد. در واقع ب‌ام‌و 220i کوپه با این ابعاد کوچک چیزی در حدود 1480 کیلوگرم (بسته به سطح آپشن کمی بیشتر یا کمتر) را بر دوش می‌کشد که از این حیث با برخی خودروهای بزرگ خانوادگی مثل نیسان ماکسیما برابری می‌کند (یا حتی سنگین‌تر هم هست)!

تجربه رانندگی با ب‌ام‌و 220i کوپه

با قرار گرفتن پشت فرمان ب‌ام‌و سری 2 کوپه ترکیبی از احساس نوستالژی و مدرنیته در انسان فوران می‌کند؛ از طرفی طراحی سنتی کابین و نشانگرهای قدیمی پیش رو، یادآور خاطرات گذشته هستند و از طرف دیگر نمایشگر عریض تبلتی در کنار دسته دنده مدرن و آپشن‌های مختلف به یادمان می‌آورند که با خودرویی به روز سر و کار داریم.

فرمان ب‌ام‌و 220i کوپه

ارگونومی فضای داخلی هم عالی است و ضمن دسترسی مناسب به ادوات، از دید پیرامونی بسیار خوبی برخورداریم؛ این قضیه در کنار ابعاد کوچک بدنه و فرمان خوش‌دست باعث شده که سواری با ب‌ام‌و سری 2 کوپه حتی در شهر شلوغی همچون تهران هم لذت‌بخش باشد.

ابتدا کمی آهسته برانیم تا حد و حدود خودرو به دستمان بیاید؛ در این شرایط ب‌ام‌و  220i رفتار معقول و مناسبی دارد و با عملکرد نرم فرمان و گیربکس و همچنین سکوت مناسب کابین به خوبی از راننده و سرنشینان میزبانی می‌کند. در خصوص کیفیت سواری اما نمی‌شود سطح انتظارات را خیلی بالا برد، بخصوص که نسخه مجهز به پکیج M، از رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی (نسبت به نسخه پایه 16 اینچی) و تایرهای فاق‌کوتاه دوسایز (جلو 225/40/R18 و عقب 245/35/R18) بهره می‌برد و این قضیه در کنار رفتار خشک و اسپرت سیستم تعلیق، راحتی سواری را تا حدود زیادی کاهش داده است. البته وقتی پایمان را روی پدال گاز فشار می‌دهیم، در اولین پیچ یا تغییر مسیر ناگهانی از تعلیق اسپرت مولتی‌لینک و همین تایرهای پهن ران‌فلت متشکر می‌شویم، چراکه با چسبندگی ایده‌آل، تعادل مثال زدنی را برایمان مهیا ساخته‌اند.

تست و بررسی ب‌ام‌و 220i کوپه

ممکن است روی کاغذ انواع و اقسام خودروهای امروزی به‌واسطه دخالت سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی به تعادل مناسبی دست یافته باشند، اما پشت فرمان ب‌ام‌و اوضاع فراتر از این صحبت‌هاست و قبل از آنکه سامانه‌های دیجیتال دخالت کنند، مواردی مثل شاسی و تعلیق عالی، تقسیم وزن مناسب و مرکز ثقل پایین، جلوی کم‌فرمانی (یا بیش‌فرمانی) و حرکات عرضی را خواهند گرفت و نتیجه اینکه لذت و تسلط بسیار بیشتری به شما منقل خواهد شد. تازه این‌ها فقط بخشی از مهندسی باواریایی‌ها بودند و دقت به ریزه‌کاری‌هایی نظیر زاویه چرخ‌ها و دقت مناسب فرمان نیز نباید فراموش شوند. برای همین است که حتی در هنگام خاموش کردن سیستم کنترل کشش و پایداری و انجام حرکات نمایشی، کنترل کافی روی خودرو وجود دارد و در صورت سر دادن آگاهانه خودرو، می‌توانید از پس مهار خودرو برآیید. (البته «گروه باما» این کار را برای افراد غیرحرفه‌ای و یا در معابر عمومی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کند.)

ترمزها نیز عملکرد کم‌نقصی دارند و با واکنش‌های مناسب افسار خودرو را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهند کشید. در این بین شاید شتاب رسمی 7.2 ثانیه‌ای که با بنزین‌های وطنی اندکی افت هم می‌کند آنقدرها ایده‌آل به نظر نرسد. در واقع رانندگی با نسخه 230i یا سایر مدل‌های قوی‌تر تجربه کاملاً متفاوتی خواهد بود اما در خصوص همین ب‌ام‌و 220i هم می‌شود از شرایط کلی ابراز رضایت نمود.

تعداد اسب‌های زیر کاپوت چندان زیاد نیستند، اما گشتاور مناسب و هماهنگی عالی میان پیشرانه با گیربکس باعث شده، با کمترین تاخیر ممکن به حداکثر کارآیی دست یابیم. سیستم TwinPower Turbo ب‌ام‌و، لگ اندکی دارد و خیلی زود به فشرده شدن پدال گاز واکنش نشان می‌دهد. در واقع با تکنولوژی این پکیج دیگر نیازی نیست برای رسیدن به بوست کافی و دریافت گشتاور مناسب، زمان چندانی را منتظر بمانید و از همان ابتدای کار همه چیز در اختیارتان قرار دارد.

تجرب رانندگی با ب‌ام‌و 220i کوپه

در خصوص صدای پیشرانه هم باید گفت سکوت کابین در دورهای پایین و صدای زیبای موتور در دورهای بالا، یادآور رفتار خودروهای 6 سیلندر است، بخصوص که لرزش موتور در حداقل ممکن قرار دارد. عملکرد جعبه‌دنده 8 سرعته سری 2 هم بی‌نقص است و با تعویض‌های دقیق و سریع خود اجازه نمیدهد دلتنگ گیربکس‌های دستی شوید.

همانطور که اشاره کردیم، پیشرانه مدرن ب‌ام‌و 220i به کیفیت سوخت حساسیت دارد و بسته به میزان اکتان، رفتار متفاوتی ارائه خواهد کرد اما در صورت تامین غذای مناسب برای این باواریایی خوش‌ساخت می‌توانید از بابت شتاب و حداکثر سرعت کافی آسوده خاطر باشید. فقط به شما پیشنهاد می‌کنم که در مسیرهای مستقیم و درگ‌های ساده، سر به سر رقبای 6 سیلندر یا خودروهای لوکس بزرگ‌تر و قوی‌تر نگذارید، چراکه احتمال شکست از آن‌ها بالاست، اما در عوض جایی که نیاز به قدرت مانور و فرمان‌پذیری احساس شود، ب‌ام‌و 220i کوپه با تلفیق شتاب کافی، هندلینگ کم‌نظیر و احساس تسلط عالی می‌تواند برای هر رقیبی دردسرساز شود؛ ضمن اینکه لذت رانندگی چیزی نیست که روی کاغذ یا کاتالوگ خودروها بتوان آن را ثبت کرد، بلکه فقط با روح و قلب قابل اندازه‌گیری است و از همین جا با قلبم به شما اطمینان می‌دهم که ب‌ام‌و 220i در این پارامتر احساسی شما را ارضاء خواهد نمود.

راند نهایی با ب‌ام‌و 220i کوپه

ب‌ام‌و 220i کوپه قطعاً سریع‌ترین، مجهزترین، راحت‌ترین یا حتی زیباترین انتخاب موجود در بازار نیست، اما می‌تواند به عنوان یکی از ارزان‌ترین (نسبت به گزینه‌های لوکس دیگر) خودروهای موجود در کشور که ترکیبی از اصالت، جذابیت، هیجان و کارآیی را به صورت همزمان به شما هدیه می‌کند، مطرح باشد. بخصوص اگر به دنبال یک خودروی خاص و منحصربه‌فرد هستید، سری 2 به واسطه واردات اندک مناسب حالتان خواهد بود.

bmw 220i coupe 2017

ب‌ام‌و 220i برخلاف بسیاری از کوپه‌های دیگر قابلیت استفاده روزانه را هم دارد و با مصرف سوخت پایین، تکان‌های قابل تحمل کابین، دید پیرامونی مناسب و قدرت مانور بالا در شهر، می‌تواند به مجردها یا حتی خانواده‌های جوان خدمات‌رسانی نماید. تازه هر وقت که هوس شیطنت به سرتان بزند به اندازه کافی سریع هست که لبخند رضایت را بر لبانتان جاری سازد و آنقدر لذت و هیجان به شما هدیه می‌کند که به این زودی‌ها از آن خسته نشوید.

در این بین باید در نظر داشته باشید که هزینه ‌نگهداری از یک خودرو آلمانی توربو آن هم در شرایط تحریمی فعلی مقداری بالاست، ضمن اینکه ب‌ام‌و 220i به نسبت اکثر برادران باواریایی خود از بازار دست دوم ضعیف‌تری برخوردار است، اما اگر شما به سراغ خودرویی کوپه آمده‌اید یعنی عشق و لذت برایتان مهم‌تر از افت قیمت و فضای کارآمد صندوق است، پس نباید خیلی نگران این چیزها باشید!

عکاس: عرفان اسلام‌پناه

دیدگاه کاربران