کانسپتی با ظاهر شبیه به خودروهای فرمول E

معرفی نیسان آرییا تک‌نفره

13 آذر 1400 17:05

تنها چند هفته پس از آغاز ثبت نام برای نیسان آرییا در ایالات متحده با قیمت پایه 45.950 دلار، خودروساز ژاپنی دست به اقدامی هیجان‌انگیز زده است. این شرکت یک کانسپت را در قالب خودروی مسابقه­‌ای تک­‌نفره و به عنوان چهره دوم آرییا رونمایی کرده است.

هدف از معرفی این کانسپت، نمایش قابلیت بالقوه پیشرانه آرییا برای استفاده در خودروهای اسپرت اعلام شده است.این خودرو در جریان رویداد Nissan Futures به عنوان گزینه­‌ای دیگر برای نصب پیشرانه کراس‌­اور برقی نیسان معرفی شده، ولی در عین حال از اعلام جزئیات بیشتر درباره مشخصات فنی آن خودداری کرده‌اند. به یاد داریم که خروجی این موتور برقی در سینه نیسان آرییا برابر با 389 اسب‌بخار و 442 نیوتن‌متر گشتاور است که در کنار مجموعه باتری به ظرفیت 87 کیلووات ساعت حاصل می‌­شود. کامل‌ترین نسخه نیسان آرییا یعنی Platinum+ e-4ORCE به واسطه نصب دو پیشرانه روی محورها، به سامانه چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است.

در طراحی نیسان آرییا تک‌­نفره از خطوط و جزئیات محصولات فعلی نیسان و در راس همه آن‌ها کراس‌­اور آرییا الهام گرفته شده که شاهد آن را می­‌توان در فرم V شکل دماغه خودرو و رنگ برنزی بدنه آن مشاهده کرد، ولی نیسان اعلام نموده که در هنگام شکل دادن به این خودرو، قوانین ABBA مسابقات جهانی فرمول E را هم مدنظر قرار داده است.

نیسان آرییا تک‌نفره کانسپتی با ظاهر شبیه به خودروهای فرمول E

آقای خوان مانوئل هویوس که مدیریت بازاریابی برند نیسان را برعهده دارد، هدف از معرفی این کانسپت را نمایش قابلیت بالقوه پیشرانه آرییا برای استفاده در خودروهای اسپرت اعلام کرده است. وی در ادامه اظهار داشته متخصصان شرکت نیسان، شهامت انجام کارهایی را دارند که در سایر کمپانی‌­ها مشاهده نمی­‌شود.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که علیرغم شروع ثبت سفارش متقاضیان نیسان آرییا در پاییز سال 2021، متقاضیان کراس‌­اور برقی باید نزدیک به یک‌سال برای دریافت این خودرو منتظر بمانند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران